مجله تاپ‌ناز‌

چک بین بانکی چیست و چه تفاوتی با چک بانکی دارد؟

برای تعریف چک بین بانکی باید گفت که در این نوع چک نقدی پرداختی وجود ندارد و باید به حاسب درخواست کننده منظور شود. در این نوع چک انتقال وجه در بانک ها صورت نمی گیرد و چون که مشتریان نقدی وجه را از بانکی به بانک دیگر منتقل نمی کنند وقت آنها پشت باجه تلف نمی شود و این نوع چک را انتخاب می کنند.

در این مطلب قصد دارید که در مورد چک بین بانکی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. از تفاوت این نوع چک با انواع چک بانکی بیشتر برای شما می گوییم. اگر می خواهید در این مورد به دانش شما افزوده شود در این مطلب همراه ما باشید.

چک بین بانکی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای انتقال پول می توانید از روش های مختلف استفاده کنید ولی هر روشی برای کار خاصی می باشد. در این مطلب دو نوع چک را تعریف می کنیم و تفاوت های آنها را به شما می گوییم.

چک بین بانکی:

در این نوع چک پول بصورت نقد پرداخت نمی شود و باید به حساب درخواست کننده واریز شود. در این نوع چک ها نقل و انتقال وجه در بانک ها صورت نمی گردد . و چون مشتری ها بصورت نقد این پول را از بانکی به بانک دیگر انتقال نمی دهد و وقتش پشت باجه هدر نمی رود، این نوع چک را انتخاب می کند.

چک بین بانکی چیست و چه تفاوتی با چک بانکی دارد؟

چک بانکی:

اما چک بانکی به چکی گفته می شود که بر اساس تقاضای مشتری با یک رمزی خاص بوسیله بانک در وجه اشخاص حقیقی یا شرکت های حقوقی صادر می شود و می توان آن را در تمامی شعبه های بانک نقد کرد.

چک بین بانکی چیست و چه تفاوتی با چک بانکی دارد؟

تفاوت چک بانکی و چک های بانکی

این چک ها طبق تقاضای مشتریان چک های بین بانکی، یکی از بانک های دیگر رمز آن را صادر می کند. چک بین بانکی دارای امنیت بالایی است و اگر گم بشودف امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد زیرا شماره حساب آن کاملا مشخص است و باید به همان شماره حسابی وجه پرداخت بشود که در متن چک نوشته شده است.

اگر بخواهیم که چک بین بانکی را باطل کنیم باید بانک مقصد که پول به آن صادر می شود پشت چک را مهر کند و اعلام کند که عملیاتی صورت نگرفته است تا کارهای لازم برای برگشت پول به حساب درخواست کننده انجام گیرد.

در چک بانکی اگر صاحب چک پشت آن را برای چک هایی در وجه شرکتی حقوق و اشخاص حقیقی مهر و امضا نماید می توان آن را انتقال داد و هر فردی به محض امضا کردن در پشت هر فردی قادر می باشد که این چک را به بانک ببرد و پول را بگیرد.

این نوع چک در موقع دریافت یک نقص دارد و آن این است که اگر گم شود ویا به سرقت برود براحتی نقد می شود. پس بهتر به محض گم شدن و یا سرقت رفتن چک، به بانک اعلام کنید.

مطالب مشابه را ببینید!