مجله تاپ‌ناز‌

درمان جوش صورت با ماسک عسل + معرفی 8 ماسک عسل عالی

ماسک عسل یکی از ماسک های پر خواص است و می توانید با ماسک عسل جوش های صورت را خیلی راحت از بین ببرید. در ادامه این مطلب با 8 روش تهیه ماسک عسل برای از بین بردن جوش صورت آشنا می شوید.

ماسک عسل خاصیت آنتی باکتریایی دارد و برای رفع جوش گزینه ای مناسب است و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان می تواند از چین و چروک های پوستی جلوگیری کند و اگر پوست شما حساس است پس بهتر است از ماسک طبیعی عسل برای بهبود بعضی از ناراحتی های پوستی مانند جوش و جلوگیری از چین و چروک صورت و … استفاده کنید. درمان جوش صورت با عسل هم یکی از روش های طبیعی برای مقابله با جوش صورت است.

جوش یکی از مشکلات بزرگی پوستی است که بیشتر افراد دچار آن می شوند برای رفع جوش صورت روش های طبیعی و گیاهی زیادی وجود دارد که رفع جوش صورت با استفاده از عسل هم یکی از این روش های مناسب است و براحتی می تواند با استفاده از عسل پوست آسیب دیده صورت را درمان کنید.

درمان جوش صورت با عسل با 8 ماسک گیاهی گیاه و طبیعی

برای از بین رفتن جوش صورت و رفع جای جوش صورت بهتر است که از درمان ها و ماسک های طبیعی استفاده کنید زیرا این روش ها برای پوست شما مشکلی ایجاد نمی کنند. در ادامه 8 درمان جوش صورت با عسل را توضیح داده ایم که می توانید جوش های صورت را راحت از بین ببرید.

درمان جوش صورت با ماسک عسل

نکته 

پیش از استفاده از هر نوع ماسک برای اطمینان از حساسیت نداشتن به آن در ابتدا روی مچ دست خود امتحان کنید و پس از زمان 20 دقیقه در صورت حساسیت نداشتن از ماسک مورد نظر استفاده نمایید.

 

ماسک سیب و عسل

ماسک سیب و عسل به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند رادیکال های آزاد و میکروب های سطح پوست را نابود کند و از بروز جوش و چین و چروک در پوست صورت جلوگیری می کند.

مواد لازم

  • سیب : ۱ عدد
  • آب ولرم
  • عسل : ۵ قاشق چایخوری

روش تهیه ماسک سیب و عسل

در ابتدا سیب را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و هسته های سیب را خارج کنید و سیب را با پوست در مخلوط کن بیندازید تا به صورت کامل خرد شود سپس عسل و آب ولرم را به سیب خرد شده اضافه کنید تا ماسک یکدست بوجود آید. پس از تهیه ماسک لایه ای نازک از آن را بردارید و روی پوست صورت خود قرار بدهید و خیلی آرام پوست صورت را با استفاده از این ماسک ماساژ دهید و پس از گذشت 15 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک جوز هندی و عسل

ماسک جوز هندی و عسل هم برای درمان جوش های سرسیاه می تواند بسیار مناسب باشد.

مواد لازم

  • آب لیموی تازه : یک قاشق مرباخوری
  • عسل : دو قاشق غذاخوری
  • دارچین : ۱/۴ قاشق مرباخوری
  • جوز هندی : ۱/۴ قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه ماسک جوش هندی و عسل

در ابتدا عسل را در ظرفی مناسب بریزید و گرم کنید سپس آب لیمو، جوز هندی و دارچین را به مخلوط عسل اضافه کنید و پس از ترکیب کردن این مواد با هم، انها را روی پوست صورت خود بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه پوست صورت خود را با آب بشویید.

درمان جوش صورت با ماسک عسل

درمان جوش صورت با عسل و تخم مرغ

برای رفع کردن جوش صورت با استفاده از عسل باید از عسلی که ساکارز پایین دارد استفاده کنید.

مواد لازم

  • تخم مرغ خام : یک عدد
  • عسل : ۱ قاشق سوپخوری

روش تهیه ماسک تخم مرغ و عسل

عسل و تخم مرغ را در ظرفی مناسب با هم ترکیب کنید سپس ترکیب این مواد را روی پوست صورت خود بزنید و پس از 20 دقیقه صورت را با آب ولرم به خوبی بشویید.

 

ماسک عسل و آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی برای درمان کردن جوش صورت و افرادی که پوست حساس دارند گزینه خوبی است. فقط کافی است که یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید سپس ماسک به دست آمده را روی نواحی جوش های صورت خود اعمال کنید.

 

ماسک عسل و دارچین

برای درمان جوش و آکنه می توانید از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنید زیرا دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث از بین رفتن عفونت میکروبی آکنه می شود بسته به اندازه ناحیه آلوده به آکنه میزان دارچین در تهیه این ماسک متفاوت است ولی اگر تصمیم به تهیه ماسک برای تمام صورت دارید 3 تا 4 قاشق غذاخوری پودر دارچین را با مقداری عسل مخلوط کنید سپس پیش از خوابیدن خمیر به دست آمده را روی پوست بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید، برای رسیدن به نتیجه بهتر از این روش دو هفته استفاده کنید.

 

ماسک عسل و زردچوبه

زردچوبه به جز موارد آشپزی در علم پزشکی هم کاربرد دارد و برای درمان جوش و آکنه هم می توانید از آن استفاده کنید، یک قاشق غذاخوری عسل و کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را روی نواحی آلوده پوست قرار دهید و پس از زمان 20 دقیقه با آب بشویید.

 

 

ماسک عسل و روغن درخت چای

خواص ضد میکروبی، ضد عفونی بودن و ضد قارچ بودن روغن درخت چای آن را به روشی عالی برای رفع جوش های صورت تبدیل کرده است، می توانید دو قطره عصاره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را روی نواحی آلوده بمالید و پس از زمان 15 تا 20 دقیقه با آب ولرم بشویید، برای رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای 2 تا 3 بار از این روش می توانید استفاده کنید.

نکته :

در صورتی که از روغن درخت چای ارگانیک استفاده می کنید باید سریع ماسک استفاده کنید در غیر این صورت باعث از بین رفتن خواص آن می شود و در طول بارداری از روغن درخت چای نباید استفاده کنید.

 

ماسک عسل با لیمو و ماست

با استفاده از این ماسک می توانید برای درمان خشکی پوست و جوش های صورت استفاده نمایید. ماسک عسل و ماست برای پوست های مختلف می تواند استفاده شود.

مواد لازم

  • شیر تازه : ۲ قاشق مرباخوری
  • عسل : ۲ قاشق مرباخوری
  • آب یک عدد لیمو ترش تازه
  • ماست ساده : ۱ قاشق مرباخوری

روش تهیه ماسک لیمو و عسل 

شیر تازه، عسل، آب لیمو و ماست را در ظرفی مناسب بریزید و این مواد را بهم مخلوط کنید سپس لایه ای نازک از مخلوط عسل را بردارید و روی پوست صورت و گردن خود بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست صورت شما خوب خشک شود سپس لایه ای دیگر از ماسک عسل را روی پوست صورت و گردن خود بزنید و پس از 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید توجه داشته باشید که برای شستن این ماسک از روی پوست صورت نباید از صابون استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک، بهتر است که 3 الی 4 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!