مجله تاپ‌ناز‌

آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود ؟

آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود ؟

آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود به عنوان یکی از سوالات پرتکرار به شمار می آید. بدون شک همه ما می دانیم که با وجود اینکه خودارضایی یک سری عوارض را به دنبال دارد ولی افراد این کار را از قرن های گذشته تا به امروز انجام می دهند. همیشه پزشکان و روانپزشکان در مورد عوارض جانبی آن از قبیل خودارضایی منجر به ریزش مو می گردد در حال بحث هستند. تعداد زیادی از افراد بر این باور هستند که ریزش مو جزو عوارض جانبی خودارضایی محسوب می شود، ولی اثبات علمی خاصی درباره چنین ادعایی موجود نمی باشد. برای اینکه بدانید آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود یا خیر در این مطلب قصد داریم این موضوع را به صورت علمی بررسی کنیم.

تعریف خودارضایی

قبل از پاسخ دادن به سوال آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود بهتر است که ابتدا یک تعریف برای خودارضایی ارائه دهیم. خودارضایی مشکلی می باشد که در حال حاضر تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان اعم از دختران و پسران با آن مواجه هستند. خودارضایی در حقیقت یک حالت بوده که فرد برای ارضا نمودن خود اقدام کرده تا بعد از آن به آرامش دست پیدا کند. به طور معمول خودارضایی به دلایل مختلفی از جمله رضایت نداشتن از رابطه جنسی، عدم داشتن شرایط ازدواج، دسترسی نداشتن به شریک جنسی و نداشتن آگاهی کافی از رفع نیازهای جنسی همسر انجام می شود. متاسفانه بسیاری از افراد به چنین معضل اعتیاد آوری گرفتار می باشند. برای اینکه از عوارض و تاثیرات بد خودارضایی بر روی سلامت موهای خود مطلع شوید و توانایی دست برداشتن از آن را پیدا کنید در ادامه مطلب قصد داریم مطالب جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارتباط میان خودارضایی و ریزش مو

در این بخش می خواهیم به سوال آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود پاسخ دهیم. خبر بد این است که ارتباط میان خودارضایی و ریزش مو به صورت مستقیم و محکم می باشد که همه افراد می بایست از آن مطلع می باشند. در حقیقت ریزش مو به عنوان یکی از عوارض اصلی خودارضایی به حساب می آید و دلیل این ریزش مو نداشتن تعادل هورمونی حاصل از خودارضایی های مداوم می باشد. هنگامی که خودارضایی به طور مکرر انجام می شود میزان هورمون های جنسی در بدن فرد تا حد زیادی افزایش پیدا می کند و موجب به هم ریختن تعادل هورمونی در بدن او می شود. این مسئله ریزش موی سر را به دنبال دارد.

همچنین هنگامی که منی از بدن مردان آن هم به مراتب خیلی زیاد بیرون می آید منجر می گردد تا مواد مغذی از بدن آنها خارج شود. با انجام دادن مکرر خودارضایی بدن به اندازه کافی این فرصت را ندارد تا مواد مغذی که از دست رفته اند را جبران نماید. به همین جهت مواد معدنی به سایر قسمت های بدن مانند موها نخواهد رسید. کاهش یافتن میزان مواد معدنی بدن به غیر از ریزش شدید موها چیز دیگری را به دنبال ندارد. به همین دلیل می توان گفت که پاسخ سوال آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود؟ مثبت است.

خودارضایی و تاثیر آن بر ریزش مو

همانطور که در بخش قبلی مطلب آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود ذکر کردیم خودارضایی به دلیل اینکه تعادل هورمون های بدن را به هم می ریزد و مواد مغذی و معدنی بدن را کاهش می دهد باعث ریزش مو می شود. یکی از عضوهای بسیار حساس آقایان موی آنها است و برای رسیدگی کردن به آن باید توجه کافی به خرج داد و بسیاری از مسائل بهداشتی را رعایت کرد. بنابراین در صورتی که سلامت موها و زیبایی چهره برایتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد باید فورا به فکر چاره ای برای ترک این اعتیاد بد باشید و بدن خود را از شر چنین فشاری نجات دهید.

آشنایی با سایر عوارض خودارضایی

در مطلب آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود لازم است که با دیگر عوارض خودارضایی نیز آشنا شوید. یکی دیگر از اصلی ترین عوارض خودارضایی بی حوصلگی و بی حالی می باشد و همچنین استرس و اضطراب بسیار شدیدی را برای مدت زمان طولانی در افراد به وجود می آورد. پرخاشگری و ضعف اعصاب به ویژه در جوانان، افسردگی و گوشه نشینی، دردهای استخوانی در قسمت های گوناگون بدن، ارضا نشدن به طور کامل در رابطه جنسی طبیعی، سردمزاجی و بروز مشکلات مختلف در رابطه زناشویی جزء رایج ترین عوارض خودارضایی محسوب می شوند. از دیگر عوارض این معضل می توان به کاهش یافتن انرژی بدن، ضعف جسمانی، احساس سوزش و درد در ناحیه تناسلی اشاره کرد. علاوه براین باید گفته شود که خودارضایی به تعداد دفعات زیاد نه تنها منجر به زود انزالی و سردمزاجی می گردد بلکه به مرور زمان تمایل شما را به ایجاد رابطه جنسی با همسر کاهش خواهد داد.

بهترین راه ها برای ترک خودارضایی

در مطلب آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود بد نیست که بگوییم چه روش هایی برای ترک خودارضایی وجود دارد. تا به اینجا متوجه شدید که خودارضایی به غیر از ریزش مو موجب می شود تا چندین عوارض دیگر نیز برای بدن به وجود آید. در صورتی که شما خودارضایی را ترک کنید مانع ریزش موهای خود می شوید و به بدنتان در به دست آوردن سلامت و شادابی اولیه کمک می کنید. سلامت جنسی به عنوان یکی دیگر از مزیت های ترک عادت خودارضایی به شمار می آید. به دلیل اینکه در صورت ادامه پیدا کردن خودارضایی برای مدت زمان طولانی امکان دارد مشکلات جنسی از قبیل زود انزالی را ایجاد نماید.

زودانزالی مشکلی می باشد که قادر است منجر به بروز مشکلات زناشویی در زندگی زوجین هم گردد. به همین دلیل ترک خودارضایی به شما این قدرت را می دهد تا پایه های زندگی خود را با سرعت بسیار بالایی محکم کنید. در صورتی که قصد ترک کردن خودارضایی و در امان بودن را دارید توصیه می شود که وقت خود را کاملا پر کنید و همه تلاش خود را برای بیکار و تنها نبودن در طول روز به کار گیرید. به خاطر داشته باشید که بیکاری، تنهایی و پرخوری جزء عواملی محسوب می شوند که درصد انجام خودارضایی را تا حد قابل توجهی بالا می برند. دوری کردن موارد مذکور در ترک خودارضایی تاثیر بسیار زیادی دارد. به طور قطعی بعد از اینکه یک ماه از ترک خودارضایی سپری شد متوجه می شوید که انجام ندادن چنین کاری چه تاثیرات خوب و مثبتی را به همراه دارد و رفته رفته شادابی و نشاط را به زندگیتان باز می گردانید. در ادامه به مناسب ترین شیوه ها برای ترک خودارضایی اشاره می کنیم.

برطرف نمودن عوارض خودارضایی با ورزش کردن

اکنون که با خواندن مطلب آیا خود ارضایی موجب ریزش مو می شود متوجه شده اید که یکی از عوارض خودارضایی ریزش مو می باشد می توانید با ورزش کردن منظم این عادت را ترک کنید. ورزش به شما کمک می کند تا ذهن خود را به راحتی از افکار مربوط به خودارضایی دور نمایید و بدنی قوی و سالم داشته باشید.

اجتناب از طولانی کردن حمام

در بسیاری از موارد زیاد ماندن در حمام منجر می گردد تا ذهن به طرف خودارضایی کشیده شود. بنابراین اگر می خواهید خودارضایی را برای همیشه ترک کنید باید از داشتن حمام طولانی اجتناب کنید. به حداقل رساندن زمان حمام تا حد چشمگیری از خودارضایی جلوگیری خواهد کرد.

مطالب مشابه را ببینید!