مجله تاپ‌ناز‌

جاهای دیدنی روسیه با تصاویر و معرفی معروف ترین مکان های این کشور

روسیه از بزرگترین کشورهای جهان به شمار می آید که اکثر جمعیت آن در قسمت اروپایی روسیه بوده و از این رو فرهنگ مردم آن نیز اروپایی است. هر جای روسیه میتواند یک مکان دیدنی باشد، از مناطق آتشفشانی گرفته تا مناطق یخ زده سیبری.

اما بالاترین میزان تمرکز جاهای دیدنی در دو شهر اصلی سن پترزبورگ و مسکو میباشد. در بین گردشگران پایتخت روسیه طرفداران خیلی زیادی دارد. جاهای دیدنی مسکو خیلی زیاد است، به طوری که شما در هر جای شهر یک کلیسای تاریخی یا موزه و خیابان قدیمی خواهید دید. اگر از طرفداران هنر هستید، سفر به مسکو شگفت انگیز خواهد بود. در ادامه همراه ما باشید تا مکان های دیدنی روسیه را بیشتر برسی کنیم.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل

یکی از مکان های دیدنی است که اگر اسم آن را هم تا امروز نمیدانستید حداقل یک بار عکس آن را دیده اید. در سال ۱۵۵۲ کلیسای سنت باسیل به دستور ایوان احداث شد. علت ساخت آن باز پس گیری شهر قازان و پیروزی بر مقول ها بود. نکته جالب ممنوع شدن دیدن این کلیسا در زمان استالین، یکی از فرمانروایان دیکتاتور بود.

تنفر وی از این بنا تا حدی بود که دستور خراب کردن آن را هم داد! این کلیسا ۴۵۰ سال قدمت دارد. مریم مقدس اسم اول این کلیسا بود، ساختمان کلیسا متشکل از چند سقف قطره ای شکل با رنگ های متنوع و بسیار جذاب است. ظاهر این مکان آنقدر دیدنی است که شما را یاد قصرهای دیزنی می اندازد. نکته شگفت انگیز عمر ۲۰۰ ساله این رنگ ها است. این مکان یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در سطح جهانی میباشد.

دریاچه بایکال

دریاچه بایکال

این دریاچه زیبا در جنوب شرقی منطقه سیبری قرار داشته و یکی از خوش منظره ترین جاهای دیدنی روسیه به شمار می آید. قدمت این دریاچه آب شیرین بیشتر از ۲۵ میلیون سال است و با عمق ۱۷۰۰ از عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه های دنیا به شمار میرود.

این دریاچه توسط مناظر زیبایی مثل ارتفاعات برفی و زمین های سرسبز محاصره شده است. همچنین دور این دریاچه محل زندگی گونه های گیاهی و جانوری متفاوتی میباشد که مورد توجه افراد علاقه مند به حیات وحش قرار گرفته است.

موزه هنر پوشکین

موزه هنر پوشکین

این موزه در کنار  کاخ کرملین و در قلب مسکو قرار گرفته است. موزه هنر پوشکین در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و از آن موقع محل برگزاری نمایش های جهانی است. در این موزه مجموعه های دیدنی از شاهکارهای جهانی یافت میشود و یک میلیون نفر در طول سال از این موزه بازدید میکنند.

آلتای

آلتای

این مکان از نظر قومیتی و فرهنگی دارای اهمیت بالایی در روسیه میباشد. اگر دوست دارید فرهنگ سنتی روسی را تجربه کنید، توصیه ما این است که به این منطقه بروید. ارتفاعات آلتای زمین فوق العاده این منطقه را محاصره کرده و این مکان از چمنزار های سرسبز کوهستانی و دریاچه های دست نخورده پر شده است. مناطق محافظت شده زیادی در این منطقه وجود دارند که زیست گاه حیات وحش متنوع این مکان میباشند. پلنگ های برفی و گونه های مشهور گوسفند وحشی آرغالی در حیات وحش طبیعی این منطقه وجود دارد. خوب است بدانید که در اینجا قله لوخا که ۴۵۰۶ متر ارتفاع داشته و دریاچه تلتسکوی قرار دارند.

مطلب مشابه: مکان های گردشگری یونان و تصاویر از جاهای دیدنی و تفریحی این کشور

موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه

موزه تاریخی و معماری کولومنسکویه

اگر میخواهید به خوبی در تاریخ روسیه غرق شوید، مکانی بهتر از کولومنسکویه پیدا نمیکنید. این موزه سه قسمتی در سال ۲۰۰۵ ساخته شد. مجموعه آثار تزار یکی از قسمت های آن است. این بخش دارای آثار تاریخی ثبت شده در لیست میراث فرهنگی یونسکو است. آثار هنری چوبی، قسمت دوم این مجموعه است. پارک ها و باغ ها قسمت سوم هستند که دارای قدمت زیادی بوده و هر یک از آن ها شگفتی های زیادی دارند.

تونداری روسی

تونداری روسی

به پوشش باتلاقی و جلگه ای بدون درخت، توندارا یا سرد دشت میگویند. تونداری روسی یک دهم خاک روسیه را پوشانده است و مثل کمربندی طولانی، دور این کشور کشیده شده و حداکثر ۵۰۰ کیلومتر عرض دارد. پوشش گیاهی اصلی این دشت باز و بی درخت، خزه و گلسنگ است. اما حیات وحشی خاص و متنوعی ای در این سردشت وجود دارد. شما در این مکان میتوانید به تماشای گاو مشک، لاگوپوس، موش قطبی، سگ آبی، جغد برفی، روباه قطبی و گوزن شمالی بپردازید.

موزه گولاگ

موزه گولاگ

در سال ۲۰۰۴ این موزه تاسیس شد و یک مکان تاریخی همه چی تمام است که در آن آثار دوان دیکتاتوری استالین یافت میشود. شما در این موزه تاریخ روسیه را از دوران اردوگاه های اجباری تا ماجرای سیستم گولاگ و تبعید و اخراج آلمانی ها را خواهید دید.

پتروپاولوفسک - کامچاتسکی

پتروپاولوفسک – کامچاتسکی

اگر میخواهید مناظر فریبنده زیبای طبیعی را تجربه کنید، باید به پتروپاولوفسک یعنی مرکز شبه جزیره سری بزنید. این شهر احاطه شده توسط آتشفشان های عظیم و قله های برفی است که باعث ایجاد منظره دیدنی برای گردشگران شده است. ساختمان های تاریخی فوق العاده ای در ساحل پتروپاولوفسک وجود دارد که مورد توجه دوستاران تارخ میباشد. این منطقه در سرزمین کامچاتکا روسیه قرار دارد.

صومعه نووودویچی

صومعه نووودویچی

اگر به دنبال فضایی با شکوه، زیبا و شگفت انگیز میگردید، صومعه نوودویچی یکی از بهترین مکان هایی است که میتوانیم به شما توصیه کنیم. پرنس واسیلی سوم دستور ساخت این بنا را داد. ساخت آن بر اساس اسناد تاریخی در قرن شانزدهم صورت گرفته است. این صومعه در واقع این مکان دیدنی در سال ۱۵۲۴ ساخته شده و داستان آن به پیروزی روس ها در مقابل لهستانی ها برمیگردد که این بنا به عنوان یادبود آن دوره ساخته شد. شهرت این بنا به خاطر بسیاری از افراد شجاع و مشهور آن دوره است. حرف های تازه ای در معماری این صومعه نهفته است. این مکان احاطه شده با یک منظره بکر و دلچسب بوده که زیبایی آن را دوچندان میکند. نا گفته نماند که این مکان مقام سوم در بین دیدنی های خاص روسیه دارد.

مطلب مشابه: جاهای دیدنی کویت + مکان های تفریحی و گردشگری کشور کویت برای گردشگران

سوچی

سوچی

این شهر مدرن و با قدمت یکی از بهترین مکان هایی است که میتوانید در سفر تابستانه خود به روسیه سری به آن بزنید. شهرت زیاد این شهر به برگزاری المپیک در سال ۲۰۱۴ برمیگردد. این مکان از بهترین تفرجگاه های ساحلی تابستانی بوده و در کنار دریای سیاه قرار دارد. همچنین در این مکان ساختمان هایی تاریخی متعلق به قرن بیستم با معماری نئوکلاسیک مثل ساختمان مشهور تئاتر زمستانه و پارک هایی سرسبز محاصره شده توسط درختان نخل وجود دارد. پارک جنگلی سوچی از دیگر جذابیت های این مکان میباشد. این منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۹۰۰ کیلومتر مربع در کوه های قفقاز قرار دارد.

صومعه نووسپاسکی

صومعه نووسپاسکی

 امروزه این کلیسا با نام ناجی هم شناخته میشود و قدمت آن مربوط به قرن چهاردهم است. صومعه دانیلوف در سال ۱۴۹۱ به مکان صومعه نووسپاسکی منتقل شد. در همین هنگام به دستور ایوان کبیر، صومعه نووسپاسکی به حاشیه رود مسکو منتقل شد.

جزیره کیژی

جزیره کیژی

مکان دیدنی بعدی روسیه جزو میراث جهانی یونسکو بوده و از بهترین مقاصد دور از مرکز روسیه است. در دریاچه اونگا، این جزیره بارک و کوچک قرار داشته که طولی در حدود شش کیلومتر و عرض آن فقط یک کیلومتر است. شما در این مکان شاهد سازه های شگفت انگیز سنتی و پدیده های زیبای چوبی خواهید بود. همچنین قدیمی ترین کلیسای چوبی در کل روسیه یعنی کلسیای رستاخیز که متعلق به قرن ۱۴ است هم در این مکان قرار دارد. کلیسای تمام چوبی پاگوست که برای ساخت آن از یک میخ هم استفاده نشده، در این مکان قرار دارد.

مطلب مشابه: مکان ها و جاهای دیدنی زیبای چین

کلیسای جامع دورمیشن

کلیسای جامع دورمیشن

در لیست بهترین مکان های روسیه، اشاره به این کلیسا خالی از لطف نیست. به محله کرملین برای دیدن این کلیسا بروید. اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، گنبدهای طلایی این کلیسا است. طراحی دیوارهای درون کلیسا، سرگذشت حضرت مریم را به تصویر میکشند. زیبایی این تصاویر به حدی زیاد است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب خود میکند.

قازان

قازان

این مکان در تلاقی دو رود ولگا و قازانکا واقع شده که شهر پر زرق و برقی به شمار میرود. فرهنگ تاتار و روس در این شهر به زیبایی آمیخته شده است. ارگ کرملین قازان از دیگر آثار بزرگ میراث جهانی یونسکو به شمار میرود. بزرگ ترین مسجد روسیه یعنی مسجد معروف قل شریف در این شهر قرار دارد و در سده ۱۶ میلادی ساخته شده است. همچنین این شهر محل عبور بلندترین رود اروپا یعنی ولگا هم هست. این رود ۳۷۰۰ کیلومتری مناظر تماشایی و به یادماندنی برای شما دارد. شما مکان بهتری از این شهر را برای تجربه غذاهای سنتی تاتار پیدا نمیکنید.

پارک و موزه تساریتسینو

پارک و موزه تساریتسینو

نمایش آثار تاریخی در این موزه بر خلاف موزه های دیگر در فضای سر بسته صورت نمیگیرد. این موزه در واقع یک ساختمان سلطنتی میباشد که از یک پارک بزرگ، چشمه ها، برکه، گذرگاه های سرپوشیده و.. تشکیل شده است. خوب است بدانید که این موزه ۴۰۵ هکتار مساحت داشته و قدمت آن مال قرن ۱۸ میباشد.

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی روسیه

 حلقه طلایی اسم مسیر مشهوری در شمال مسکو است. ساخت آن به دهه شصت قرن بیستم برمیگردد و مسیر آن به شهرهای قرون وسطایی و تاریخی روسی زیادی میخورد. این شهرها شامل مسکو، ولادیمیر، کوستروما، یاروسلاول، ایوانوفو و شهرهای تابع آنها میشود. ساختمان های باستانی از جاذبه های اصلی شهرهای حلقه طلایی است. این ساختمان ها شامل تعداد زیادی از میراث یونسکو، کلیساهای شگفت انگیز و صومعه های به خوبی نگهداری شده میباشد.

میدان سرخ

میدان سرخ

میدان سرخ یکی دیگر از جاهای دیدنی روسیه است که شهرت زیادی دارد. این میدان در بین مردم روسیه به اسم کروسنایا پلوشاد هم شناخته میشود. این میدان به دو دلیل برای مردن روسیه نقش حیاتی دارد. اول این که به همه خیابان های اصلی راه دارد و رنگ و شکل سرخ میدان، آن را به مرکزی ترین نقطه شهر بدل کرده است.

پارک ملی نواره کورونی

پارک ملی نواره کورونی

این پارک ملی محبوب از بهترین مکان های گردشگری در تمام روسیه به شمار میرود. محل قرارگیری این پارک در دریای بالتیک است، طول آن ۹۸ کیلومتر بوده و بخش جنوبی پارک در استان Kaliningrad و بخش شمالی آن در کشور Lithuania قرار دارد. در این پارک بلندترین تله ماسه های اروپا و جنگل های پر از کاج یافت میشود. شما در این پارک میتوانید در کنار حیات وحش و به دور از سر و صدای شهر، از بوی درختان کاج و مناظر تپه های شنی در کنار حیات وحش پر از آهو و گوز برای یک سفر گردشگری و یک استراحت به یاد ماندی لذت ببرید.

خیابان نیکولاس کایا

خیابان نیکولاس کایا

این خیابان یکی از خطوط ارتباطی بین میدان سرخ و کلیسای کازان میباشد. صومعه یونانی نیکولاسکایا در این خیابان قرار داشته که دیلی نام این خیابان هم هست. تاریخ ساخت صومعه مذکور به ۱۳۹۰ برمیگردد. علاوه بر معماری خاص ساختمان های این خیابان، سنگ فرش های زیبای آن برای قدم زدن بسیار لذت بخش است.

خیابان کوزنتسکی موست

خیابان کوزنتسکی موست

از دیگر جاهای دیدنی روسیه که گردشگران علاوه بر قدم زدن در پیاده رو های آن، به برسی لباس های مد روز آن خیابان هم میپردازند. ولی فقط پوشاک نیست که در این خیابان پیدا میشود، شما در کتابخانه های آنجا کتاب های خیلی خوبی هم پیدا میکنید.

میدان مانژ

میدان مانژ

این میدان دومین میدان مهم روسیه بعد از میدان سرخ به شمار میرود. اهمیت این میدان به خاطر موزه های علمی و هنری است که در آنجا ساخته شده. قبل از این که این میدان ساخته شود، یک صومعه در این محل قرار داشت. امروزه این میدان ۷۰ سال قدمت داشته و برای برگزاری مناسبات نظامی و.. مکان خیلی خوبی است.

بنای یادبود فتح فضا در روسیه

بنای یادبود فتح فضا در روسیه

این مکان به آسمان خراش مسکو هم مشهور است. عظمت و ارتفاع این مکان دیدنی شهرت زیادی برای خود دست و پا کرده است. ساخت این بنا به سال ۱۹۶۴ برمیگردد. خوب است بدانید این بنای ۱۱۰ متری از جنس تیتانیوم بوده و در داخل آن یک موزه فضایی وجود دارد که گردشگران را برای ساعت ها سرگرم میکند. این مکان با شکوه در کنار پارک VDNK قرار گرفته است. به شما توصیه میکنیم از این مکان شگفت انگیز حسابی لذت ببرید.

عمارت کوسکووا

عمارت کوسکووا

معماری این مکان در نوع خود بی نظر است. قدمت عمارت کوسکووا به قرن هجدهم برمیگردد، در گذشته این مکان برای تفریح خانواده های سلطنتی مورد استفاده قرار میگرفته است. همه قسمت های این عمارت زیبایی های چشم نوازی دارد که هر بیننده ای را میخکوب میکند.

مطالب مشابه را ببینید!