مجله تاپ‌ناز‌

بهترین راه جلوگیری از سرقت موتورسیکلت چیست؟

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

سرقت موتورسیکلت‌ها از هر وسیله نقلیه دیگری راحت‌تر است. نکته مهم در این میان آن است که 80 درصد این سرقت‌ها بر اثر غفلت و بی‌دقتی صاحبان موتورها رخ می‌دهند. اگر مالباختگان موارد ایمنی را رعایت کنند، سارقان به راحتی نمی‌توانند موتورسیکلت آن‌ها را به سرقت ببرند.

استفاده از انواع ابزارهای امنیتی مثل ردیاب، دزدگیر و انواع قفل‌ها تا حد زیادی امنیت موتورسیکلت‌ها را تامین می‌کنند و مانع سرقت آن‌ها می‌شوند. در این مطلب به طور کامل در مورد روش‌های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت توضیح می‌دهیم.

تامین امنیت موتورسیکلت با استفاده از انواع دزدگیر

دزدگیرها برخلاف انواع gps خودرو از جمله ابزارهای امنیتی قدیمی هستند. شما با خرید یک دزدگیر و فعال کردن آن امنیت موتورسیکلت خود را بالا می‌برید. در واقع به محض این‌که وسیله نقلیه شما لمس شود، صدای آژیر دزدگیر درمی‌آید و مانع سرقت می‌شود.

البته برخی از سارقان حرفه‌ای با روش از کار انداختن دزدگیر آشنا هستند و تا قبل از رسیدن شما آن را غیرفعال می‌کنند. بنابراین بهتر است از دزدگیر در کنار بقیه ابزارهای امنیتی مثل ردیاب استفاده کنید.

خرید ردیاب موتورسیکلت؛ بهترین روش برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

انواع ردیاب ماشین مخفی یا ردیاب موتورسیکلت از جمله ابزارهای نوین برای حفظ امنیت وسایل نقلیه هستند. ردیاب‌ها امکانات فراوانی دارند و به کمک ماهواره‌ها، موقعیت مکانی دقیق موتورسیکلت را در اختیار شما می‌گذارند.

شما می‌توانید یک ردیاب کوچک و سبک تهیه کنید و آن را جایی دور از چشم سارقان نصب کنید. زیر باک موتور محل مناسبی برای نصب ردیاب است. انواع جی‌پی‌اس بهترین وسیله، برای پیگیری موتورسیکلت به سرقت رفته هستند. تصور کنید موتورسیکلت قبل از رسیدن شما به سرقت می‌رود و زمانی سرمی‌رسید که دیگر خبری از وسیله نقلیه و سارقان نیست. در این لحظه ردیاب موقعیت دقیق مکانی موتورسیکلت را روی گوشی موبایل به شما نشان می‌دهد. کافی است به اداره پلیس مراجعه کنید تا به کمک آن‌ها و اطلاعات به دست آمده از ردیاب، موتورسیکلت را از سارقان پس بگیرید.

قفل دیسک موتورسیکلت؛ ایمن‌ ترین قفل موتورسیکلت

دزدان هنگام سرقت، موتورسیکلت‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. هرچه قفل‌های کمتری روی موتور بسته شده باشد، کار برای سارقان راحت‌تر خواهد بود. بسیاری از دزدان قید سرقت موتورسیکلت‌هایی با قفل‌های متعدد را می‌زنند و سراغ وسیله دیگری می‌روند.

بنابراین برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت از انواع قفل مثل قفل دیسک استفاده کنید. کافی است بعد از خاموش کردن موتورسیکلت، قفل را به دیسک جلویی آن ببندید. در این صورت دیگر کسی نمی‌تواند به راحتی موتور شما را حرکت دهد. خرید قفل دیسک به همراه خرید ردیاب جاسوسی ارزان در کنار هم تا حد بسیار زیادی امنیت موتورسیکلت شما را تامین می‌کنند.

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

قفل و زنجیر؛ قدیمی‌ترین و بهترین قفل موتورسیکلت

حتما موتورسیکلت‌های بسیاری را در معابر دیده‌اید که با قفل و زنجیر به میله‌ای بسته شده‌اند. این روش از قدیمی‌ترین راه‌های جلوگیری از سرقت موتورسیکلت است. باز کردن یا بریدن قفل و زنجیر برای سارقان کاری ندارد اما به هرحال وقت آن‌ها را می‌گیرد و عاملی بازدارنده است. بسیاری از سارقان ریسک اتلاف وقت برای باز کردن یا بریدن قفل و زنجیر را نمی‌پذیرند و سراغ وسیله دیگری می‌روند.

برای استفاده از قفل کافی است میله‌ یا ستونی در خیابان پیدا کنید. چرخ موتورسیکلت را با زنجیر به ستون ببندید و آن را قفل کنید. حالا خیال شما بابت تامین امنیت موتورسیکلت تا حدی راحت است و می‌توانید به کارهای روزمره برسید.

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

قفل فرمان؛ طریقه بستن قفل فرمان موتورسیکلت

یک سهل‌انگاری کافی است تا موتورسیکلت شما به راحتی به سرقت برود. بنابراین باید تا جایی که امکان دارد محکم‌کاری کنید. قفل فرمان یکی از ابزارهایی است که در این مسیر و در کنار سایر ابزارها، به شما کمک خواهد کرد. بعد از هر بار پارک کردن موتورسیکلت این قفل را روی فرمان ببندید و فرصت سرقت را از دزدان بگیرید. طریقه بستن قفل فرمان موتورسیکلت نیز بسیار ساده است و با چند مرتبه تمرین، بسیار ساده انجام می‌شود.

جلوگیری از سرقت موتورسیکلت با پارک کردن در مکان‌های مناسب

فرض کنید برای انجام کاری باید چند ساعتی موتورسیکلت خود را یک جا پارک کنید. انتخاب مکانی مناسب برای پارک کردن موتورسیکلت، برای جلوگیری از سرقت بسیار مهم است. بهتر است ابتدا دنبال یک پارکینگ عمومی نزدیک به محل مورد نظر بگردید. پارکینگ از هر نظر مطمئن است و مانع سرقت وسیله نقلیه شما می‌شود. اما ممکن است پارکینگی نزدیک به محل مورد نظر شما وجود نداشته باشد. بنابراین باید نکته‌های امنیتی را به کار ببندید و از پارک کردن موتورسیکلت را در مکان‌هایی با مشخصات زیر خودداری کنید:

  • موتورسیکلت را در محل‌های خلوت و تاریک قرار ندهید.
  • اطراف پارک‌های خلوت پارک نکنید.
  • خیابان‌های بسیار شلوغ و پرتردد محل مناسبی برای پارک کردن نیستند.
  • از قرار دادن موتورسیکلت نزدیکی‌های بازارهای پررفت‌وآمد بپرهیزید.

با رعایت این نکته‌ها و استفاده از ابزارهای امنیتی مختلف به طور همزمان، تا حد زیادی امنیت موتورسیکلت شما تامین خواهد شد و هیچ نگرانی بابت به سرقت رفتن آن نخواهید داشت.

خرید ردیاب موتورسیکلت مجهز و به روز از سایت جی پی اس خودرو

در این مطلب در مورد روش‌های مختلف جلوگیری از سرقت موتورسیکلت توضیح دادیم. استفاده از ردیاب از جدیدترین و مطمئن‌ترین راه‌های تامین امنیت موتورسیکلت است.

برای خرید ردیاب باکیفیت و مجهز باید به سایتی باسابقه مثل جی پی اس خودرو مراجعه کنید. تیم جی پی اس خودرو از سال 85 تا به امروز در زمینه واردات و فروش انواع ردیاب فعال هستند. دستگاه‌های این شرکت در 3 مرحله توسط متخصصان تست می‌شوند و با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. خدمات پس از فروش گسترده و حرفه‌ای و گارانتی محصولات هم خیال خریدار را از هر نظر راحت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با محصولات متنوع جی پی اس خودرو به سایت این شرکت به نشانی gpskhodro.com مراجعه کنید. در نهایت پس از بررسی انواع ردیاب، محصولی مجهز و با قیمت مناسب می‌خرید و خیالتان بابت تامین امنیت موتورسیکلت جمع می‌شود.

مطالب مشابه را ببینید!