مجله تاپ‌ناز‌

بهترین شکل خوابیدن برای داشتن خوابی راحت و عمیق

در این بخش بهترین شکل خوابیدن برای داشتن خوبی خوب و عمیق را بررسی کرده ایم و برای داشتن یک خواب با کیفیت با بهترین حالت خوابیدن شما را آشنا می کنیم.

خواب یکی از کارهایی است که باعث رفع خستگی می شود. بیشتر افراد نمی دانند که چطور می توانند بهترین خواب را تجربه کنند. در ادامه برای شما بهترین نوع خوابیدن را ارائه کرده ایم.

بهترین حالت و شکل خوابیدن برای داشتن خواب عمیق

بدن سالم برای ادامه زندگی نیاز به خواب است. بیشتر متخصصان تغذیه معتقد هستند که خوابیدن هشت ساعت در شبانه روز می تواند برای افراد مفید است و برای هر فردی با توجه به سنی که دارد خواب لازم است. خوابیدن انواع مختلفی دارد و شامل خوابیدن به پشت، روی شکم، به پهلو و شبیه به جنین می باشد. باید در نظر داشته باشید که نوع خوابیدن می تواند تاثیرات زیادی روی وضع ستون فقرات و جریان خون داشته باشد. در ادامه 8 توع از بهترین شکل های خوابیدن را برای شما شرح می دهیم.

خوابیدن به پشت و دست ها رو به بالا

باید در نظر داشته باشید که این طرز خوابیدن برای کمر و صورت مفید است.

باید بدانید که به این نوع خوابیدن ستاره دریایی نیز می گویند که بیشترین تاثیر را روی کمر شما دارد و می تواند باعث حفظ سلامت شما شود.

فرقی نمی کند که دست های روی بالش باشد یا خیر همین که دستتان روی صورتتان نیست می تواند برای پوشت شما بسیار مفید باشد و از چین و چروک پوست جلوگیری کند.

این حالت برای زنان بسیار خوب است و می تواند از افتادگی سینه ها در آنها جلوگیری کند و این وضعیت را به کمترین حد برساند.

این وضعیت خوابیدن می تواند احتمال آپنه در خواب و ایجاد خروپف را افزایش دهد و می تواند باعث التهاب تاندون های شانه های شما شود.

خوابیدن به پشت و قرار دادن دست ها در راستای بدن

این طرز خوابیدن برای گردن مفید است و یکی از بهترین اشکال خوابیدن است. در واقع این نوع خوابیدن می تواند به ستون فقرات شما هم کمک کند و سلامت آن را تامین کند.

در این نوع خوابیدن نباید از بالش های بلند استفاده نمایید زیرا می تواند به ستون فقرات آسیب های جبران ناپذیری داشته باشد. این شکل از خوابیدن می تواند آپنه در خواب بیشتر کند و باعث شود افراد بیش از افراد دیگر خروپف کنند.

بهترین شکل خوابیدن برای داشتن خوابی راحت و عمیق

خوابیدن روی شکم

در این حالت از خوابیدن باید مراقب گردنتان باشید تا آسیبی به آن وارد نشود. باید سعی کنید از این نوع خوابیدن پرهیز کنید زیرا می تواند باعث بروز کمردر و گردن درد و ایجاد چین و چروک های صورت شود.

این طرز خوابیدن می تواند برای خانم ها بیشتر از آقایان ضرر دارد زیرا می تواند روی فرم سینه آنها تاثیر می گذارد.

این کار می تواند باعث افزایش درد در عضلات شما باشد. تنها مزیتی که این نوع خوابیدن دارد این است که می تواند خروپف افراد را تا حدود زیادی کاهش دهد.

خوابیدن به پهلو و دست ها در امتداد بدن

این طرز خوابیدن از نظر متخصصان خیلی مهم است و برای ستون فقرات مفید است. در واقع این طرز خوابیدن به بدن شما اجازه می دهد تا ستون فقرات شما حالت طبیعی داشته باشد و کمردرد و گردن درد را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در این نوع خوابیدن می تواند از بالش کوچکی برای میان زانوهای خود استفاده کنید و از فشار وارده بر مهره های کمر بکاهید. این نوع خواب می تواند ریفلاکس اسید معده را تا حد زیادی کاهش دهد و یکی از بهترین شکل های خوابیدن برای زنان باردار است.

در این شکل از خواب می توانید از آپنه جلوگیری کنید و خروپف را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که این نوع از خواب برای شما ایجاد می کند چین و چروک پوستی می باشد. در این نوع خواب پوست در سایش با زمین و بالشت قرار می گیرد که می تواند آسیب هایی به پوست شما وارد کند.

در واقع این نوع خوابیدن می تواند برای بانوان افتادگی سینه را بوجود بیاورد.

خوابیدن به پهلو و دست ها در مقابل بدن

این نوع خوابیدن می تواند کمر درد را برای شما بوجود بیاورد.

این نوع از خواب مانند خوابیدنی که در مرحله قبل گفته شد خاصیت دارد ولی می تواند به دلیل مشکلاتی در جریان خون و فشار به عصب ها کمر درد را بوجود بیاورد.

بهترین شکل خوابیدن برای داشتن خوابی راحت و عمیق

خوابیدن به پهلوی راست یا چپ

در نظر داشته باشید که اگر به پهلو می خوابید باید حواس خود را جمع کنید که به پهلوی چپ بخوابید زیرا خوابیدن به پهلوی راست می تواند باعث سوزش در معده شود.در صورتی که اگر به پهلوی چپ بخوابید اعضای داخلی مانند کبد و معده و ریه ها را به زحمت می اندازید.

در نظر داشته باشید که اگر به این صورت می خوابید باید تعادل را رعایت کنید تا فشار به شانه ها و پاهای شما کم شود و بتوانید خوابی با کیفیت را تجربه کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که همیشه به یک پهلو می خوابند در معرض سنگ کلیه قرار می گیرند و کلیه ای سنگ ساز می شود که بیش تر به آن فشار وارد شده است.

خوابیدن با چند بالش

این نوع خوابیدن یکی از بهترین شکل هایی می باشد که ستون فقرات را دوست دارد و از آن محافظت می کند. در نظر داشته باشید که هر کدام از ما نوع خوابیدنمان فرق می کند و هر کدام به نوعی عادت های خاصی داریم ولی بهتر است حالت های خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم خوابی با کیفیت را داشته باشیم و از استرس و خستگی به دور باشیم.

افرادی که به پشت می خوابند بهتر است یه کوسن در زیر گودی کمر خود قرار بدهند و همچنین باید یک بالشت کوچک برای حمایت از مفاصل زیر ران خود قرار بدهند. افرادی که به پهلو می خوابند باید برای بین زانوهایشان حتما از یک بالش کوچک و یا یک کوسن استفاده کنند.

بهترین شکل خوابیدن برای داشتن خوابی راحت و عمیق

توصیه های مهم

در نظر داشته باشید که برای داشتن یک خواب راحت باید از تشکی استفاده کنید که ویژگی خوشخواب استاندارد را داشته باشد و همین طور باید از بالش های ارتوپدی استفاده کنید. این بالش ها می توانند انحنای طبیعی گردن شما را حفظ کنند و خوابی عمیق و راحت را برای شما به ارمغان بیاورند. در واقع این بالش ها از فشار های وارده به مهره های کمری و گردنی جلوگیری می کنند و در کاهش کشیدگی ستون مهره ها موفق اند. باید بدانید که این بالش ها می توانند مشکلات آرتروز و ناراحتی های ستون مهره ها را تا حدود بسیار زیادی درمان کنند و درد های شما را کاهش دهند. این بالش ها دارای جنس مناسبی اند که با پلی اورتان و شیار های به کار رفته در آن ها می تواند از عرق کردن در خواب جلوگیری کند.

مطالب مشابه را ببینید!