مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت توربان شیک با طرح پاپیون به صورت مرحله به مرحله با توضیحات کامل

در این مطلب آمورش دوخت توربان پاپیونی مجلسی را در اختیار شما قرار داده ایم و با استفاده از این روش می توانید یک اکسسوری زیاد برای خود بسازید و مهارت لازم را به دست آورید.

توربان یکی از اکسسوری های پرطرفدار میان خانم ها و دختران جوان است که برای پوشاند مو از آن استفاده می کنند. دوخت توربان خیلی راحت است و اگر شما خیاطی را به خوبی یاد گرفته اید پس مهارت لازم را دارید و می توانید این اکسسوری را خودتان بدوزید.

روش دوخت توربان پاپیونی و شیک

برای دوخت توربان مانند دوخت کلاه حجاب، دوخت دستمال سر، روش های زیادی وجود دارد پس بهتر است شما ابتدا مدل مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس اندازه دور سر و اندازه بالای پیشانی را بگیرید و پس از انتخاب پارچه ای با طرح و رنگ مناسب، دوخت این اکسسوری را شروع کنید.

آموزش دوخت توربان شیک با طرح پاپیون به صورت مرحله به مرحله با توضیحات کامل

مراحل دوختن توربان مرحله به مرحله

۱. برای دوخت این مدل توربان در سایز بزرگ به 60 سانتی متر پارچه کشی نیاز دارید، همچنین پارچه باید به صورت مستطیل ۷۴*۵۸ برش داده شود.

۲. در این مرحله باید پارچه را دولا کنید به صورتی که قسمت رویی پارچه به سوی شما باشد و سپس می توانید از قسمت عرض پارچه به اندازه 37 سانتی متر جدا کنید و از قسمت طول هم باید 58 سانتی متر از پارچه را جدا کنید.

۳. به همان صورت ه پارچه را روی دو لای بسته قرار داده اید باید باز پارچه را تا کنید تا دو لای بسته مجدد روی هم قرار بگیرد و سپس باید در گوشه رویی 4 لای باز هلالی را به دو سمت بکشید و سپس پارچه را برش بزنید.

۴. پارچه را از شکل 4 لا به صورت دو لا باز گردانید و سپس پارچه را باز کنید و اگر تمایل دارید توربان را با دست بدوزید باید دور تا دو هلال پارچه را در دو لای باز قرار گرفته شده است سنجاق بزنید و همچنین اگر تمایل دارید توربان را با چرخ بدوزید باید دور تا دور توربان را دوخت ساده یا زیگزاگ بنزید.

۵. به کمک نخ دور تا دور توربان را از یک سمت دولای بسته تا سمت دیگر به صورت نیم هلال کوک بزنید سپس نخ را جمع نمایید تا پارچه توربان به صورت کامل بسته شود و دو سمت پارچه نیز به یکدیگر برسد توجه داشته باشید که به کمک نخی که همرنگ پارچه است می توانید دو طرف کلاه را به یکدیگر متصل نمایید.

۶. در نهایت وسط دو طرف توربان که به یکدیگر دوخته می شود باز می ماند که می توان این قسمت را به یکدیگر وصل کرد همچنین می توانید پاپیون را به شکلی ثابت در این قسمت بدوزید.

آموزش دوخت توربان شیک با طرح پاپیون به صورت مرحله به مرحله با توضیحات کامل

روش دوختن نوار

برای دوختن نوار به پارچه ۲۰*۱۰ سانت نیاز دارید که باید پارچه را از قسمت پشت به صورت عرضی تا بزنید و سپس آن را بدوزید و در زمان برگرداندن نوار هم باید دقت داشته باشید که درز و قسمتی که دوخته شده در قسمت میانه پشت قرار بگیرد تا قابل مشاهده نباشد.

 

آموزش نحوه دوختن پاپیون

۱. به منظور دوخت پاپیون باید دو تکه پارچه را با ابعاد ۱۷*۱۲ سانت روی هم قرار دهید و سپس دور تا دور پارچه ها را از قسمت پشت بدوزید و به این نکته هم توجه کنید که حدود 3 سانتی متر باید به صورت آزاد باشد تا بتوانید پارچه ها را برگردانید.

۲. پس از برگرداندن پارچه ها به قسمت رویی باید قسمتی که باز مانده است را بدوزید و بهتر است این قسمت را با دست کوک بزنید تا درز به صورت کامل بسته نشود.

۳. قسمت میانی مستطیل را به کمک دست جمع کنید و دو طرف از ضلع بزرگ را به هم برسانید و این قسمت را کوک بزنید تا پاپیون فیکس شود.

۴. نواری که در مرحله قبل دوخته اید را ری کلاه قرار دهید و سپس پاپیون را در وسط نوار فیکس کنید. همچنین باید طرف دیگر نوار را که در زیر کلاه رفته است باز کوک بزنید.

مطالب مشابه را ببینید!