مجله تاپ‌ناز‌

درمان خانگی سوزاک با روش های بسیار ساده و آسان

به دلیل رشد سریع و تکثیر باکتری های سوزاک در این بیماری، یکی از مشکلات جدی آن، دیر متوجه شدن بیماری است. باید توجه داشته باشید که تشخیص دادن و فهمیدن به موقع بیماری به شما کمک می کند که سریع تر درمان خانگی سوزاک را شروع کنید.

یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در میان خانم ها و آقایان سوزاک است و اکثرا وقتی شخصی به این بیماری دچار می شود با نظر پزشک برای درمان این بیماری از آنتی بیوتیک ها استفاده می کند، ولی بعضی از درمان های ساده و راحت خانگی هم می توانند باعث درمان شما شوند. در ادامه انواع درمان خانگی سوزاک را توضیح می دهیم.

 

درمان خانگی سوزاک

یکی از بیماری های به شدت مصری و شایع جنسی، بیماری سوزاک است و هم در مرد و هم زن دیده می شود. این بیماری توسط یک باکتری ایجاد می شود، ولی نباید به بیماری کلامیدیا اشتباه گرفته شود زیرا این بیماری هم نوعی بیماری باکتریایی است. این بیماری که اکثرا بر راست روده و مجرای ادراری تاثیر می گذارد و در نتیجه باعث می شود که فرد دچار تورم، درد، سوختگی و ترشحات به رنگ سفید شود. همان گونه که گفتیم بهترین درمان برای این بیماری مشورت با پزشک است و باید به صورت منظم آنتی بیوتیک هایی که دکتر تجویز می کند را مصرف کنید. ولی بعضی از افراد می خواهند این بیماری را در منزل خود درمان کنند که ما به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفید را در مورد این بیماری جنسی به شما ارائه کنیم.

درمان خانگی سوزاک

روش های درمان این بیماری جنسی

در ادامه این مطلب چند روش برای درمان سوزاک را معرفی کرده ایم که بسیار ساده هستند و در نهایت می توانید از گسترش این بیماری جلوگیری کنید.

  • روغن درخت چای

به منظور درمان خانگی سوزاک یکی از مواد اثر گذار، روغن درخت چای است که از این روغن هم زنان و هم مردان می توانند استفاده کنند و فقط کافی است شما سه قطره از روغن درخت چای را با روغن نارگیل ترکیب کنید و به روی باند و یا پارچه تمیز قرار دهید و سپس آن را روی محل مورد نظر قرار بدهید. این روش یکی از بهترین درمان ها برای بیماری سوزاک است.

  • سرکه سیب

سرکه سیب یکی از روش های عالی برای مقابله با سوزاک است و می توانید کمی سرکه سفید را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی پارچه و یا باند قرار بدهید و سپس آن را روی پوست دستگاه تناسلی خود قرار دهید. ولی در روشی دیگر استفاده از سرکه سیب می توانید یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با 5 فنجان آب میکس کنید و در حمام از آن برای شستشوی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

  • سیر

همان گونه که می دانید خواص سیر بسیار زیاد است و یکی از بهترین خواص آن، خاصیت ضد میکروبی و باکتریایی سیر است که برای درمان HPV در مردان موثر است. برای درمان سوزاک با سیر باید از سیر خام استفاده کنید و می توانید در طبخ غذاهای خود از آن استفاده کنید. می توانید خمیر سیر را درست کنید و مانند یک لوسین دست ساز به محل آسیب دیده دستگاه تناسلی خود استعمال کنید.

  • آلوئه ورا

یکی دیگر از درمان های مناسب انواع بیماری پوستی استفاده کردن از ژل گیاه آلوئه ورا است زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و باکتری ها را از بین می برد. ولی از بهترین آلوئه ورایی که به شما پیشنهاد می کنیم نوعی از آلوئه ورا به نام  وراآباردادنسمیله است. چون این گونه از آلوئه ورا بسیار ایمن تر و بهتر در درمان سوزاک عمل می کند و هیچ گونه عوارضی را به دنبال ندارد.

  • عسل

می توان گفت بیشتر دارو های تتراسایکلین، آمپی سیلین، پنی سیلین، سایپروت، فلوروکینولوندر برابر سوزاک مقاومت می‌ کنند اما سفالوسپورین با این بیماری به بهترین نحو مبارزه می کند. اما برخی به این دارو حساسیت دارند که می توان عسل را بهترین جایگزین انتخاب کرد چون یکی از بهترین آنتی بیوتیک ها در درمان خانگی سوزاک به شمار می آید.

  • کانجی

کانجی یا همان آب برنج کاملا پخته شده است که یکی از بهترین ها در درمان خانگی سوزاک برای بانوان و آقایان به شمار می آید و تا زمانی که درمانتان کامل نشده می توانید از آن استفاده کنید و برروی محل مورد نظر استعمال نمایید.

  • دارو گیاهی طلایی

یکی دیگر از گیاهان بومی و پر خواص آمریکای شمالی است که به راحتی می توانید بیماری هایی چون سرما خوردگی، آنفولانزا، گاستریت، دیسپپسی، سینوسو عفونت مثانه و اسهال و موکوس و عفونت های آمیب و باکتری در دستگاه گوارش را درمان کنید. از معجزات دیگر این گیاه پر خواص می توان به درمان بیماری های مفصلی، مشکلات لثه و التهاب گوش و ژنیتال و عفونت کاندیدا یا همان تریکوموناس، عفونت غشای مخاط، پاک کردن خون، کاهش التهابات اشاره کرده که در نهایت بریدگی و زخم ها را می پوشاند و خونریزی را به خوبی متوقف می کند.

  • میوه گایابانو

اولین کاری که برای درمان با این میوه باید انجام دهید گرفتن آب آن و مصرف آن به صورت خوراکی است، این میوه سرشار از ویتامین های B, B1, CAND می باشد که تمامی این ویتامین ها اثر بسیار خوبی برای درمان علائم سوزاک به شمار می روند.

  • مرکبات و ذرت

ذرت را می توان یک فیتوشیمیایی در لیگناها نام برد. اندیشمندان نتیجه گرفته اند که عصاره اتیل استات بهترین اثر ضدمیکروبی را داراست.

  • کرفس و جعفری

استفاده از سبزیجاتی چون کرفس و جعفری در تغذیه یکی از اثرگذارترین ها در درمان های خانگی سوزاک هم برای بانوان و آقایان به شمار می آیند.

  • جلبک

به رنگدانه هایی که محلول در چربی برخی گیاهان چون جلبک ها و برخی قارچ ها و گاهی بعضی از باکتری ها شناخته می شود، کاروتنوئید می گویند. توجه داشته باشید که هیچ حیوانی قادر به ساخت کاروتنوئید نیست و آن ها را از گیاهان تغذیه می کنند. کاروتنوئید ها جزء بهترین آنتی اکسیدان ها برای مقابله با ویروس ها و باکتری ها هستند و به بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کنند تا بدن بتواند به کمک آن از اکسیداسیون به خوبی مراقبت کند و باعث رشد سلول های نا منظم شود.

  • روی

از گذشته تا به الان روی یکی از اصلی ترین کمک کننده های تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و بسیار برای حفظ سلامت بدن مفید است. طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان درباره ی این ماده معدنی انجام شده می توانند باعث افزایش تعداد گلبول های سفید شود و کمک شایانی به آنتی بادی ها کند که در نهایت به خوبی می تواند با باکتری های بیماری سوزاک مقابله کند. شاید الان در ذهن شما آمده است که این ماده معدنی را در چه نوع مواد غذایی می توان یافت که قابل به ذکر است؛ دانه های کنجد، شکلات تیره و صدف منابع سرشاری از ماده معدنی روی هستند.

  • ویتامین C

طبق مطالعات انجام شده یکی از پرفایده ترین مواد برای بهتر عمل کردن سیستم ایمنی بدن ویتامینی به نام (C) است. این ویتامین همچون آنتی اکسیدان عمل می کند و بهترین تاثیر را در کاهش ناراحتی ها و التهاباتی که از بیماری های مختلف سرچشمه می گیرند، دارند. غذا ها و خوراکی هایی که سرشار از این ویتامین هستند، مرکبات و میوه ها و سبزیجات چون کلم بروکلی و اسفناج می باشند و یکی از بهترین روش های خود درمانی برای درمان بیماری سوزاک به شمار می آیند.

  • Sida Cordifolia

این نام علفی است که ریشه آن را بر روی ناحیه ای که توسط بیماری سوزاک احاطه شده قرار می دهند که این امر باعث کمتر شدن التهابات و قرمزی در آن ناحیه می شود. گیاهانی چون ساراساپاریلا و خاکستر سالیان سال به عنوان دارو برای درمان خانگی سوزاک استفاده می شده است.

  • عصاره برگ گیاه زیتون

در عصاره برگ گیاه زیتون ماده بسیار تاثیر گذاری وجود دارد که به آن اولئوروپین می گویند و خواص ضد میکروبی دارد و باعث از بین رفتن باکتری هایی که عامل بیماری سوزاک است، می شود. همچنین از بهترین ها در نابود کردن عفونت ها و بیشتر شدن سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

تمامی ما می دانیم که وقتی سیستم ایمنی بدن بالا باشد هر نوع باکتری و مریضی از بین می رود اما پیشنهادی که ما در خصوص خرید عصاره برگ گیاه زیتون می توانیم به شما دهیم این است که حتما در هنگام خرید این محصول از برند های فوق العاده قوی انتخاب کنید.

  • روغن گیاه پونه کوهی

پونه گیاهی است سرشار از خواص ضد ویروسی، ضد انگلی، ضد عفونی کننده، ضد قارچی است. این روغن اثر بخشی بسیار بالایی در کشتن باکتری ها را داراست که در این کار بسیار معروف شناخته شده است. همچنین بهترین عملکرد را در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و از بسیاری از عفونت ها در آینده جلوگیری می کند. اگر می خواهید بهترین اثر بخشی را از این روغن بگیرید ما به شما پیشنهاد می کنیم که این روغن را با عصاره برگ زیتون و نقره کلوئیدی مخلوط کنید و با اینکار شما یکی از کشنده ترین عامل از بین بردن ویروس و باکتری و پاتوژن را دارید.

  • نقره کلوئیدی

این ماده را می توان گفت که شباهت زیادی با عصاره برگ زیتون دارد و یکی از عاملان از پاک کننده انواع عفونت ها و ویروس و باکتری است که درمان خانگی سوزاک را امکان پذیر ساخته است. سالیان سال است که نقره کلوئیدی را جزء موثرترین آنتی بیوتیک ها می شناسند. روش استفاده نقره کلوئید این گونه است که با استفاده از مقداری پنبه تمیز و آغشته کردن آن در روغن می توانید آن را در محل مورد نظر قرار دهید تا به راحتی در تسکین دردها و بهبود عفونت ها تاثیر موثری قائل شوید.

  • گیاه رزماری

گیاه رزماری یکی از پر خواص ترین گیاهان است که بیش از ۲۰ ضد ویروس و ۴۰ نوع ترکیبات ضد باکتری را دارا است. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما ۱ قاشق غذاخوری از این گیاه را در آب بریزید و آن را امتحان کنید و حتما ۲ بار در روز این روش را امتحان کنید تا نتیجه بگیرید. شما می توانید این گیاه در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید و اثر بخشی آن را ببینید.

  • مصرف غذاهای قلیایی

برای از بین بردن هر نوع ویروس و باکتری یکی از موثرترین کارها نگه داشتن بدن در حالت الکالیز است. چون طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده گفته اند که باکتری ها در محیط های قلیایی قادر به ادامه حیات خود نیستند. استفاده از مواد غذایی مانند تمامی غلات ها و لوبیا و دانه و آجیل بسیار موثر است. در کنار این مواد استفاده از سبزیجات تازه و میوه های مختلف با مواد معدنی و انواع ویتامین ها و سایر مواد مغذی بسیار برای بدن لازم است. به عنوان راهنمایی می شود گفت که سبزیجاتی که دارای برگ هستند مثل یونجه، گندم و جو جزء غذا های قلیایی هستند و حتما در غذا های روزانه خود از آن ها استفاده کنید.

  • داروهای آیورودا

یکی از موثرترین روش برای درمان خانگی سوزاک استفاده از داروهای آیورودا در بانوان و آقایان است و از آن می توان به عنوان یکی از طبیعی ترین داروها برای خاصیت ضد ویروسی استفاده کرد. این درمان گیاهی از داخل بدن با عفونت ها مبارزه می کند و به طور کلی دستگاه ادراری را پاک می سازد. یکی از درمان های گیاهی برای بیماری سوزاک برگ گیاه بابول است که شناخته شده و اثر گذار است.

  • ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی

می‌ توان گفت یکی دیگر از درمان های اثر گذار برای بیماری سوزاک تغذیه است. اگر چه به طور مستقیم علائم سوزاک را از بین نمی برد اما با رعایت و بهتر شدن تغذیه می توان سیستم ایمنی بدن را بالا برد و و این امر باعث می شود تا از ابتلا به بیماری سوزاک جلوگیری شود.

یکی از ساده ترین کارها برای بهتر شدن تغذیه می توان گفت که از سبزیجات و میوه های تازه به طور مکرر استفاده شود. از قدیم یکی از پرکاربرد ترین ها در خصوص ضد باکتریایی و ضد میکروبی از گیاه سیر استفاده می کردند که این کار باعث بالا بردن سیستم ایمنی بدن می شود و علائم گنوره را به خوبی تحت درمان قرار می دهد.

  • برگ بابول

یکی از مواردی که مردم برای درمان بیماری ها از داروهای طبیعی استفاده می کنند، می توان گفت که چون این راه بسیار ایمن است. همچنین برگ های بوبل یکی از اثر گذار ترین ها در درمان خانگی سوزاک به شمار می رود که مردم از آن استفاده می کنند. از این گیاه پر خواص می توان همچنین در انواع درمان ها همچون لخته شدن خون، دیسترانت، اسهال، دیابت، لکووره، خونریزی و سوزاک استفاده کرد و نتیجه خوبی گرفت.

  • ماست

ماست یکی از پر طرفدارترین ها در گروه لبنیاتی است که می توان از آن برای هضم بهتر غذا سلامت بدن و سلامت پوستی استفاده کرد. از دیگر خواص ماست می‌توان به کمک به کاهش وزن، درمان سریع یبوست و بهبود سلامت پوست نام برد. دلایلی که ماست را خوراکی پر خواص کرده پروتئین بالا، کلسیم، پروبیوتیک، پتاسیم، ید و ویتامین های موجود در آن است.

اما چگونگی استفاده از ماست برای درمان سوزاک این است که ماست را به پارچه تمیز یا تامپون آغشته کنید و بر روی محل آسیب دیده از سوزاک قرار دهید. و در پایان قابل به ذکر است که به دلیل خاصیت سرد و خنک بودن ماست است که به کاهش درد و سوزش کمک شایانی می کند.

  • گیاه اکیانسه

گیاه اکیانسه یک گیاه بومی در منطقه آمریکای شمالی است که در بیشتر بیماری های چون دندان درد، گلودرد، تورم غدد، هاری، گانگرن، سرخک و مارگونی می توان از آن استفاده و نتیجه گرفت. این گیاه با تولید سلول های ایمنی می تواند کمک خوبی به زیاد شدن سطح فعالیت و سرعت فاگوسیتوز کند و قارچ ها، ویروس و باکتری های مضر و خطرناک را نابود کند.

  • درمان های دیگر

فیتو استرول در بادام، دانه کنجد، بادام زمینی و دانه های آفتابگردان موجود است و طبق تحقیقات انجام شده دانشمندان می گویند که ساپونین ساقه و برگ جینسنگ سطح آنتی بادی را برای مقابله با ND بهبود می بخشد. ایمنی و اثر بخشی ساپونین ساقه و برگ جینسنگ به دلیل نداشتن اثرات جانبی در مراحل انجام آزمایشات معلوم شد که این ماده برای بهتر شدن علائم ایمنی در طیور مفید است.

مطالب مشابه را ببینید!