مجله تاپ‌ناز‌

با انجام این کارها دیگر نیازی به تعمیرو سرویس تاسیسات خود نخواهید داشت !

کیفیت تاسیسات یک ساختمان می تواند آسایش و آرامش را برای ساکنین آن فراهم کند. از آنجایی که تاسیسات همچنین بخش عمده ای از سرمایه ساخت سازه را تشکیل می دهد، پس مهم است که به گونه ای از آن نگهداری شود که نیاز به تعمیرات آن نبوده و یا در طول سال، حداقل تعمیرات را در خود ببیند. حتما می دانید که امروزه پیدا کردن قطعات تاسیسات ساختمان و یا تعمیر کردن آن ها می تواند هزینه بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

 به همین خاطر ما در مجموعه هوایش تصمیم گرفتیم در این مطلب، راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که با توجه به آنها می توانید به نگهداری صحیح تاسیسات ساختمان خود بپردازید. در این مورد، استفاده از قطعات جانبی مانند مبدل حرارتی پوسته و لوله و استخر و مواردی این چنین می تواند بسیار کارساز باشد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

فروشگاه هوایش

کارهایی که شما را از تعمیر تاسیسات بی نیاز می کند

زمانی که می گوییم تاسیسات یک ساختمان به خوبی کار می کند و هیچ نیازی به تعمیر ندارد، به این معناست که ساکنین ساختمان به خوبی در بخش سرمایش و گرمایش از انرژی استفاده کرده و مشکلی در این بین ندارند. حال مجموعه هایی مانند نمایندگی ایران رادیاتور در این بین افرادی را استخدام می کنند تا در فواصل زمانی مشخص، سرویس تاسیسات ساختمان شما، به عنوان مثال بررسی بخش های مختلف تاسیسات مانند منبع تحت فشار را انجام دهند. در صورتی که شما روش های نگهداری صحیح از تاسیسات ساختمان را بدانید، سرویسکار می تواند سریع تر به انجام عملیات خود پرداخته و در صورت بروز مشکل، راحت تر آن را رفع کند.

نگهداری از تاسیسات تهویه

سیستم تهویه ساختمان یکی از مهم ترین بخش های تاسیسات است که نیاز به نگهداری صحیحی دارد. تمامی ساکنین ساختمان باید به راحتی بتوانند از هوایی مطبوع بهره ببرند. برای این که بتوانید به درستی از تاسیسات بخش تهویه نگهداری کنید، مهم است که ماهی یک بار به بررسی فیلترها، چیلر، برج های خنک کننده بپردازید و از عملکرد صحیح آنها اطمینان کامل را حاصل کنید.

نگهداری از بخش الکتریکی تاسیسات

تمامی فعالیت قطعات تاسیسات یک ساختمان به انرژی برق متصل است. اگر خرابی در بخش الکتریکی تاسیسات رخ دهد، عملا حتی کوچک ترین قطعه در آن نیز نمی تواند کار کند. به عنوان مثال، مشعل گازی برای استارت زدن نیاز به انرژی برق دارد یا قطعاتی مانند مبدل حرارتی پوسته و لوله و استخر برای این که بتوانند به خوبی با بخش های دیگر همسان سازی شوند، نیاز به انرژی الکتریکی دارند. برای نگهداری از این بخش می بایست در فواصل زمانی مشخص شده، به بررسی بخش هایی مانند ترانسفورماتورها، تابلو برق اصلی و ژنراتور اضطراری بپردازید تا مطمئن شوید که به شکلی صحیح عملکرد خود را به همراه دارند.

نگهداری از تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی شامل سنسورهای و همچنین پنل های مرکزی هستند که شما می توانید با کمک آنها از خطر و اتفاق ناگواری که قرار است رخ دهد، مطلع شوید. این سیستم ها عموما شامل زنگ ها یا چراغ هایی هستند که در مواقع خاص به صدا درآمده یا روشن می شوند. پس این بخش تا حد بسیار زیادی می تواند از بروز مشکلات بزرگ جلوگیری کند. پس حتما باید بررسی و نگهداری این بخش از تاسیسات را اولین قرار داد. اگر به تازگی بررسی قیمت پکیج را انجام داده و قصد خرید پکیج دیواری شوفاژکار را دارید و می خواهید طول عمر بالایی را به همراه داشته باشد، باید این بخش از تاسیسات ساختمان خود را همواره مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی و به درستی پیش می رود.

تعمیر پکیج بوتان

نگهداری از خطوط لوله کشی

در واقع این خطوط لوله کشی هستند که باعث می شوند ما هوایی گرم در خانه داشته باشیم یا سرد. به عنوان مثال، گاهی شما هرچقدر هم هم که درجه پکیج را بالا می برید تا آب گرم را برای خود داشته باشید، مشاهده می کنید که هیچ تغییری در آن به وجود نمی آید. شاید در وهله اول به تعمیر پکیج بوتان خود بپردازید و یا اگر مشکل در آب گرمی استخر بود، به استفاده از مبدل حرارتی پوسته و لوله و استخر بپردازید؛ اما باز هم شاهد هیچ تغییری نباشید. در این طور مواقع مهم است که به سراغ خطوط لوله کشی بروید. قطعا مواردی مانند انسداد باعث بروز این اتفاق شده است. اگر شما به درستی به صورت هفتگی به بررسی لوله ها و پمپ های آب بپردازید، دیگر شاهد خرابی در این بخش ها نیستید.

پکیج دیواری شوفاژکار

اهمیت نگهداشت پیشگیرانه در تاسیسات

قطعا تمامی مواردی که به شما معرفی کردیم، مهم ترین اقداماتی هستند که ما را از تعمیرات پی در پی تاسیسات بی نیاز می کنند. حال اهمیت این کارها به چه علت است؟ دلایل بسیاری در این بین وجود دارد که اهمیت نگهداری از تاسیسات را به ما نشان می دهد. به عنوان مثال، زمانی که ما اقدام به تعمیر آبگرمکن بوتان می کنیم، در واقع اهمیت این کار در این است که شما دوباره آب گرم مصرفی را به همراه خواهید داشت یا از سویی دیگر، اگر مشعل ایران رادیاتور را عیب یابی کردید، به این معناست که دوباره شوفاژها گرمای مورد نیاز را ارائه می دهند. حال دیگر موارد در این بین به شرح زیر هستند:

  • اگر نگهداری به درستی انجام نشود، تاسیسات دچار خرابی شده که تعمیرات می تواند پر هزینه باشد. پس نگهداری باعث کاهش هزینه ها می شود.
  • اگر نگهداری به درستی انجام شود، تاسیسات سوخت مازاد را به همراه دارند که باعث افزایش هزینه ها در قبوض می شود. پس نگهداری در این زمینه نیز صرفه جویی را به همراه دارد.
  • نگهداری مناسب، آرامش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.
مبدل حرارتی پوسته و لوله و استخر

سخن پایانی

همان طور که در مطلب مطالعه کردید، نگهداری صحیح از بخش های مختلف تاسیسات ساختمان باعث صرفه جویی بسیاری در هزینه های ما شده و از طرفی دیگر، طول عمر قطعات تاسیسات و همچنین وسایل گرمایش و سرمایش ما را تا حد زیادی افزایش می دهد. استفاده از قطعات جانبی مانند مبدل حرارتی پوسته و لوله و استخر و یا انواع وسایل دیگر می تواند تا زیادی در این بین کارساز باشند.

مطالب مشابه را ببینید!