مجله تاپ‌ناز‌

اضافه کردن فونت به فتوشاپ + آموزش تصویری و مرحله به مرحله

فتوشاپ نرم افزار محبوب ویرایش عکس است. می توانید با استفاده از فونت های مخصوص، روی عکس ها نوشته های زیبا قرار دهید. اگر می خواهید از فونت های به خصوص در فتوشاپ استفاده کنید باید آنها را به این نرم افزار معرفی کنید که در ادامه اضافه کردن فونت را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

فتوشاپ یکی از بهترین نرم افزارهای Edit عکس است و قابلیت های بیشمار و مخفی دارد. برای قرار دادن یک متن به تصاویر می توانید از فونت های مختلف استفاده کنید. در مواقعی که محدودیت فونت دردسرساز باشد با اضافه کردن فونت های بیشتر می توانید تصاویر با متن و نوشته های جذاب ایجاد کنید.

روش افزودن فونت به فتوشاپ

 

اضافه کردن فونت به فتوشاپ

کاربران برنامه Photoshop می توانند برای طراحی و چسباندن متن به تصاویر در نرم افزار فتوشاپ از فونت های مختلف و مخصوص تایپ متنی که مد نظرشان می باشد استفاده کنند ولی در مواقعی محدودیت فونت ها ممکن است مشکل ایجاد کند به این ترتیب نیاز می باشد تا فونت های دلخواه خود را به فتوشاپ اضافه کنند. باید بدانید که اضافه کردن فونت به این نرم افزار کار ساده ای است و کافی است با ما همراه باشید.

  • در ابتدا فونت های مد نظر را از سایت های اینترنتی دانلود کنید. می توانید عبارت فونت های رایگان را تایپ کنید. سایت های زیادی وجود دارد که فونت آنلاین عرضه می کنند و البته از فروشگاه های مختلف می توانید فونت بخرید.

اضافه کردن فونت به فتوشاپ

  • فایل دانلود شده را از حالت زیپ یا فشرده خارج کنید. پسوندهایی که برنامه فتوشاپ پشتیبانی می کند شامل otf، .ttf، .pbf است.
  • حالا روی فونت مورد نظر راست کلیک کنید و مانند تصویر روی گزینه نصب یا Install کلیک کنید. (چنانچه می خواهید تمامی فونت ها را نصب کنید از طریق یکی از گزینه های Shift-Click و Ctrl-Click می توانید این کار را انجام دهید.)

اضافه کردن فونت به فتوشاپ

اضافه کردن فونت به فتوشاپ

اگه گزینه Install  وجود نداشت به کنترل پنل رفته و مراحل زیر را دنبال کنید.

اضافه کردن فونت به فتوشاپ

  • در کنترل پنل بر روی گزینه Appearance and Personalization کلیک کنید. (در ویندوز ایکس پی این گزینه وجود ندارد و فولدر Fonts مستقیما از کنترل پنل اجرا می شود)
  • سپس روی فونت Fonts کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده روی لیست فونت ها کلیک راست کنید و گزینه Install New Font را انتخاب کنید، سپس فونت مورد نظر ار انتخاب کنید و روی اوکی کلیک کنید تا روی سیستم نصب گردد.

نکته برای نصب فونت ها

هر فونتی در فتوشاپ اجرا نمی شود و باید از فونت های Open Type یا True Type بهره بگیرید.

اگر از فونت های سی دی استفاده می کنید باید آنها را درون پوشه Fonts  ذخیره کنید زیرا که در غیر این صورت قابل استفاده نمی باشند.

مطالب مشابه را ببینید!