مجله تاپ‌ناز‌

برنامه غذایی برای متولدین هر ماه | رژیم غذایی لاغری برای متولدین هر ماه چیست؟

در این بخش برنامه غذایی و رژیم غذایی متولدین ماه فروردین تا اسفند را آماده کرده ایم و با خواندین این مطلب می توانید برنامه غذایی خود را طبق ماه تولدتان تنظیم کنید.

افراد متولد هر ماه چه نوع رژیم غذایی برای لاغری بگیرند؟

برخی از متخصصانی که به طور جدی روی ستاره شناسی و طالع بینی مطالعه دارند اسراری را از نمادهای ماه های تولد و تأثیر آن ها روی خورد و خوراک و در نهایت اندام برملا کرده اند. در این مطلب به شما می گوییم که متولدین هر ماه چه نوع رژیم غذایی در زندگی روزمره داشته باشند تا به اندام دلخواه خود برسند.

متولدین برج حمل (فروردین)

شما فرد پرشور و فعالی هستید و به ندرت زمانی برای آرام و قرار داشتن دارید. رابطه ی شما با غذا خوردن مبهم است؛ به طوری که در اکثر موارد سرپایی غذایی می خورید و به سراغ کار خود می روید. در واقع تنها وعده ای که با تمرکز بیشتر غذا میل می کنید شام است. به همین دلیل میل زیادی به ریزه خواری و همچنین عادت های نادرست دارید.

مواد غذایی مفید برای شما

ما باید یاد بگیرید که یک جا بند شوید و برای غذا خوردن وقت بگذارید. باید مواد غذایی سالم تری میل کنید. مواد غذایی مفید برای شما عبارت است از میوه ها و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و هلو. علاوه بر این شما باید مواد غذایی حاوی قندهای دیرجذب و پروتئین را بیشتر مصرف کنید.

رژیم لاغری مناسب شما

با وجود اینکه شما فردی با اراده هستید اما به سختی می توانید خودتان را با یک رژیم خاص وفق بدهید. در واقع عمل محروم کردن خود به واسطه ی هر رژیمی باعث می شود که از آن طرف بام افتاده و دچار افراط و تفریط از هر نوعی شوید. بنابراین بهترین دوست و همیار لاغری یک فروردینی ورزش است. توصیه می کنیم از ورزش هایی مانند پیاده روی و ورزش های استقامتی برای لاغری و حفظ تناسب اندام خود بهره ببرید.

متولدین برج ثور (اردیبهشت)

شما ذاتاً طرفدار لذت و زیبایی هستید و غذا خوردن را دوست دارید. حتی می توان گفت که شما زندگی می کنید تا هر نوع لذت روی زمینی را بچشید. شما فرد خوش خوراکی هستید و از هیچ موقعیتی برای لذت بردن چشم پوشی نمی کنید. نمی توان گفت که شما رابطه ی بدی با مواد غذایی دارید اما شما نمی دانید که کی باید دست از خوردن بکشید. شما به ندرت از یک وعده ی غذایی صرف نظر می کنید و به آرامی غذا می خورید.

مواد غذایی مفید برای شما

شما قبل از هر چیزی باید سیر شدن را یاد بگیرید. مواد غذایی مفید برای شما عبارتند از سبزیجاتی مانند لوبیا، کاهو، هویج و میوه هایی از هر نوع و غذاهای دریایی.

رژیم لاغری مناسب شما

بین متولدین اردیبهشت و رژیم های لاغری هیچ رابطه ی دوستانه ای وجود ندارد. بله شما فرد خوش خوراکی هستید و قادر به رژیم گرفتن نیستید. اگرچه شما اراده ی شروع یک رژیم را دارید اما به همان سرعت آن را کنار خواهید گذاشت. برای لاغری مجبور هستید که از مصرف برخی مواد غذایی خودداری کرده و برخی دیگر را در الویت قرار دهید. از بین ورزش ها سراغ ژیمناستیک، شنا و ورزش های مقاومتی بروید چون کمک زیادی به تناسب اندام تان خواهد کرد.

متولدین برج جوزا (خرداد)

ارتباط شما با مواد غذایی قبل از هر چیزی به وضعیت روحی و میزان استرس شما بستگی دارد. از این جهت شما به شیوه ای نامنظم غذا می خورید و در برخی مواقع دچار بی نظمی غذایی می شوید. در نتیجه لازم است که مراقب خورد و خوراک خود در زمان استرس باشید.

مواد غذایی مفید برای شما

شما باید مواد غذایی متنوعی در برنامه ی خود داشته باشید. می توانید بر حسب میل خود سبزیجات و میوه ها را انتخاب و میل کنید. مصرف گوشت سفید نیز جزو مواد غذایی مفید برای شما است. روش بخارپز کردن نیز بیشتر مناسب شرایط شماست.

رژیم لاغری مناسب شما

نمی توان گفت که شما جزو افرادی هستید که به طور داوطلبانه یک رژیم خاص را دنبال می کنید. بهترین روش حفظ تناسب اندام برای شما کنترل احساسات و پیروی از روش ها و قوانین ساده ی تغذیه ی سالم است. رژیم هایی که سخت نباشند و شما را به وحشت و استرس نیندازند. برای حفظ تناسب اندام خود از ورزش هایی مانند تنیس، پیاده روی و ورزش های کششی غافل نشوید.

رژیم غذایی لاغری برای متولدین هر ماه

متولدین برج سرطان (تیر)

می توان گفت که شما تغذیه ی نامناسبی دنبال می کنید و همیشه تحت تأثیر احساسات هستید. بنابراین بر حسب شرایط روحی روانی خود نیز غذا می خورید و یا نمی خورید بنابراین یا چاق می شوید و یا لاغر. در گام اول باید یاد بگیرید که حساسیت های خود را کنترل کنید و بر احساس پرخوری غلبه داشته باشید. شما عاشق طعم شیرین و شیرینیجات هستید. بنابراین حفظ تناسب اندام اندکی برای شما دشوار خواهد بود.

مواد غذایی مفید برای شما

محصولات لبنی و همچنین غذاهای تهیه شده از آب مرغ یا آب گوشت و خورش ها برای شما مفید هستند. توصیه می کنیم غذاهای دریایی از ماهی گرفته تا جلبک را در برنامه ی غذایی خود داشته باشید.

رژیم لاغری مناسب شما

از آنجایی که شما فرد خوش خوراک و کمابیش پرخوری هستید رژیم گرفتن برای شما سخت است. به خاطر اینکه خیلی زود همه چیز را فراموش می کنید. علاوه بر این، عمل محروم ساختن خود از خوردن باعث می شود واکنش افراطی نشان داده و بیش از پیش به سمت مصرف مواد غذایی کشیده شوید.

متأسفانه متولدین این ماه در گرفتن رژیم لاغری همیشه دچار افراط و تفریط می شوند. گاهی بر خود سختی داده و در پی آن همه چیز به حالت اول و حتی بدتر بر می گردد. بنابراین احتمال ابتلا به پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی در بین این افراد بیشتر است. بنابراین بهتر است هر نوع رژیم لاغری را فراموش کرده و تغذیه ای سالم و متعادل در پیش بگیرید. در خصوص ورزش نیز شما فرد بسیار فعالی نیستید. بنابراین ورزش هایی مانند شنا برای شما مناسب تر است.

متولدین برج اسد (مرداد)

شما به زندگی خوب و لوکس علاقمند هستید اما در خصوص تغذیه برای زنده ماندن غذا می خورید. دست به انتخاب می زنید و ترجیح می دهید غذاها را بچشید تا اینکه با ولع زیاد به پرخوری بپردازید. بنابراین می توان گفت که رابطه ی شما با غذا و به طور کلی تغذیه خوب است و علاقه ی زیادی به حفظ ظاهر و تناسب اندام دارید.

مواد غذایی مفید شما

شما گوشتخوار هستید و نیاز دارید که به طور منظم گوشت قرمز بخورید. البته همیشه این خطر وجود دارد که مصرف میوه و سبزیجات را فراموش کنید. برای همین باید مراقب این خطا باشید و میوه و سبزیجات بیشتری وارد برنامه ی غذایی تان بکنید.

رژیم لاغری مناسب شما

به طور کلی شما مخالف رژیم لاغری هستید و ترجیح می دهید متناسب با اندام و میل خود غذا بخورید. توصیه می کنیم دچار افراط نشوید و در انتخاب مواد غذایی هشیارتر عمل کنید. ورزش هایی که باعث تقویت قلب می شوند مانند پیاده روی، دو، ورزش های مقاومتی و هر نوع ورزشی که باعث حفظ تناسب اندام می شود برای شما مناسب است.

متولدین برج سمبله (شهریور)

متولدین شهریور در خصوص مواد غذایی و تغذیه سختگیرترین افراد هستند. این افراد هر چیزی را نمی خورند. اگر شما متولد این ماه هستید بدون شک بهداشت غذایی را تا جایی رعایت می کنید که حتی کارتان به اندازه گیری کالری های دریافتی نیز می کشد.

مواد غذایی مفید برای شما

شما میل زیادی به گیاهخواری دارید. بنابراین سبزیجات و میوه ها از هر نوعی برای شما مناسب تر است. البته یادتان باشد که نباید از جذب میزان کافی پروتئین غافل شوید. شما انواع رژیم ها را به خوبی می شناسید و آماده ی پذیرش هر کدام هستید. با این حال به خوبی می دانید که باید به ندای بدن و نیازهایتان گوش دهید تا رژیم مناسب خود را داشته باشید. می توان گفت که شما نیز برای زنده ماندن غذا می خورید نه برعکس. در نتیجه همیشه مانند گنجشک غذا می خورید.

رژیم لاغری مناسب شما

شما سبک زندگی سفت و سختی برای خود دارید و در خصوص لاغری هم از هیچ چیز فروگذار نیستید. بهتر است ابتدا خواب خود را کنترل کنید. مصرف انواع دمنوش ها برای رسیدن به تناسب اندام به شما توصیه می شود. در خصوص ورزش نیز بهتر است ورزش های آرام بخش را انتخاب کنید تا آرامش جسمی و روحی را یک جا نصیبتان بکند.ماه های تولد و تأثیر آن ها روی خورد و خوراک

 

متولدین برج میزان (مهر)

شما به اندازه ی کافی نسبت به اندام خود حساس هستید و به آن توجه می کنید. اما در عین حال فرد خوش خوراکی نیز هستید. با این حال به هر آنچه میل می کنید و همچنین حفظ تناسب اندام تان نیز دقت می کنید. دوست دارید سر ساعت مشخصی غذا بخورید و از هر نوع افراطی دور باشید. شما ترجیح می دهید سبزیجات، سالاد، غذاهای بخارپز و غذاهای دریایی بیشتری مصرف کنید.
با وجود اینکه شما به تناسب اندام اهمیت می دهید اما به سختی تن به رژیم های لاغری داده و آن را دنبال می کنید. ترجیح می دهید بهداشت غذایی خود را رعایت کرده و به میزان لازم غذا بخورید. با وجود اینکه جزو طرفداران پروپاقرص ورزش نیستید اما از ورزش هایی مانند شنا و ورزش های آرام تنی مانند یوگا و غیره چشم پوشی نمی کنید. با این حال یک جلسه ی ماساژ حرفه ای برای شما هیجان انگیزتر و جذاب تر است. باید یاد بگیرید که استرس هایتان را کنترل کنید چون در بیشتر موارد عامل اصلی اضافه وزن و یا پرخوری های گاه به گاه تان استرس است.

 

متولدین برج عقرب (آبان)

شما رابطه ی کمابیش پیچیده ای با خورد و خوراک دارید. نوع تغذیه ی شما به خلق و خوی و وضعیت روحی روانی تان بستگی دارد. در نتیجه در دوره ای دچار پرخوری عصبی و در دوره ای دیگر دچار بی اشتهایی عصبی می شوید. بنابراین قبل از هر چیزی بهتر است احساسات خود را تحت کنترل در آورید. باید یاد بگیرید که در ساعات مشخصی در طول روز غذا میل کنید.
شما اهل رژیم لاغری نیستید. اگرچه با در پیش گرفتن رژیم اراده ی خود را از دست نمی دهید و اتفاقاً برعکس به صورت افراطی آن رژیم را دنبال می کنید. اما قبل از هر اقدامی بهتر است از مصرف دخانیات، قهوه و مواد محرک و غیره بپرهیزید و سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید.
بهترین شیوه برای حفظ تناسب اندام برای شما نیز همان ورزش است. ورزش های مقاومتی، شنا و بدن سازی برای شما مناسب است.

متولدین برج قوس (آذر)

شما یک فرد خوش خوراک کم نظیر هستید و نمی توانید در برابر غذاهای خوشمزه مقاومت کنید و این نقطه ی ضعف شماست. اگرچه شما حق دارید هر آنچه دلتان می خواهد را نوش جان کنید اما باید یاد بگیرید که اشتهایتان را کنترل کرده و به وقتش غذا بخورید.
رژیم های لاغری برای شما طراحی نشده اند چون اغلب محدودیت هایی تحمیل می کنند که شما از آن ها گریزان هستید. بهتر است رژیم های لاغری را فراموش کرده و تغذیه ی سالم و بهداشت زندگی مناسبی را در پیش بگیرید.
از آنجایی که رژیم ها برای شما ساخته نشده اند باید ورزش را جدی بگیرید. پیاده روی، دوچرخه سواری، بدن سازی، یوگا و داشتن یک برنامه ی غذایی سالم و متنوع راز تناسب اندام شما خواهد بود.

 

متولدین برج جدی (دی)

شما «گزیده خور» هستید و غذاهای خوب می خورید نه هر چیزی که دم دستتان باشد. در واقع در زمینه ی تغذیه فرد حریصی نیستید و به خوبی تغذیه ی خود را کنترل می کنید. از همه مهم تر اینکه زمان کافی برای غذا خوردن اختصاص می دهید که این امر باعث جذب بهتر مواد مورد نیازتان می شود. با این حال بهتر است محصولات غذایی تازه، میوه و سبزیجات و مواد لبنی را بیشتر و گوشت قرمز را کمتر مصرف کنید.
شما اگر دی ماهی باشید و قرار باشد رژیم بگیرید بدون هیچ گونه مشکلی اقدام کرده و به نتیجه می رسید. شما شخصیت کامل و شکل گرفته ای دارید که به شما اجازه می دهد به خوبی رژیم لاغری را دنبال کنید. اما در عین حال باید حواستان به کلسیم بدن تان باشد. نباید برای رسیدن به تناسب اندام با سخت گیری عمل کرده و بدن تان را از برخی مواد غذایی محروم کنید. چون امکان بروز کمبود ویتامین و مواد معدنی زیاد است. همیشه یادتان باشد که بهترین شیوه برای رسیدن به تناسب اندام داشتن تغذیه ای سالم و ورزش است. فوتبال، پیاده روی، جودو و شنا برای شما مناسب است.

 

متولدین برج دلو (بهمن)

اگر شما یک بهمن ماهی هستید می توان گفت که غذا خوردن جزو دغدغه های اصلی شما نیست. شما غذا می خورید تا زنده بمانید نه اینکه از آن لذت ببرید. به همین دلیل برنامه ی غذایی نامنظمی دارید و زمانی که فرصتش را پیدا می کنید غذا می خورید آن هم سرپایی. در نتیجه همیشه برنامه ی غذایی تان مانند یویو است. شما باید یاد بگیرید که زمانی را برای غذا خوردن اختصاص دهید و از استرس دور باشد. باید به سمت مواد غذایی سبک، پرانرژی و تازه بروید. غذاهای بخارپز مناسب شماست.

شما نیز برای رژیم گرفتن ساخته نشده اید و به سختی می توانید رژیم تان را به سروسامان برسانید. بهترین همیار لاغری برای شما نوشیدن مایعات است. شما به اندازه ی کافی آب نمی خورید. بنابراین بهتر است به سمت مصرف دمنوش ها، چای یا بهتر از همه آب بروید. ورزش هایی که انعطاف پذیری بدن را بالا می برند مانند یوگا، فیتنس و غیره برای شما مناسب تر هستند.

متولدین برج حوت (اسفند)

شما نمی توانید به یک غذای خوب و یا دسر خوشمزه نه بگویید. با این حال ارتباط شما با مواد غذایی بیشتر به وضعیت روحی و میزان استرس تان بستگی دارد. باید یاد بگیرید کمبودها، ترس ها و نگرانی هایتان را کنترل کنید. مواد غذایی دریایی، محصولات لبنی، سبزیجات سبز و غیره را در الویت قرار دهید.
شما جزو افرادی نیستید که موفق به سرانجام رساندن رژیم لاغری شوید. اگر روزی تصمیم به این کار بگیرید نیاز به فردی دارید که در کنارتان باشد و شما را برای ادامه تشویق کند. در کنار هر نوع روشی برای لاغری نیازی به ورزشکار حرفه ای بودن نیست. اما شما قبل از هر چیزی باید تغذیه ی سالم و ورزش مناسبی داشته باشید. ورزش های مناسب برای شما شنا، یوگا و ژیمناستیک است.

مطالب مشابه را ببینید!