مجله تاپ‌ناز‌

با شهر ساحلی مارماریس ترکیه آشنا شوید

مارماریس یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه است که گردشگران زیادی از سراسر جهان در بهار و تابستان، به این بهشت زمینی سفر می‌کنند و از سواحل زیبای پوشیده شده با شن‌های سفیدرنگ، لذت می‌برند.

شاید برای شما جالب باشد بدانید که چرا این شهر را «مارماریس» نامیده‌اند. این جزیره زیبا روی معادن وسیعی سنگ مرمر قرار دارد و به‌همین خاطر آن را مارماریس یا «شهر مرمر» نامیده‌اند.

این شهر از ششصد سال پیش از میلاد مسیح، سکونتگاه انسان‌ها بوده و رمز‌ و راز زیادی از تاریخ را در دل خودش جای داده است. علاوه بر این، به‌لطف جاذبه‌های گردشگری مثل بقایای آثار باستانی، آب زلال فیروزه‌ای، غارهایی عظیم‌الجثه در دل کوه و یک نوار ساحلی زیبا به مقصد گردشگری محبوبی برای سفر دوستان تبدیل شده است. اگر می‌خواهید تور لحظه آخری مارماریس ترکیه را برای بهار پیش رو رزرو کنید، توصیه می‌کنیم در این مقاله با جاذبه‌های گردشگری و هر چیزی که باید از این شهر بندری بدانید، آشنا شوید.

با شهر ساحلی مارماریس ترکیه آشنا شوید

سواحل زیبای مارماریس

چرا باید به مارماریس سفر کنیم؟

سفر به مارماریس می‌تواند تجربه به‌یادماندنی را برای شما به‌جای بگذارد. در این شهر کل هتل‌ها و مراکز مهم در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. به‌طوری که فاصله دورترین هتل تا مرکز این شهر چیزی کمتر از ۸ کیلومتر است. اگر هم می‌خواهید هتل‌های ساحلی مارماریس اقامت داشته باشید، جالب است بدانید که کل هتل‌های این ناحیه توسط پیاده رو عظیم چند کیلومتری به یکدیگر متصل شده‌اند.

طبیعت و سرسبزی مارماریس، باعث شده آن را «بهشت ترکیه» بنامند. زیبایی این شهر را کمتر در دیگر شهرهای ترکیه می‌توان یافت. پس اگر عاشق طبیعت و سرسبزی هستید، توصیه می‌کنیم حتماً سفر به مارماریس ترکیه را تجربه کنید.

چگونه از استانبول به مارماریس برویم؟

اگر به شهر استانبول سفر کرده باشید و بخواهید از آنجا به مارماریس سفر کنید، احتمالاً این سوال در ذهن شما شکل گرفته که فاصله استانبول تا مارماریس چقدر است؟ این دو شهر فاصله‌ای نزدیک به ۷۲۰ کیلومتر با یکدیگر دارند. اولین و راحت‌ترین انتخاب برای سفر، هواپیما است که می‌تواند شما را در پروازی نزدیک به ۱.۵ تا ۲ ساعت به این شهر برساند. اگر بخواهید با اتومبیل شخصی به این شهر، این سفر کمی بیش از ۷ ساعت طول خواهد کشید. همچنین می‌توانید با اتوبوس نیز از استانبول به شهر مارماریس ترکیه سفر کنید که در این صورت، احتمالاً چیزی حدود ۱۰ ساعت در مسیر خواهید بود.

بهترین زمان سفر به مارماریس ترکیه

آب و هوای مدیترانه‌ای مارماریس باعث شده این شهر حتی در فصل زمستان هم خیلی سرد نباشد. اما عمده مسافران، فصل بهار و تابستان را برای سفر به این بهشت زمینی انتخاب می‌کنند. با توجه به سواحل زیبا و تفریحات آبی که در این ناحیه وجود دارد، فصول گرم سال، زمان ایده‌آلی برای سفر به مارماریس است.

شب‌های مارماریس به‌خاطر آب و هوای مطبوعی که دارد، بسیار زنده و شلوغ است. بسیاری از مسافران شب‌های خنک فصل بهار و تابستان به خیابان‌های سرسبز و زیبای این شهر می‌روند و از پیاده‌روی در بین مراکز تفریحی و مراکز خرید لذت می‌برند.

وضعیت حمل و نقل در مارماریس

بی‌شک حمل و نقل، یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کسی پیش از سفر به یک شهر دوست دارد در مورد آن بیشتر بداند. اطلاع از وضعیت حمل و نقل این شهر، می‌تواند باعث کاهش هزینه سفر به مارماریس شود. خوشبختانه حمل و نقل در مارماریس به‌لطف اتوبوس‌هایی که با کرایه‌های اقتصادی می‌توانند شما را جابجا کنند، بسیار آسان است. علاوه بر این مینی‌بوس‌هایی به‌نام دلموش نیز به‌وفور در همه‌جای این شهر آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید از تاکسی‌ها نیز برای جابجایی در این شهر استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که تاکسی‌ها در روز و شب، نرخ کرایه متفاوتی دارند.

جاذبه‌های گردشگری مارماریس ترکیه

اگر تصمیم گرفته‌اید برای بهار پیش رو، تور مارماریس نوروز 1402 ترکیه را برای خود و خانواده‌تان رزرو کنید، به‌نظر می‌رسد که جذاب‌ترین سفر خانوادگی‌تان را تجربه خواهید کرد. این شهر بندری جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و طبیعت بکر آن باعث به‌وجود آمدن مناظری شده که تماشای آن‌ها در هنگام غروب آفتاب می‌تواند بهشت را روی زمین برای شما تداعی کند. این شهر در بین دو دریا قرار گرفته است و همین باعث می‌شود بتوانید انواع تفریحات آبی را در آن تجربه کنید. پس وقتی به مارماریس رفتید، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی در انتظار شماست.

ساحل مارماریس

درست در فاصله کمی از شهر مارماریس، ساحلی به همین نام وجود دارد که طولانی‌ترین ساحل شهر نیز هست. با رفتن به این ساحل علاوه بر لذت بردن از آب‌تنی و یا آفتاب گرفتن با منظره‌ای از کوه‌های زیبا، شما می‌توانید از انواع تفریحات آبی مثل جت اسکی، غواصی و یا پاراسیلینگ لذت ببرید. این ساحل در امتداد ساحل ازون یالی قرار گرفته است.

ساحل ایچملر

احتمالاً تا به‌حال عکس‌هایی از سواحلی با آب زلال و فیروزه‌ای را در اینترنت دیده‌اید و همیشه دوست داشتید که در چنین جایی آب‌تنی کرده و از آب زلال لذت آن لذت ببرید. ساحل ایچملر مارماریس می‌تواند همان جایی باشد که دنبالش هستید. در این ساحل، عمق آب کم است که آن را برای آب‌تنی کردن همراه اعضای خانواده ایده‌آل می‌کند. اما در کنار شنا کردن، منظره‌ای چشم‌نواز کوهستانی روبروی شما قرار دارد. شما همچنین می‌توانید در کنار ساحل از تخت‌های مخصوص همراه سایه‌بان برای کمی استراحت استفاده کرده و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید.

کوه‌های چشم‌نواز مارماریس

سواحل مارماریس با کوه‌هایی احاته شده‌اند که فوق‌العاده چشم‌نواز و زیبا هستند. این کوه‌ها، شرایط ایده‌آلی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی فراهم کرده‌اند و وقتی به بخش‌های بالایی آن‌ها بروید، می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر را زیر پای خود ببینید که تجربه لذت‌بخشی است.

با شهر ساحلی مارماریس ترکیه آشنا شوید

منطقه دالیان مارماریس

منطقه دالیان

یکی از جذاب‌ترین تفرجگاه‌های شهر مارماریس ترکیه، منطقه‌ای به‌نام دالیان نام دارد که در جنوب شرقی این شهر واقع شده و جاذبه‌های گردشگری فراوانی در دل آن نهفته است. شما می‌توانید با اتوبوس یا انواع وسایل حمل و نقل عمومی به این منطقه سفر کنید. سفری که حدوداً یک ساعت و نیم طول خواهد کشید. دریاچه‌های مختلفی در این منطقه قرار دارند که می‌توانید از سواحل زیبای آن‌ها لذت ببرید یا آنکه با قایق‌های تفریحی از طول رودخانه دالیان عبور کرده و از مناظر شگفت‌انگیز آن مثل مقبره پادشاهان دوران کهن دیدن کنید.

در این ناحیه، ساحلی زیبا به نام ساحل لاک پشت نیز وجود دارد که یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین سواحل قاره اروپا نیز محسوب می‌شود. ماسه‌های درخشان این ساحل، باعث منحصر به‌فرد بودن آن شده‌اند. علاوه بر این، عمق آب دریا در این ساحل کم است که از آن مکانی مناسب برای آب‌تنی کودکان می‌سازد. همانطور که از نامش پیداست، ساحل لاک پشت محل نگهداری از انواع لاک پشت‌های دریایی و همینطور خرچنگ‌های مختلف است. در کنار این ساحل نیز رستوران‌های محلی زیادی وجود دارد که می‌توانند خوشمزه‌ترین خرچنگ‌ها را برای شما سرو کنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دالیان، حمام گل آن است که هر روز هزاران توریست از سراسر جهان برای استفاده از آن به دالیان سفر می‌کنند. از نظر پزشکی، خاک این منطقه شگفت‌آور است. شما در این حمام‌ها فقط باید گل را به بدن خود بمالید و چند دقیقه منتظر بمانید تا به‌خوبی خشک شود. سپس بدنتان را آب بکشید و حس جوانی و طراوت را تجربه کنید.

غواصی در دریا

تورهای غواصی در مارماریس، محبوبیت بسیار زیادی دارند. در این تورها تجهیزات مخصوص شنا در اختیار شما قرار داده می‌شود و مربیانی همراه شما هستند که آموزش‌ها و نکات لازم را در اختیارتان می‌گذارند. با کمک این مربیان می‌توانید تجربه ۴۵ دقیقه‌ای غواصی در دریا و ملاقات با دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را به‌دست بیاورید.

فواره‌های رقصنده در میدان جدید

همانطور که گفتیم، شب‌های مارماریس بسیار سرزنده و جذاب هستند. یکی از این جاذبه‌ها را می‌توانید با رفتن به میدان جدید ببینید. در این میدان فواره‌های رقصنده‌ای وجود دارد که با ترکیبی از موسیقی و نورپردازی، تجربه فوق‌العاده ای را برای شما به‌ارمغان میاورند. همچنین کودکان نیز اجازه دارند در زیر فواره‌های آب بازی کنند و از موسیقی در حال پخش لذت ببرند. پس حتماً یک دست لباس خشک برای فرزندتان هم بردارید. به‌طور معمول این فواره‌ها رأس ساعت ۲۱:۰۰ هر شب شروع به رقصیدن می‌کنند.

تور سافاری به طبیعت بکر مارماریس

تورهای سافاری مختلفی با چهار چرخه، نیسان یا اسب را در سفر به مارماریس خواهید دید که می‌توانید از طریق آن‌ها به دل طبیعت بکر این بهشت زمینی زده و خاطرات به‌یادماندنی را همراه خانواده‌تان ثبت کنید. در این تورها شما با وسایلی که پیشتر گفتیم به جنگل‌های مارماریس با درختان تنومند کاج خواهید رفت و از کنار رودخانه‌های زیبا عبور می‌کنید. در طول این تورها که معمولاً به ۳ ساعت می‌انجامند، شما می‌توانید وعده غذایی ناهار را هم در جنگل صرف کنید.

جزیره سدیر

راز و رمزهای زیادی در دل جزیره سدیر نهفته است. تاریخ‌نویسان می‌گویند که ملکه کلئوپاترا بیش از ۲ هزار سال پیش، قرارهای عاشقانه‌ای را ما معشوقه‌اش در این جزیره می‌گذاشته است. جزیره‌ای که در بین آب‌هایی به رنگ زیبای فیروزه‌ای قرار گرفته و سطحی پوشیده شده از درختان تنومند کاج دارد. در دل جزیره نیز باغ‌های زیبای انگور و زیتون قرار گرفته است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

شما می‌توانید با قایق از میان این آب‌ها عبور کنید و از آثار باستانی به‌جا مانده از آن دوران مثل یک آمفی‌تئاتر قدیمی و یک معبد که برای دوره بیزانس است، دیدن کنید. علاوه بر این می‌توانید به سواحل حفاظت شده این جزیره رفته و آب‌تنی کرده و یا آفتاب بگیرید.

قلعه مارماریس

در این شهر تاریخی، قلعه‌ای واقع شده که مربوط به دوران سلطان سلیمان است. این قلعه برای نخستین بار ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و در دوران امپراطوری عثمانی، بازسازی و مرمت شده تا برای حفاظت از مارماریس در برابر دروس مورد استفاده قرار بگیرد. در این قلعه باستانی، همچنین موزه‌ای از آثار به‌جا مانده از آن زمان نیز یافت می‌شود.

با شهر ساحلی مارماریس ترکیه آشنا شوید

قلعه مارماریس

بهترین هتل‌های مارماریس

هتل‌های بین‌المللی و لوکس زیادی در مارماریس وجود دارد. ما در اینجا فهرستی از بهترین هتل‌های مارماریس را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید برای اقامت آن‌ها را انتخاب کنید.

هتل بلو بی پلاتینیوم

هتل بلو بی پلاتینیوم که در مرکز شهر مارماریس واقع شده، دارای طراحی داخلی و خارجی زیبا است که یکی از محبوب‌ترین مکان‌های اقامتی برای خانواده‌ها و افراد مسن نیز هست. اتاق‌هایی آرام با تم دریا که باعث می‌شود علیرغم اینکه در مرکز شهر قرار دارد، ولی به شما حس اقامت میان سحرایی سرسبز را می‌دهد. این مجموعه امکانات عالی نظیر ۴ استخر رو باز همراه سرسره‌های آبی، یک اسپا با انواع خدمات درمانی، رستوران بزرگ و اینترنت وای فای دارد.

هتل گرین نیچر دیاموند

اگر به‌هتلی با محیطی سرسبز و جذاب علاقه‌مندید، ما به شما هتل گرین نیچر دیاموند را پیشنهاد می‌کنیم. هتلی با امکانات بی‌شمار مثل استخرهای سرپوشیده بزرگسالان و کودکان، ورزش‌هایی نظیر اسکواش و قایق‌سواری، وای فای و رستورانی با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و ترکیه‌ای که هتسل گرین نیچر دیاموند را به مکانی عالی برای اقامت تبدیل کرده‌اند.

هتل گرند یازیچی کلاب توربان

اگر از عاشقان محیط زیست و طبیعت هستید، هتل گرند یازیچی کلاب توربان انتخاب ایده‌آلی برای شماست. هتلی که در طبیعت بکر مارماریس ترکیه واقع شده و امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی مثل شاتل هواپیمایی، ورزش‌های مختلف، صرافی، آرایشگاه، وای فای و یک رستوران با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و ترکیه‌ا‌ی را در اختیار مسافران می‌گذارد.

جمع‌بندی

مارماریس ترکیه، جزیره‌ای بهشتی در فاصله ۷۰۰ کیلومتری از استانبول است که تاریخ شکل‌گیری آن به ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این شهر بندری، پر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است که می‌تواند سفری لذت‌بخش را برای شما به‌ارمغان بیاورد.

شما می‌توانید در سفر به مارماریس، از انواع سرگرمی‌های آبی مثل غواصی، قایق‌سواری، جت اسکی و غیره لذت ببرید. به مکان‌های تاریخی بروید که رمز و راز زیادی از هزاران سال پیش در آن‌ها نهفته است. در هتل‌های لوکس و پرامکانات اقامت کنید. بهترین و محبوب‌ترین غذاهای ترکیه‌ای را میل کنید. و یا از برندهای ترکیه‌ای و بین‌المللی، پوشاک درجه یک تهیه کنید و برای عزیزانتان سوغاتی ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، رزرو هتل خارجی در تمامی شهرها را با آژانس هواپیمایی برسام سیر  (www.barsamseyr.com) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:برسام سیر آریا|www.barsamseyr.com

مطالب مشابه را ببینید!