مجله تاپ‌ناز‌

آداب سفر با هواپیما به صورت حرفه ای

آداب سفر با هواپیما به صورت حرفه ای چگونه است؟

اگر سفر با هواپیما را تجربه کرده اید خوب می دانید که سفرهوایی یک سری آداب مخصوص به خود را دارد که با اطلاع از آن ها می توان از سفری راحت تر لذت برد. چه برای بار اول سفر هوایی را تجربه می کنید و چه برای چندمین بار، باید یک سری اصول را رعایت نمایید که همسفران و همچنین خودتان دچار مشکل نشوید. با رعایت این اصول می توانید یک سفر حرفه ای و بدون دردسر را تجربه نمایید. برای خرید انواع بلیط هواپیما ایرلاین های ایرانی و خارجی می توانید به سایت رسپینا با آدرس زیر مراجعه نمایید. https://respina24.ir

آداب سفر با هواپیما به صورت حرفه ای

آداب سفر حرفه ای با هواپیما

فرض کنید بلیط هواپیما سیستمی و یا چارتر خود را خریداری کرده اید و وارد فرودگاه شده اید. حال باید چه کاری انجام دهید؟ درصورتی که اولین تجربه سفر هوایی شما است آرامش خود را حفظ کرده و از استرس دوری کنید چراکه دلیلی برای اضطراب وجود ندارد. با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر شده اند می توانید به راحتی سوار هواپیما شده و سفر خوبی را تجربه نمایید.

آشنایی با قوانین و عدم ایجاد تاخیر در مراحل امنیتی

سعی کنید همیشه قبل از رسیدن به مراحل امنیتی در فرودگاه مدارک شناسایی و کارت پرواز خود را آماده داشته باشید. همچنین می توانید برای صرفه جویی در وقت پیش از رسیدن به غلتک بار، به عنوان مثال ساعت و کمبربند خود را باز نمایید، لب تاپ و وسایل برقی را بیرون بیاورید و نوشیدنی های خود را جدا نمایید.

جا به جایی درست وسایل

از آنجایی که اصولا تعداد مسافران هواپیما زیاد است و وسایلی همراه دارند بحث بر سر قفسه بالا صندلی ها ممکن است پیش آید. شما می توانید برای حفظ جای بیشتر برای دیگر مسافران کیف خود را به صورت عمودی در آن قرار داده تا از بحث های احتمالی جلوگیری نمایید. همچنین اگر کیف دم دستی برای داخل هواپیما لازم دارید بهتر است یک کیف کوچک انتخاب نمایید.

کمک به دیگر مسافران

وقتی وسایل خود را در قفسه بالای صندلی قرار دادید بهتر است به دیگر مسافران هم پیشنهاد کمک دهید تا وسایلشان را در قفسه بگذارند. با این اقدام هم کار خوبی در حق دیگری انجام داده اید و هم در تسریع فرآیند سوار هواپیما شدن کمک کرده اید.

صندلی خود را با دیگری عوض نمایید

به عنوان مثال گاهی اوقات خانواده ها موفق نمی شوند صندلی های کنار هم بنشینند. در این صورت اگر تنها سفر می کنید می توانید در اقدامی بسیار زیبا به شخصی که از خانواده اش جدا مانده بگویید که صندلی ها را با هم عوض کنید.

احترام به حریم خصوصی افراد

کابین هواپیما مخصوصا در بخش اکونومی بسیار فشرده است. به همین خاطر حفظ فضای شخصی هر مسافر، حرکت همه افراد را ساده تر می کند. شما می توانید به مسافرانی که در صندلی های وسطی نشسته اند اجازه دهید تا از دسته صندلی استفاده نمایند. اگر در صندلی کناری هستید به هیچ عنوان پاهای خود را بیرون از صندلی نگذارید. هنگام عبور از راهروها با کیف آن را جلوی بدن خود نگه دارید تا به مسافران دیگر برخورد نکنید. همچنین مطمئن شوید که در حین پرواز چیزی از وسایلتان نمی خواهید که مجبور شوید باکس بالای سر را باز کرده و باعث آزار دیگران شوید.

آداب سفر با هواپیما به صورت حرفه ای

استفاده از سرویس بهداشتی

وقت کمی را در سرویس بهداشتی هواپیما سپری نمایید چراکه یک سرویس بهداشتی برای این تعداد از مسافر قطعا نیاز به برنامه ریزی دارد.

احتیاط در صحبت با دیگران

همه ی افراد آنقدر اجتماعی نیستند که با غریبه های راحت صحبت کنند. بنابراین بهتر است به رفتارهای دیگران توجه کرده تا اگر علاقه ای به صحبت ندارند، برایشان مزاحمتی ایجاد نکنید. اما اگر هر دویتان اهل گفت و گو هستید آرام صحبت کنید تا باعث آزار مسافران دیگر نشوید.

به ظاهر خود توجه کنید

کابین هواپیما کوچک است بنابراین داشتن ظاهری پاکیزه و خوشبو بودن اهمیت زیادی دارد. پیش از آغاز سفر حتما حمام کنید و لباس مناسب بپوشید. همچنین در سفر از عطرهای خیلی شیرین یا تند استفاده نکنید.

به صندلی جلو ضربه نزنید

به یاد داشته باشید که این گونه ضربه ها و تولید سروصدا بسیار آزاردهنده اند بنابراین بهتر است برای رفع بی حوصلگی و یا خستگی خود یک نوشیدنی بنوشید، کتاب بخوانید یا اگر امکانش بود چند قدمی راه بروید.

با مهمانداران بحث نکنید

در طول سفر مهماندارن یک سری مسائل را به شما گوشزد می کنند که هر کدام قطعا دلیل منطقی پشت خود دارد. بنابراین بهتر است برای حفظ امنیت خود و همچنین تجربه ی سفری آرام به تمامی توصیه ها بدون جر و بحث گوش دهید.

غذای بودار در هواپیما نخورید!

هواپیما به هیچ عنوان مکان مناسبی برای غذاهای بودار نیست. مواد غذایی کم بو مانند آجیل، کیک و بیسکوئیت گزینه های بهتری هستند.

هنگام خواب دیگران مزاحمت ایجاد نکنید

وقتی مسافران دیگر خواب هستند به پشت صندلی خود تکیه داده و صندلی را به عقب نخوابانید تا فضای مسافر پشت سریتان را اشغال نکنید. اگر در خواب خروپف می کنید تا حد امکان بالشت مناسب خود را همراه خود بیاورید چراکه اگر باعث آزار شوید مسافران یا مهمانداران ممکن است شما را بیدار کنند.

حفظ خونسردی در زمان پیاده شدن

بعد از فرود با آرامش به سمت در بروید تا هرج و مرج نشود. همچنین وقتی وسایل خود را از قفسه بالایی برمی دارید مواظب وسایل دیگران باشید. در پایان از مهماندارها تشکر نمایید. با رعایت این نکات می توانید یک سفر هوایی حرفه ای و راحت را سپری نمایید.

رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!