مجله تاپ‌ناز‌

خواص گوشت اردک + تمام فواید دارویی و درمانی گوشت اردک

خواص گوشت اردک

گوشت اردک خواص زیادی دارد و منظور ما قسمت سینه و ران اردک است که بیشتر مردم آن را سرخ می کنند. گوشت اردک نسبت به گوشت مرغ و یا دیگر طیور اهلی دیگر گرمترین گوشت را دارد. این گوشت چربی کمری ارد و انرژی آن نسبت به گوشت مرغ بیشتر است و در ادامه خواص آن را بررسی می کنیم.

گوشت اردک مغذی است و برای رشد و سلامت بسیار اهمیت دارد زیرا منبع غنی از پروتئین های با کیفیت زیاد است، گوشت اردک چربی و کلسترول بلایی دارد و به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که کلسترول بالایی دارند باید کنترل شده باشد. خواص گوشت اردک هم مانند خواص گوشت بوقلمون و خواص گوشت بلدرچین مزیت و ویژگی های خاصی دارد.

بیشترین چربی اردک در پوست و زیر سینه آن قرار دارد که دلیل آن هم حفاظت از اردک در مقابل سرما است. قسمت سینه و ران اردک پروتئین بیشتری دارد و در هر 100 گرم بدون پوست 201 کالری و با پوست 337 کالری دارد. به طور کل خواص گوشت اردک از گوشت مرغ بیشتر است.

خواص گوشت اردک

 خواص گوشت اردک

گوشت اردک به خصوص جگر و بال های آن به دلیل داشتن آهن و روی در رفع کم خونی خیلی موثر هستند.

این گوشت به دلیل داشتن کلسترول خوب و از بین بردن کلسترول و چربی های بد که تضمین کننده سلامتی بدن است.

این گوشت دارای آنتی اکسیدان است و رادیکال های آزاد را از بین می برد و از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

گوشت اردک دارای ویتامین های B6 و B12 است و باعث تقویت سیستم عصبی، افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش اشتها می شود.

این گوشت دارای انواع ویتامین و پروتئین است و انرژی مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند و باعث می شود که شما مدت بیشتری را احساس سیری داشته باشید و از اشتهای کاذب هم جلوگیری می کند.

ویتامین B3 یا نیاسین موجود در گوش اردک نقش مهمی در تنظیم متابولیسم چربی در بدن دارد و باعث روان شدن و نرم شدن دستگاه گوارش می شود.

به دلیل بالا بودن چربی گوشت اردک خاصیت چاق کنندگی دارد و افراد لاغر می توانند براحتی استفاده کنند.

مصرف گوشت اردک باعث تقویت کلیه ها می شود و تاثیر مثبت بر روی کلیه ها دارد و بهتر است در برنامه غذایی خود آن را قرار دهید.

خوردن مرتب گوشت اردک برای افرادی که مشکل در قوای جنسی دارند پیشنهاد می شود زیرا باعث بیشتر شدن میل و قوای جنسی می شود.

گوشت اردک به دلیل داشتن انواع ویتامین و مواد مغذی تاثیر زیادی بر حقظ سلامتی جسمی و ذهنی  افراد مسن و سالمند دارد.

گوشت اردک به دلیل داشتن سدیم به تغذیه عضلات و حفظ عملکرد آنها کمک می کند. می تواند از گرفتگی عضله جلوگیری کند و آن را درمان کند.

مواد معدنی موجود در گوشت اردک باعث تسکین درد گلو، درمان سرفه، صاف کردن صدا و برطرف کننده خشکی سینه می شود.

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین در گوشت اردک باعث حفظ سلامت مو می شود و از ریزش مو و چرب شدن مو جلوگیری می کند.

گوشت اردک دارای فسفر است که باعث سفت شدن استخوان های بدن و دندان های می شود.

نکات

باید توجه داشته باشید که گوشت اردک باید قبل از خورده شدن خوب پخته شود. برای رفع بوی زهم اردک باید گوش را 3 بار در آب بجوشانید و آب را دور بریزید و سپس پیاز، سبزی و ادویه های مختلف به آن اضافه کنید و برای لذیذتر شدن گوشت اردک آن را در روغن سرخ کنید.

در آخر باید گفت به دلیل بالا بودن چربی و کلسترول گوشت اردک افرادی که دارای ناراحتی های قلبی و فشار خون هستند باید این گوشت را مصرف نکنند زیرا زیاده روی در مصرف آن باعث انسداد رگ ها، چاقی و بالا رفتن کلسترول می شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!