مجله تاپ‌ناز‌

جزیره پالم جمیرا دبی

جزیره پالم جمیرا دبی یک جزیره مصنوعی در سواحل دبی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود میکشاند. اگر علاقه مند به شناخت هر چه بیشتر این جزیره هستید تا پایان این نوشتار که توسط سایت” سفر باتو ” تهیه سده است ،  ما را همراهی کنید.

جزیره پالم جمیرا دبی

درباره جزیره پالم

جزیره پالم جمیرا دبی جزیرهای مصنوعی در سواحل دبی است که از سال 2001 میلادی ساخت و ساز آن آغاز شد. از سال 2006 میلادی اولین واحدهای مسکونی این جزیره به مالکان آنها تحویل داده شد و در اوکتبر سال 2007 میلادی با تحویل حدود 75 درصد املاک به صاحبان آنها زندگی در این جزیره همراه با 500 خانوادهای که از قبل در این جزیره سکونت داشتند رسماً آغاز گشت. این جزیره ،  جزیرهای هلالی شکل است که امکانات بسیار زیادی دارد و از مقاصد گردشگری بسیار لوکس و شیک دنیا محسوب میشود. جزیرهای که معروف-ترین مراکز خرید دبی، هتلهای مجلل، اسکله، مارینا، پارکهای آبی، رستورانهای گران قیمت، خانههای آپارتمانی و ویلایی زیبا و … را در خود جای داده است. همچنین قیمت تور دبی را با قیمت مناسب در سایت بخوانید.

قسمتهای مختلف جزیره

به گزارش سفر باتو ، پالم دبی به عنوان یک جاذبه گردشگری و نیز یک پروژه عظیم مهندسی که ساخته دست بشر است به شکل یک درخت نخل خرما ساخته شده است. قسمت تنه درخت جزیره پالم جمیرا دبی توسط مونوریل و یک تونل شش مسیره به منطقه الصفوح شهر دبی پیوند میخورد. در قسمت شرقی تنه درخت نیز دو ردیف آپارتمان ساحلی و در قسمت غربی آن 10 ساختمان و 800 آپارتمان ساخته شده است. در قسمت برگهای نخل جزیره ویلاهای ساحلی بسیاری ساخته شده است و لذا این قسمت نیز منطقهای مسکونی محسوب میشود. در بخش هلالی جزیره پالم جمیرا نیز هتلهای مجلل و لوکسی به عنوان موج شکن بنا شدهاند که زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند.

 

امکانات جزیره همانطور که قبلاً نیز ذکر شد جزیره یکی از زیباترین و رویاییترین مقاصد گردشگری دنیاست که امکانات فراوانی را در خود جای داده است. از جمله امکانات این جزیره میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مونوریل

مونوریل یکی از امکانات موجود در جزیره پالم است که در سال 2009 میلادی در این جزیره تاسیس شده است. این مونوریل طولی در حدود 4.5 کیلومتر دارد و میتواند هتل آتلانتیس را به قسمت ابتدایی جزیره متصل کند و از این طریق حمل و نقل را برای شهروندان و گردشگران تسهیل نماید.

 

مراکز خرید معروف

جزیره پالم دبی مراکز خرید بسیار معروف و مشهوری را در خود جای داده است، به طوری که بسیاری از مسافران و گردشگران برای خرید به این جزیره آمده و از مراکز خرید آن دیدن می-کنند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم سفر به دبی

رستورانهای گران قیمت

رستورانهای گران قیمتی وجود دارد که انواع غذاهای خوشمزه و محلی عربی را سرو مینمایند. کسانی که علاقهمند به خوردن غذاهای عربی هستند میتوانند با مراجعه به این رستورانها هر غذای عربی را که دوست دارند، سفارش دهند.

هتلهای شیک و مجلل

در جزیره هتلهای مجلل و شیکی وجود دارند که بهترین اقامتگاه در طول سفر به دبی به شمار میروند. هتل پنج ستاره آتلانتیس مشهورترین هتل این جزیره است که در آن میتوان به تماشای منظره زیبای خلیج فارس نشست و یا غرق در نمایش زیبای حیوانات دریایی همچون دلفینها شد.

بازار نخیل، پوینته، باشگاه ویستا میر، مناظر نخل، منطقه پیاده روی، پارک الاتحاد و گالری مایل طلایی از دیگر امکاناتی هستند که در این جزیره وجود دارند و میتوانند هر کدام به تنهایی لحظات خوش و خاصی را برای گردشگران و مسافران رقم بزنند.

حقایقی جالب در مورد جزیره

از آنجایی که یک جزیره مصنوعی و ساخته دست بشر است در ساخت و حفظ آن نکاتی در نظر گرفته شده و مواردی رعایت شده است که برخی از آنها جالب و در عین حال باور نکردنی هستند. در زیر به برخی از این حقایق جالب و باورنکردنی اشاره میکنیم:

  • قبل از ساخت آن بیش از 100 تحقیق و بررسی در مورد نقشه جزیره، تکنولوژی مورد استفاده جهت ساخت جزیره، استقامتهای ماسههای کف اقیانوس، نحوه حمل و نقل و … انجام شد تا اطمینان حاصل شود چنین پروژهای قابل انجام است یا نه.
  • به همراه دیوار برلین تنها بناهای ساخت بشر هستند که از فضا هم دیده میشوند.
  • در ساخت جزیره بیش از 32 میلیون متر مکعب ماسه به کار رفته است. ماسههایی که از کف اقیانوس به جزیره آورده شدهاند. این کار به این منظور صورت گرفته است که جزیره بتواند ظاهر طبیعی و زیبای خود را حفظ کند.
  • در جزیره پالم بیش از 12 هزار درخت نخل کاشته شده است. درختانی که فضای جزیره را زیبا و مزین مینمایند.
  • حدود 60 کیلومتر خط ساحلی را به هم پیوند میدهد که این مورد در نوع خود بسیار بینظیر و شگفت انگیز است.
  • به عنوان هشتمین شگفتی دنیا جاذبههای بسیاری را در خود جای داده است که همگی ساخته دست بشر هستند.

پایان رپورتاژ آگهی /

 

 

مطالب مشابه را ببینید!