مجله تاپ‌ناز‌

۶ باید و نباید مهم در خرید کاغذ دیواری

۶ باید و نباید مهم در خرید کاغذ دیواری

خانم‌ ها، به شما توصیه می‌ کنیم که قبل از اینکه عاشق هر مدل کاغذ دیواری شوید، از خودتان بپرسید که آیا این کاغذ دیواری با خانه من مناسب است و دکوراسیون خانه من را زیباتر و کاربردی‌ تر می‌ کند یا خیر؟

زمانی که از کاغذ دیواری صحبت می‌ شود، در بیشتر موارد، افراد قبل از هر چیز به طرح، رنگ و الگوهای روی آن توجه می‌ کنند که کاغذ دیواری خریداری شده با هارمونی فضای خانه و دکوراسیون منزل تناسب داشته باشد. اما در این‌ بین موارد بسیار مهم دیگری هم وجود دارند که شاید به آن‌ ها توجه نشود و یا اینکه کمتر به آن پرداخته شود. بنابراین به شما توصیه می‌ کنیم قبل از اینکه هزاران مدل کاغذ دیواری موجود در بازار را زیر و رو کنید به باید ها و نباید های مهم در خرید کاغذ دیواری دقت کنید تا انتخابی صحیح، اصولی، مناسب و زیبا را برای خانه خود رقم بزنید.

 

۱) برای خرید کاغذ دیواری نگاهی به جیب خود کنید!

خرید کاغذ دیواری و تغییر دکوراسیون، اتفاقی جذاب برای فرار از روزمرگی‌ های خانه است؛ اما برای اینکه بتوانیم خریدی مناسب و صحیح انجام دهیم، باید به میزان بودجه خود توجه داشته باشیم. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که جذابیت رنگ‌ ها و طرح‌ های انواع کاغذ دیواری باعث  شده باشد، ‌به سمت طرحی فانتزی سوق پیدا کنید. در این موارد نیز ممکن است هزینه‌ ای بیشتر از بودجه خود پرداخت کنید. اما به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری به‌ عنوان یک ابزار دکوراتیو در قیمت‌ های مختلف در بازار موجود است. بنابراین بهتر است عاقلانه تصمیم بگیرید و قیمت مناسب آن را پیدا کنید. البته توجه به میزان بودجه در این خرید، به‌ تنهایی کافی نیست و شروط دیگری نی  باید در نظر داشته باشید.

 

۲) بهتر است یک کاغذدیواری بادوام بخرید.

شاید بتوان گفت که مهم‌ ترین نکته‌ در خرید کاغذ دیواری، توجه به میزان دوام آن است. شاید در هنگام خرید فقط به این موضوع فکر می‌ کنید که تغییری جدید و ارزان قیمت در خانه انجام دهید و حال و هوای آن را تغییر دهید. در نتیجه به دوام جنس کاغذ دیواری زیاد توجه نکنید. در این صورت خواهید دید که بعد از چند ماه با دیوار هایی نامرتب و کاغذ دیواری‌ های ترک خورده و پوست‌ کنده روبرو می‌ شوید.

بنابراین در کنار توجه به میزان بودجه برای خریدید ایده آل، به هزینه‌ های بلند مدت نیز فکر کنید. مطمئنا شما هم دوست ندارید که بودجه خود را با خرید کاغذ دیواری‌ های ارزان، نامرغوب و بی‌ کیفیت تمام کنید. در این صورت نیز باید بعد از چند ماه دوباره به فکر تغییر دکوراسیون و هزینه‌ های جدید باشید. به همین دلیل حتما به دنبال یک کاغذ دیواری بادوام و مقاوم باشید که دارای طرح و رنگی زیبا باشد و هارمونی زیبایی در دکوراسیون خانه شما ایجاد نماید.

 

۳) در مصرف کاغذ دیواری اسراف نکنید!

بعد از اینکه تصمیم به تغییر دکوراسیون با کاغذ دیواری گرفتید، اطمینان حاصل کنید که ابعاد اتاق‌ ها و فضای هال را به‌ درستی اندازه‌ گیری کردید. با این کار به میزان موردنیاز برای فضای مورد نظر خرید می‌ کنید و در هنگام نصب نیز، تعداد رول‌ های کاغذ دیواری کافی هستند. این موضوع باعث می‌ شود که در این خرید زیاده‌ روی نکنید و کاغذ دیواری‌ های اضافی را به هدر ندهید. همچنین در هزینه‌ های خود نیز به‌ نوعی صرفه‌ جویی خواهید کرد.

 

۴) دیوارها را ضد آب کنید!

اگرچه در حال حاضر بیشتر کاغذ دیواری‌ های موجود در بازار قابل شستشو هستند، اما  بهتر است به دنبال کاغذی باشید که در برابر رطوبت نیز کاملا مقاوم باشد. به یاد داشته باشید که کاغذ دیواری مرغوب باید طوری باشد که به‌ راحتی بتوانید آن را با آب و اسفنج بشویید و صدمه‌ ای به  بافت آن وارد نشود. به همین دلیل به دنبال بهترین‌ ها باشید.

 

۵) برای خرید کاغذدیواری، عقل و احساس را باهم ترکیب کنید!

تغییری لوکس، آسان، سریع و منحصر به‌ فرد در دکوراسیون خانه و ایجاد هارمونی در رنگ‌ های دکوراسیون منزل، دغدغه همه ما خانم‌ ها است. برای این کار می توانید راهکارهای مختلفی را امتحان کنید. البته برخی از این راه‌ ها هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت. اما انتخاب کاغذ دیواری مناسب و با کیفیت در متریال تولید، برای هر فضا، گزینه‌ ای مناسب و مقرون به‌ صرفه است. اما به یاد داشته باشید که موقع خرید این ابزار جذاب، عقل و احساس را باهم ترکیب کنید. در این صورت می‌توانید با اطمینان بیشتری، گزینه بهتر را به خانه ببرید و از دیدن هر روزه آن لذت ببرید.

 

۶) خرید آنلاین را تجربه کنید

در حال حاضر فروشگاه‌ های حضوری و آنلاین مختلف در حوزه فروش کاغذ دیواری و سایر ابزارهای دکوراتیو منزل فعالیت می‌ کنند. دراین بین خرید آنلاین دارای مزایای مختلفی است. ازجمله این موارد، در دست داشتن طیف وسیعی از کاغذهای دیواری با طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف است که دست شما را برای خریدی بهتر باز می‌ گذارد.

اما نکته مهم‌ تر این است که با خرید آنلاین معمولا 10 تا 20 درصد در هزینه‌ های شما صرفه‌ جویی می‌شود و با قیمت مناسب‌ تری کاغذ دیواری را می‌ خرید. همچنین برخی از فروشگاه‌ های معتبر و خوش‌ نام، امکانات مختلفی را در خرید برای شما فراهم می‌ کنند. به‌ طور مثال می‌ توانید از فروش قسطی و بازپرداخت وام بدون ضامن استفاده کنید. این موضوع می‌ تواند جذابیت بیشتری به خرید کاغذ دیواری بدهد.

در این صفحه نکات بسیار مهم در خرید کاغذ دیواری را با هم بررسی کردیم؛ نکاتی که کمتر به آن‌ ها پرداخته می‌ شود و در عین‌ حال بسیار مهم هستند. اما نکته بسیار مهمی که در آخر می‌ توان اضافه کرد این است که در کنار انتخاب زیباترین و با کیفیت‌ ترین محصول، حتما به قیمت‌ ها نگاهی بیندازید.

در حال حاضر فروشگاه‌ های مختلف محصولات خود را با قیمت‌ های متفاوتی به فروش می‌ رسانند. در این موارد بهتر است به فروشگاهی مراجعه کنید که در کنار کیفیت، قیمت مناسبی برای عرضه محصولات خود در نظر گرفته است. همچنین بهتر است به فروشگاهی مراجعه کنید که امکان خرید اقساطی و وام بدون ضامن را در خرید برای شما فراهم می‌ کند. در این صورت می‌ توانید در کنار خریدی مطمئن، با کیفیت و سریع، از قیمت‌ های منصفانه و اقساطی نیز بهره ببرید.

 

مطالب مشابه را ببینید!