مجله تاپ‌ناز‌

ارز های رمزپایه برای چه استفاده می شوند؟

ارز های رمزپایه برای چه استفاده می شوند؟

نوسانات بالای قیمت بیت کوین در سال های اخیر ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود نموده و باعث شده آن ها به تحقیق و بررسی در مورد این ارز و همچنین خرید بیت کوین بپردازند. این روزها نام بیت کوین بر سر زبان ها افتاده و افراد بسیاری به آن گرایش پیدا کرده اند. در واقع بیت کوین ارزی برای تجارت در بستر اینترنت است و برخلاف ارزهای سنتی، توزیع آن به صورت الکترونیکی انجام می شود. تمام تراکنش های بیت کوین در یک لاگ عمومی به نام بلاک چین ذخیره می گردند. همچنین شبکه ای که این ارز در آن جا به جا می شود غیر متمرکز بوده و هیچ قدرتی نمی تواند کنترل آن را بدست بگیرد.

بیت کوین در سال 2009 توسط یک برنامه نویس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. یکی از بزرگ ترین مزیت های این ارز عدم وابستگی آن به دولت ها، ارگان ها، شرکت ها و یا بانک هاست. در واقع هیچ قدرتی نمی تواند بر تراکنش ها دخالتی داشته باشد یا برای آن ها مالیات تعیین کند. تمام تراکنش هایی که توسط کاربران انجام می شوند در بلاک چین که یک دفتر حساب محسوب می شود ذخیره می گردند، از این رو کاربران می توانند بر روی امور مالی خود کنترل کامل داشته باشند. خالق بیت کوین آن را با هدف استقلال از هر قدرت طراحی نموده است، از این رو هر شخص دخیل در استخراج و تائید تراکنش ها عضوی از شبکه بوده و حتی در صورت از دسترس خارج شدن بخشی از شبکه ارز همچنان در گردش خواهد بود. از دیگر ویژگی های بیت کوین می توان به انجام سریع پرداخت ها و تراکنش ها اشاره نمود. تنها چند دقیقه زمان لازم است تا افراد در آنسوی دنیا ارز دریافت کنند زیرا نقل و انتقالات در شبکه ای الکترونیک و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

با استفاده از این ارز دیجیتال می توان نسبت به خرید هر چیزی اقدام کرد. هم اکنون کمپانی های بزرگ نظیر مایکروسافت این ارز را برای خرید محصولات خود قبول کرده اند. همچنین ارز رمزپایه بیت کوین برای خرید ملک، هزینه های هتل، صورت حساب رستوران، خرید بلیط هواپیما و … نیز قابل استفاده می باشد. در واقع خرید با بیت کوین همانند سایر خریدهای آنلاین مانند خرید پرفکت مانی و خرید وب مانی است و شما پس از انتخاب محصول مورد نظر می توانید از طریق کیف پول بیت کوین که ممکن است در هر دستگاهی نظیر موبایل وجود داشته باشد تنها با اسکن یک کد نسبت به پرداخت هزینه آن اقدام نمائید. در دنیای پیشرفته امروزی که اکثر نقل و انتقالات به صورت آنلاین انجام می شوند، سرویس های بسیاری روش پرداخت از طریق بیت کوین را پذیرفته اند و افرادی که اهل فناوری و تکنولوژی هستند به این روش گرایش پیدا کرده اند. خرید با بیت کوین که تنها با اسکن کد QR صورت می گیرد مشکلات ناشی از کارت های اعتباری را برطرف نموده و دیگر هیچ نگرانی بابت به سرقت رفتن آن ها یا هک شدن توسط هکرها وجود نخواهد داشت. در حال حاضر شرکت هایی مانند مایکروسافت، اتسی، نیواگ و اوراستاک بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند.

شما گرامیان می توانید برای تحقیق بیشتر در مورد این ارزهای دیجیتال به قسمت مجله خبری وب سایت ایکس نوین مراجعه نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطالب مشابه را ببینید!