مجله تاپ‌ناز‌

درمان افتادگی پوست + بهترین ماسک های طبیعی برای سفت کردن پوست شل

درمان افتادگی پوست

شل شدن پوست به دلایل مختلف پدیدار می شود و مهمترین دلیل آن افزایش سن می باشد که پوست به تدریج حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد ولی نباید نگران باشید زیرا با کمک روش های طبیعی، می توانید این مشکل را رفع کنید و پوستی سفت و محکم داشته باشید. در این بخش تاپ ناز چند ماسک خوب و موثر برای درمان افتادگی پوست را معرفی می کنیم.

گذر زمان و افتادگی پوست امری طبیعی است که با کمک گرفتن از روش های ساده و آسان می توانید چین و چروک و خطوط پوست را کم کنید، ماسک های طبیعی و موثر زیادی وجود دارند که می توانند باعث سفت شدن پوست شوند پس می توانید از این ماسک های خانگی کمک بگیرید تا پوست شما سفت و درخشان شود.

درمان و رفع افتادگی پوست با ماسک های موثر و عالی

به جز عامل افزایش سن، عوامل مختلف دیگری باعث شل شدن پوست می شوند که عبارتند از: قرار گرفتن زیادی در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن زیاد، بارداری، رژیم غذایی بد، کاهش وزن سریع، اضافه وزن، کم آبی بدن، استفاده اشتباه از محصولات مراقبت از پوست، مصرف مواد شیمیایی سخت روی پوست که در ادامه شما را با ماسک های موثر برای درمان افتادگی پوست آشنا می کنیم.

  • آلوئه ورا

آلوئه ورا گزینه ای مناسب برای سفت کردن پوست است زیرا دارای اسید مالیک است و این ژل باعث برگرداندن حالت ارتجاعی پوست می شود. به همین دلیل، ژل آلوئه ورا روی پوست و گردن مالیده شود و بعد از 15 دقیقه تا سی دقیقه با آب ولرم آن را بشویید و این روش را چند بار در هفته استفاده کنید.

روش دیگر : یک قاشق چای خوری عسل با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب نمایید سپس مخلوط حاصل را روی پوست صورت و گردن بزنید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم صورت را بشویید، در آخر مقدرای آب سرد روی پوست خود بپاشید و این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

  • خیار

برای درمان افتادگی پوست استفاده کردن از خیار گزینه ای مناسب است به همین دلیل، نصف خیار را له کنید و از صافی رد کنید سپس عصاره آن را روی صورت بزنید و پس از شک شدن روی صورت با آب سرد بشویید و از این روش روزی یک بار استفاده کنید.

روش دوم : یک قاشق غذاخوری خیار رنده شده را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده با هم ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را روی صورت بزنید و پس از زمان 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. این کار را چندین بار در هفته انجام دهید.

  • عسل

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد پیری و … می باشد که برای درمان افتادگی پوست گزینه ای عالی است، دو تا سه قاشق غذاخوری عسل، چند قطره آبلیمو و روغن زیتون را ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را روی صورت و گردن بزنید و پس از خشک کردن با آب گرم بشویید و برای گرفتن بهترین نتیجه این روش را روزی دو بار انجام دهید.

روش دیگر : نصف قاشق غذاخوری خامه ترش را با نصف قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید سپس به آن نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه اضافه نمایید. این مخلوط را روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید و مقداری آب سرد بپاشید از این ماسک می توانید یک بار در هفته استفاده کنید.

  • دارچین

برای رفع شلی پوست صورت می توانید از ماسک دارچین استفاده کنید و باعث سفتی و استحکام پوست صورت شوید. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای خوری دارچین را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید سپس به خمیر حاصل نصف قاشق چای خوری نمک یا شکر اضافه کنید و روی صورت و گردن ماساژ دهید و در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک عالی می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید.

بخوانید: ماسک های عالی برای سفت کردن پوست شل

درمان افتادگی پوست

  • توت فرنگی

توت فرنگی دارای ویتامین سی است و باعث محکم شدن و صاف شدن پوست می شود. شما می توانید دو تا سه عدد توت فرنگی را له کنید سپس با دو قاشق چای خوری ماست و دو قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید سپس روی صورت و گردن بزنید و بعد از زمان 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

  • گلاب

گلاب باعث درمان افتاگی پوست می شود پس یک قاشق چای خوری آبلیمو، یک قاشق چای خوری نارون کوهی و 5 قطره روغن بادام به یک فنجان گلاب اضافه کنید و روی صوبرت و گردن بزنید پس از زمان 20 دقیقه با آب بشویید و این روش را چند بار در هفته انجام دهید.

  • گل سرشور

گل سرشور به مولتانی میتی هم شناخته می شود باعث افزایش گردش خون و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود و می توانید یک قاشق غذاخوری پودر گل سرشور را با کمی آب مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده از آن را روی صورت و گردن بزنید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

روش دوم : یک قاشق غذاخوری گل سر شور، عسل و گلیسیرین را با هم ترکیب کنید سپس به آن یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده اضافه کنید و خمیر به دست آمده را روی و صورت و گردن بزنید و در آخر پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید. می تاونید این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.

  • سفیده تخم مرغ

دیگر روش مناسب برای سفت کردن پوست استفاده از سفیده تخم مرغ است زیرا سفیده می تواند باعث بالا کشیدن پوست شد شوید و به همین منظور یک تا دو عدد سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند سپس روی صورت و گردن بزنید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه روی پوست بماند و در آخر با آب سرد بشویید.

روش دوم : یک قاشق غذاخوری ماست را با یک عدد سفیده تخم مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن بزنید و پس از 20 تا 30 دقیقه بشویید. برای نتیجه بهتر می توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: رفع شل شدگی پوست بعد از کاهش وزن بر اثر ورزش
  • لیمو

لیمو به دلیل داشتن ویتامین سی باعث ایجاد حالت ارتجاعی پوست می شود و همچنین چین و چروک را کاهش می دهد و شما می توانید آب یک عدد لیمو را روی صورت و گردن بزنید و پس از زمان 5 تا 10 دقیقه صورت خود را بشویید سپس از یک مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنید.

روش دوم : آب نصف لیمو را به یک فنجان آب سرد اضافه کنید و روی صورت اسپری کنید و پس از خشک شدن، صورت را بشویید برای اینکه پوست شما سفت و زیبا باشد، این روش را یک تا دو بار در روز انجام دهید.

مطالب مشابه را ببینید!