مجله تاپ‌ناز‌

دلایل قهر مردان و روش های برخورد با همسری که قهر کرده

چنانچه همسر شما قهر می کند و نمی دانید که چطور باید با او برخورد کنید بهتر است که این مطلب را تا انتخاب بخوانید. در این مطلب دلایلی که باعث قهر مردان می شود و روش برخورد با آنها را توضیح می دهیم.

خیلی از آقایان مانند خانم ها قهر می کنند و بعضی از خانم ها نمی دانند که دلیل این قهر چیست و چطور باید با آن برخورد کرد. در ادامه دلایل قهر کردن مردان و روش برخورد با آنها را بررسی می کنیم تا بتوانید از پس این موقعیت خوب بر بیایید.

اگر همسر شما قهر می کند و نمی دانید که باید چگونه با او برخورد کنید بهتر است این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب شما را با دلایلی که مردان قهر می کنند و نحوه برخورد با آن ها آشنا می کنیم.

دلایل قهر مردان

خیلی از افراد تصور می کنند که فقط خانم ها قهر می کنند ولی باید بدانید که علاوه بر خانم ها، مردان هم گاهی قهر می کنن د و این قهر کردن ها هم بی دلیل نیست و باید دلایل این قهر کردن را پیدا کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید. باید یادتان باشد افرادی که قهر را در پیش می گیرند از احساسات طرف مقابل خود سوء استفاده می کنند و با این کار می توانند به تمام خواسته ها خود برسند.

بدست نیاوردن خواسته ها

شایع ترین دلیلی که باعث قهر مرد می شود این است که به خواسته اش نمی رسد. بسیاری از مردان با این کار قصد دارند که بتوانند توجه طرف خود را به دست آورند و در ارتباطاتی که دارند صداقتی دیده نمی شود و همیشه به دنبال شکایت و گله کردن هستند. این قهر می تواند نشانه ای از خشم باشد که مردان سعی می کنند با این کار تمام خشم خود را خالی کنند تا به دیگران آسیبی وارد نکنند.

دلایل قهر مردان

بروز خشم

قهر کردن یکی از روش هایی است که مردان با استفاده از آن سعی می کنند خشم خود را بروز دهند. این روش سالم نیست و بهتر است روشی دیگر را برای این کار امتحان کنید.

یاد گرفتن

یکی از دلایلی که باعث قهر مردان است، یادگیری آنها است. در واقع در کودکی با هر بار قهر کردن سعی کرده اند به هر چیزی که می خواهند برسند و تا حدی موفق بوده اند. در این شرایط خانواده هم بسیار نقش زیادی دارند و اگر پدر و مادرها زیاد با یک دیگر قهر و آشتی داشته باشند فرزند آنها هم این الگو را بر می دارد و آن را در زندگی خود پیاده می کند.

مطلب پیشنهادی: روش های آشتی با همسر + بهترین راه حال ها برای پایان دادن قهر و آشتی

تقویت مثبت

اگر مردی قهر کند و پس از آن هر چیزی که خواست را به دست آورد، قطعا تقویت می شود و برای بارهای بعد هم همین کار را انجام می دهد تا بتواند با سوء استفاده از شما به خواسته هایش برسد.

دلایل روانشناسی

  • در کودکی با قهر کردن نتیجه مثبت گرفته اند.
  • دوست دارند همیشه احساس کنند که در زندگی دیگران جایگاهی خاص دارند.
  • خواستن عشق و محبت اطرافیان یکی دیگر از این دلایل می باشد.
  • وجود احساس تنهایی مردان را ترغیب می کند تا قهر کنند.

روش برخورد با همسر قهر کرده

زندگی با فردی که مدام قهر می کند خیلی سخت است. باید سعی کنید با رعایت کردن رفتارهایی که در ادامه برای شما بیان می کنیم زندگی بهتری برای خود و اطرافیان بسازید و رفتار بهتری با همسرتان داشته باشید.

تحقیر نکردن همسر

خیلی از افراد پس از اینکه همسرشان قهر می کند او را تحقیر می کنند و با این کار سعی می کنند عصبانیت و خشم خود را خالی کنند ولی باید بدانید که تحقیر کردن همسر باعث بدتر شدن شرایط می شود و می تواند مدت زمان قهر را بیشتر کند و روابط شما را رو به سردی ببرد. بهتر است مراقب حرف های خود باشید.

پیدا کردن قلق

هر آدمی با آدم دیگر تفاوت دارد و نمی توان در این مورد توصیه کلی داشت ولی باید سعی کنید قلق همسر خود را پیدا کنید و همیشه از آن استفاده کنید تا این قهر به آرامی از سر او دور شود.

پیدا کردن دلیل

گاهی بعضی از مسائل وجود دارد که همسر شما نسبت به آنها حساس است و ترجیح می دهد شما کاری نکنید. بهتر است دلیل قهر کردن همسر را پیدا کنید و برای این کار باید با آرامش و صبر با همسر خود سخن بگویید تا بتوانید به دلیل پی بببید، در غیر این صورت رابطه شما از بین می رود و با دعواهای مداوم دیگران هم آزرده می شوند.

فکر کردن به نکات مثبت

چنانچه همسر شما خیلی قهر می کند و این موضوع باعث ناراحتی شما می شود به نکات مثبتی که همسرتان دارد فکر کنید و این قهرها را بر پای حساس بودن بو بگذارید.

شوخی کردن

یکی دیگر از روش هایی که با آن می تواند قهر مرد را حل کنید، شوخی کردن است. باید در نظر داشته باشید که شوخی با همسر باید به جا و مفید باشد تا مشکل شدیدتر نشود.

مطالب مشابه را ببینید!