مجله تاپ‌ناز‌

از جزیره کیش سوغاتی چی بخریم؟

از جزیره کیش سوغاتی چی بخریم؟

کیش، جزیره لوکس و زیبای خلیج نیلی‌رنگ فارس، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید. امکانات رفاهی و تفریحی موجود در جزیره، در کنار آثار تاریخی جذاب به یادگار مانده از تاریخ هزاران ساله‌ی کیش، موجب راهی شدن سیل گردشگران به سمت آن می‌شود. شاید اولین سوالی که برای گردشگران در طی سفر به کیش ایجاد شود این است که «از جزیره کیش سوغاتی چی بخریم؟». برای یافتن پاسخ این سوال، این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید است؟

کیش در منطقه آزاد تجاری واقع شده است که این امکان را به آن می‌دهد تا مکانی عالی برای تجارت و خرید و فروش باشد. قیمت برخی از کالاها در کیش به طور قابل توجهی کم‌تر از مناطق دیگر کشور است و دلیل اصلی آن، عدم وجود عوارض گمرکی است. از همین رو، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند مراکز خرید زیاد و متنوعی در این جزیره ایجاد کنند. به دنبال این اتفاق، کیش یک مقصد خرید محبوب برای ایرانیان و بازدیدکنندگان خارجی برای خرید پوشاک، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و غیره است. به صورت کلی، عمده دلیل سفر به جزیره کیش برای گردشگران ایرانی، خرید است. اما همیشه هم اینطور نیست زیرا مثلا سفر با تور کیش نوروز ۱۴۰۲ هم جنبه گردشگری دارد هم خرید. بهترین مراکز خرید کیش عموما در منطقه شرقی جزیره ساخته شده‌اند و از شلوغ‌ترین قسمت‌های جزیره محسوب می‌شوند.

سوغات سنتی کیش را از دست ندهید

در کیش، به عنوان یک جزیره در آب‌های خلیج فارس که در مجاورت با همسایگان عرب خود و موقعیت جغرافیایی گرم و ساحلی‌اش از سنت‌های خاصی برخوردار است، وسایل سنتی خاص و جالبی دیده می‌شود. بیشتر سوغاتی‌های محلی کیش مرتبط با اقلیم جزیره هستند. مردم کیش غالبا دریانورد، ماهیگیر و بازرگان هستند. همچنین به واسطه رشد و گسترش گردشگری در جزیره، مشاغل بسیاری نیز پیرامون آن ایجاد شده است. اگر با بلیط کیش (https://safarmarket.com/flights/kish) به این جزیره سفر کردید برای خرید سوغاتی سنتی کیش، می‌توانید به سراغ موارد زیر بروید:

لباس محلی کیش

مردان بومی بیشتر از دشداشه و عرقچین در پوشش خود استفاده می‌کنند و لباس رایج زنان بومی، کندوره، شلوار بندری، برقع یا نقاب، چادر بندری و اورنی است. دلیل پوشیدن این لباس‌ها سازگاری آن‌ها با هوای گرم جزیره است. یکی از سوغاتی‌های سنتی جذاب کیش بویژه برای خانم‌ها، لباس‌های محلی مخصوصا برقع است. می‌توانید با خرید این لباس‌ها، عزیزانتان را خوشحال کنید.

صنایع دستی کیش

دم دست‌ترین وسیله برای کیشوندان، جهت ساخت وسایل تزئینی و صنایع دستی، گوش‌ماهی‌هایی است که دریا به ساحل هدیه می‌دهد. مرم محلی با استفاده از این گوش‌ماهی‌ها وسایل جذابی خلق می‌کنند. علاوه بر آن، حصیر و برگ درخت خرما نیز از مواد اولیه ساخت وسایل تزئینی به شمار می‌آیند. ظروف حصیری، سبد، زنبیل، زیورآلات، آویزهای جالب و وسایلی که خودتان باید در تور کیش آن‌ها را از نزدیک ببینید، از جمله صنایع دستی کیش هستند که می‌توانید به عنوان سوغاتی به عزیزانتان هدیه کنید.

از جزیره کیش سوغاتی چی بخریم؟

مواد غذایی

اگر قرار است با خرید تور کیش به صورت هوایی به این جزیره سفر کنید و امکان فاسد شدن مواد غذایی کم است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سوغاتی از کیش، خرید موارد غذایی است. معروف‌ترین سوغات کیش ماهی و میگو است. ماهیگیری در استان هرمزگان که کیش نیز جزئی از آن است، به عنوان یکی از اصلی‌ترین حرفه‌های مردم شناخته می‌شود. شما همیشه می‌توانید ماهی‌های تازه صیدشده از دریا را در کیش بخرید و از خوردن ماهی تازه لذت ببرید. همچنین یکی از تفریحات آبی کیش، ماهیگیری است.

حتی می‌توانید ماهی‌هایی که خودتان صید کردید را نیز به عنوان سوغات به شهرتان ببرید. جز ماهی، خرما نیز از دیگر سوغاتی‌های این جزیره است. انواع و اقسام خرماها در فروشگاه‌های شهر یا توسط مردم محلی به فروش می‌رسد و گزینه بسیار مناسبی است. گذشته از خرما و سوغات‌های دریایی، قهوه عربی نیز یکی از بهترین پیشنهادها برای خرید سوغاتی از کیش محسوب می‌شود.

پاساژ‍‌های کیش

به جز سوغاتی‌های بومی و محلی کیش، گردش در پارک های کیش و پاساژگردی طرفداران بسیار زیادی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد، خرد و فروش در کیش شامل گمرک نمی‌شود و به همین خاطر، اجناس برند، باکیفیت، متنوع و ارزان‌قیمتی در جزیره یافت می‌شود. هرچند باید درنظر داشته باشید که برخی از پاساژ‌ها اجناس را با قیمت‌های بسیار زیادی به فروش می‌رسانند و این به دلیل لوکس بودن این پاساژ‌ها است. اما کیش مراکز خریدی با قیمت متوسط و ارزان نیز دارد. در ادامه به فهرستی از پاساژهای کیش که می‌توانید سوغاتی‌های مختلفی از آن‌ها خریداری نمایید اشاره خواهیم کرد.

مرکز تجاری-اداری سارینا ۱

یکی از لوکس‌ترین پاساژ‌های کیش، مرکز خرید سارینا ۱ است. این مرکز خرید، ترکیبی از واحدهای اداری و غرفه‌های فروشگاهی است و از یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و هفت طبقه اداری تشکیل می‌شود. فروشگاه‌های موجود در این برج، بسیار متنوع است و شامل اجناسی چون لباس، لوازم جانبی کامپیوتر و لوازم خانگی می‌شود. این مرکز خرید در میدان امیرکبیر قرار دارد.

از جزیره کیش سوغاتی چی بخریم؟

بازار زیتون کیش

شهرت بازار زیتون بیشتر به خاطر فروشگاه‌هایی است که عطر و ادکلن به فروش می‌رسانند. بازار زیتون حدود ۱۰۰ واحد تجاری دارد که اجناس متنوعی را عرضه می‌کنند. معماری جالب و مساحت بزرگ این مرکز خرید، آن را به یکی از پر رفت‌وآمدترین پاساژهای کیش تبدیل کرده است. از لباس، کیف و کفش گرفته تا مواد غذایی و لوازم خانگی در این بازار یافت می‌شود. بازار زیتون در بلوار ساحل، میدان امیرکبیر واقع شده است.

کوروش برند سنتر کیش

یکی از جدیدترین مراکز خریدی که در کیش افتتاح شده است، کوروش برند سنتر نام دارد. این مرکز خرید که در شرق جزیره و پشت بازار مرجان افتتاح شد، از جمله پاساژهای لاکچری کیش محسوب می‌شود. اکثر اجناس مرکز خرید کوروش، متناسب با نام پاساژ، برندهای شناخته شده هستند و بیشتر مشتریان به دنبال کالاهای لوکس به کوروش برند سنتر پا می‌گذارند.

بازار مریم کیش

اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه در مراکز خرید کیش هستید، بازار مریم یکی از بهترین پیشنهادهای ما است. بیشتر فروشگاه‌های بازار مریم، شامل پوشاک و کیف و کفش و وسایل منزل است. بازار مریم چندان بزرگ نیست و با توجه به فضای باز جلوی غرفه‌ها، بهتر است در ساعات خنک روز به این بازار بروید. این بازار در میدان ساناز قرار دارد.

بازار بین‌المللی ونوس

مرکز خرید ونوس از مراکز خرید ارزان کیش است. با این حال، پس از مراجعه به این پاساژ متوه خواهید شد که اجناس از کیفیت خوبی بهره‌مند هستند. در این مرکز خرید پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع ادکلن و عطر‌ها به فروش می‌رسد. به‌علاوه، در طبقه اول ابزار ماهیگیری، آژانس‌های هوایی برای تهیه بلیط هواپیما، لوازم آشپزخانه، چمدان و انواع متفاوتی از کیف‌ها نیز آماده فروش به کیشوندان و گردشگران هستند. در طبقات بالاتر نیز، لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مانند لپتاپ، موبایل، تبلت و غیره نیز به فروش می‌رسد.

کلام آخر:

اگر قصد دارید به جزیره کیش سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم با خرید بلیط هواپیما کیش سفرمارکت خود را به این جزیره برسانید. سفرمارکت بهترین و ارزانترین بلیط هواپیما کیش را به شما ارائه می‌دهد و می‌توانید با مقایسه قیمت از میان چندین سایت مختلف، به بلیط ارزانقیمت کیش، دست پیدا کنید. همچنین با خرید بلیط چارتر کیش از سفرمارکت، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و بودجه بیشتری برای خرید سوغاتی از کیش کنار بگذارید.

مطالب مشابه را ببینید!