مجله تاپ‌ناز‌

بهیار در منزل | مجموعه­ خدمات درمانی و پرستاری هوم کا

بهیار عضوی از گروه پرستاری می­باشد که از پرستار درجه­ی کمتری دارد. در واقع بهیار مقداری از علوم پرستاری را آموزش دیده است و از این مهارت در راستای نگهداری افراد استفاده می­کند. بسیاری از بیماران به علت طولانی بودن دوره درمان در منزل بستری می­شوند. نگهداری از بیمار دقیقا کاری است که بهیار آموزش انجام آن را دیده است. برای استفاده از خدمات بهیار حتما نیازی به حضور در مراکز درمانی نیست. بهیار در منزل فردی است که برای انجام خدمات به منزل شما می­آید. استخدام بهیار در منزل نیازهای نگهداری از بیماران شما را رفع خواهد کرد. فرد بهیار تمامی آموزش­های لازم را دیده است و برای ارائه­ی هرچه بهتر خدمات از اطلاعات کافی برخوردار است.

مجموعه ­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا به عنوان یکی از بهترین مجموعه­های ارائه دهنده­ی خدمات، مفتخر است تا یکی از معدود مجموعه­های ارائه دهنده­ی خدمات بهیار در منزل باشد. بهیاران مجموعه­ی هوم کا کلیه­ی دوره­های آموزشی مربوط به خدمات بهیار را گذارنده و با اهداف و نوع مسئولیت­های خود آشنایی کامل دارند. در صورت بروز مشکل در بیمار، بهیار می­تواند به مجموعه­ی هوم کا گزارش دهد تا مجموعه خدمات مربوط به پزشک در منزل را به بیمار ارائه دهد. همچنین خدماتی مانند تزریقات در منزل و سرم در منزل نیز با توجه به تشخیص پزشک قابل انجام خواهند بود.

بهیار در منزل

وظایف بهیار در منزل

وظایف بهیار در واقع یک رده از پرستار کمتر است. اما واقعا می­توان گفت ارزش کمتری نسبت به کارهای پرستار ندارد. بهیار در منزل موظف است از تمام آموخته­های خود در راه بهبود بیمار استفاده کند. بهیار می­تواند نقش مهمی در بهبود بیمار ایفا کند. وظایف بهیار در منزل در حالت کلی شامل موارد زیر می­شود:

  • غذا دادن به بیماران
  • انجام برنامه­ریزی برای مصرف دارو
  • کمک به انجام برخی کارهای بیمار
  • همراهی با بیمار در انجام برخی کارهای روزانه
  • فراهم کردن تفریحات بیمار

موارد ذکر شده جزو وظایف کلی بهیار در منزل می­باشند. وظایف جزئی و خاص بهیار را شرایط و وضعیت بیمار مشخص می­کند. حضور بهیار در کنار بیمار موجب بهبود شرایط بیمار می­شود و  باعث می­گردد تا در انجام هیچ کاری در محدودیت قرار نگیرد. در نتیجه حس اعتماد به نفس را در بیمار بالا برده و با افزایش روحیه­ی بیمار به روند درمانی او سرعت می­بخشد.

بهیار در منزل می­بایست بهداشت عمومی را رعایت کند. افرادی که بهیار در منزل وظیفه­ی نگهداری از آنان را بر عهده دارد، بسیار آسیب­پذیرند و ممکن است در صورت انتقال بیماری و عفونت به آنان، دچار مشکلات فراوانی شوند. علی­الخصوص در شرایط کنونی و بروز بحرانی به نام ویروس کرونا، می­بایست مراقب رفت و آمد افراد و نزدیک شدن آن­ها به بیمار بود.

یکی از خدمات قابل ارائه از سوی مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا، بهیار در منزل است که بسیاری از افرادی که در بستر بیماری هستند، نیاز به استفاده از این خدمات دارند. مجموعه­ی هوم کا در این راستا نیز مانند سایر خدمات خود پیشگام است.

افراد نیازمند به بهیار در منزل

خدمات بهیار در منزل مختص گروه سنی و جنسیتی خاصی نیست. تمام افراد می­توانند با توجه به نیاز خود و شرایط بیمار، از این خدمات بهره گیرند. در حالت کلی تمام افرادی که در انجام کارهای خود دچار مشکل هستند مانند افراد ناتوان حرکتی، افراد معلول، جانبازان جنگ تحمیلی و بیمارانی که به دلیل طولانی شدن درمان در منزل بستری می­شوند نیازمند استفاده از بهیار در منزل می­باشند.

گروه­های گفته شده همگی جزو افرادی هستند که در انجام بیشتر کارهای خود دچار مشکل می­شوند. استفاده از خدمات بهیار در منزل می­تواند به صورت موثری سبک زندگی این عزیزان را ارتقا بخشد و از سوی دیگر استرس و افکار روانی منفی را از بیمار دور نگه دارد.

 

ویژگی های لازم برای بهیار در منزل

نگهداری از بیمار امری تخصصی است که یک فرد عادی و آموزش ندیده از عهده­ی انجام مسئولیت­ها بر نخواهد آمد. نیازهای بیمار بسیار زیاد بوده و فردی که نگهداری از بیمار را بر عهده دارد، می­بایست توان بدنی بالایی داشته باشد. بهیار در منزل فردی است که از پس انجام کارهای مورد نیاز بیمار برخواهد آمد. احتیاج به جابجایی برای بیمار یکی دیگر از دلایلی است که نیاز به توان بدنی بالای بهیار در منزل را تایید می­کند. علاوه بر توان مناسب، بهیار می­بایست روحیه­ی خوب و سلامتی داشته باشد. روحیه­ی شاداب بهیار امید را در دل بیمار زنده کرده و زمان درمان بیماری را کم­تر خواهد کرد. بهیار در منزل همچنین باید رابطه­ی دوستانه و نزدیکی با بیمار داشته باشد. صمیمیت بالای بین بهیار و بیمار موجب به وجود آمدن فضای آرامش­بخشی برای بیمار می­شود که این موضوع نیز در بهبودی بیمار تاثیر مثبت خواهد گذاشت. بهیار می­بایست فرد  مسئولیت­پذیری باشد و در انجام کارهای سپرده شده در وقت مناسب تعیین شده کوشا باشد.

بدون تردید بهیارهای مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا این شرایط را دارند و تمام سعی خود را در انجام وظایف خواهند کرد.

بهیار در منزل

نکات قابل توجه در استفاده از خدمات بهیار در منزل

یکی از نکات قابل توجه در استفاده از خدمات بهیار در منزل، کمک گرفتن از یک مجموعه­ی خدمات درمانی با تجربه و موفق در ارائه­ی خدمات است. در صورتی که توجه لازم را در این انتخاب نداشته باشید، امکان بروز اشتباه در انتخاب صحصح بهیار بالا می­رود و این امر ممکن اسب مشکلاتی را برای بیمار به وجود آورد.

نکته­ی بعدی مختص اعضای خانواده­ی بیمار است. اعضای خانواده­ی بیمار می­بایست تمام انتظارات خود از بهیار در منزل را به او انتقال دهند. با توجه به وضعیت بیمار، برخی از خانواده­ها ممکن است علاوه بر وظایفی که برای بهیار تعیین شده است، انتظارات دیگری نیز از او داشته باشند. این انتظارات باید به صورت شفاف به بهیار در منزل اعلام شود.

هزینه بهیار در منزل

کارهایی که بهیار در منزل انجام می­دهد، به دو دسته تقسیم می­شوند. دسته­ی اول کارهایی است که در وظایف یک بهیار تعریف شده است و وابستگی به شرایط بیمار ندارند. دسته­ی دوم کارهایی است که خانواده­ی بیمار و با توجه به شرایط بیمار از بهیار انتظار دارند. در نهایت مجموع این اعمال که تعیین کننده­ی مسئولیت­های بهیار است، قیمت بهیار در منزل را مشخص می­کند.

از دیگر موارد تاثیرگذار بر هزینه­ی بهیار در منزل، زمانی است که بهیار برای بیمار صرف می­کند. برخی از خانواده­ها زمان مشخصی را برای کمک گرفتن از بهیار اختصاص می­دهند. در اینگونه خانواده­ها، افراد تنها زمانی که مشغول امورات خود هستند از بهیار استفاده می­کنند و در باقی اوقات، خود افراد خانواده از بیمار مراقبت کرده و کارهای او را انجام می­دهند.

در سوی دیگر خانواده­هایی قرار دارند که از خدمات بهیار در منزل به صورت شبانه­روزی استفاده می­کنند. در چنین شرایطی نیز بهیار وظیفه دارد تا تمام تمرکز خود را برای نگهداری و مراقبت از بیمار قرار دهد.

مجموعه­ی هوم کا قیمت خدمات بهیار در منزل را بر اساس دستورالعمل نهادهای مسئول اعلام کرده است و طوری برنامه­ریزی شده است که خانواده­ها قادر به استفاده از این خدمات باشند.

بهیار در منزل

استفاده از خدمات بهیار در منزل هوم کا

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا خدمات بهیار در منزل را بر اساس احتیاجات و نیازهای بیماران عزیز ارائه می­دهد. بهیاران این مجموعه با تمام استانداردها و قوانین موجود در مراقبت از بیمار آشنا هستند و از تمام توان خود برای ارائه­ی خدمات با کیفیت به بیماران استفاده می­کنند. برای استفاده از خدمات بهیار در منزل درخواست خود را به صورت تلفنی یا با مراجعه­ی حضوری اعلام نمایید.

کارشناسان مجموعه­ی هوم کا پس از کسب اطلاعات اولیه و شرایط بیمار، مناسب­ترین بهیار را به شما معرفی خواهند کرد و تا پایان بهبودی بیمار خدمات بهیار در منزل را به شما ارائه خواهند داد. پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!