مجله تاپ‌ناز‌

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از شیراز بدانید

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از شیراز بدانید

استانبول یکی از زیباترین و محبوبترین مقاصد گردشگری در آسیا و اروپا است. این شهر به وسیله تنگه بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده و همین موضوع یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهر است. تور‌های استانبول تقریباً در تمامی طول سال و از بیشتر شهر‌ها انجام می‌شود. با خرید بلیط استانبول به شیراز می‌توانید به راحتی از شیراز راهی شهر مسجد‌ها شوید و از دیدن جاذبه‌ های تاریخی، مدرن و مراکز خرید جذاب استانبول لذت ببرید.
تور‌های استانبول از شیراز مزیت‌های ویژه‌ای دارند، برخلاف تصور عموم که گمان می‌کنند برای سفر به استانبول حتماً باید به تهران رفت، پرواز‌های مستقیمی از شیراز به استانبول انجام می‌شود. در ادامه با مزیت‌های سفر به استانبول از شیراز آشنا شوید.

راه‌ های سفر به استانبول از شیراز
اگرچه راه‌ های رفتن به استانبول از شیراز به هواپیما محدود نمی‌شود و به صورت زمینی، ریلی و خودرو شخصی هم می‌توانید سفر کنید، اما بهترین راه رفتن به استانبول از شیراز، خرید بلیط استانبول به شیراز است. در این صورت نه تنها در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید و می‌توانید زمان بیشتری را صرف بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر کنید، بلکه دردسر‌های احتمالی و معطلی در مرز ترکیه را نیز نخواهید داشت.

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از شیراز بدانید
از طرف دیگر سفر هوایی امنیت بالاتری نسبت به سفر با خودرو شخصی دارد. شرکت‌های هواپیمایی مختلفی از فرودگاه شیراز به استانبول پرواز دارند که بهترین آن‌ها، ترکیش ایرلاین است. ترکیش ایرلاین روزانه پرواز‌های مستقیمی به مقصد استانبول دارد.
مسیر هوایی شیراز به استانبول با پرواز‌های ترکیش ایرلاین بین ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه تا ۴ ساعت ۲۰ دقیقه متغیر است. همچنین زمان پرواز در دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز ممکن است تفاوت داشته باشد و باید موارد احتمالی تأخیر را نیز در نظر بگیرید.
مزیت ‌های سفر به استانبول از شیراز
مهمترین مزیت سفر به استانبول از شیراز عدم نیاز به رفتن به فرودگاه تهران است. اگر در شهری سکونت دارید که پرواز مستقیم به استانبول ندارد، دو راه دارید؛ یا به تهران بروید و بلیط خود را از مبدا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران انتخاب کنید و یا به نزدیک‌ترین شهری که به مقصد استانبول پرواز دارد، بروید.
شیراز یکی از کلان شهر‌های ایران است و هموطنان شیرازی می‌توانند پرواز‌های استانبول را از شیراز انجام دهند. همچنین کسانی که در شهر‌های جنوبی کشور زندگی می‌کنند، برای مثال هموطنان خوزستانی یا اصفهانی، نیازی به رفتن به تهران ندارند و می‌توانند پرواز استانبول خود را از مبدا فرودگاه شیراز انجام دهند. کافی است نسبت به خرید بلیط شیراز به استانبول اقدام کرده باشند.
خرید بلیط هواپیما شیراز استانبول
اگر قصد سفر دارید، بهتر است بلیط خود را از یک وب سایت مطمئن و مورد اطمینان خریداری کنید. البته قیمت نیز یکی از فاکتور‌های مهم در زمان خرید بلیط هواپیما است. فلای تودی بزرگترین تأمین‌کننده بلیط پرواز‌های داخلی و خارجی است. در فلای تودی با بهترین و ارزانترین قیمت می‌توانید بلیط مورد نظر خود را با چند کلیک ساده رزرو کنید.
کافی است وارد وب سایت فلای تودی شده و در بخش پرواز‌های خارجی، مبدا و مقصد خود را به همراه تاریخ رفت و برگشت مشخص کنید. همچنین می‌توانید در همین صفحه، کلاس پروازی خود و تعداد مسافرین را نیز مشخص کنید. در کمتر از یک ثانیه، لیست تمامی پرواز‌های شیراز به استانبول به همراه قیمت و شرکت هواپیمایی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید ارزانترین بلیط را خریداری کنید.
مهمترین مزیت خرید بلیط از فلای تودی پشتیبانی ۲۴ ساعته است. کارشناسان صدور بلیط فلای تودی به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخ به سؤالات و ابهامات شما هستند، در صورتی که سؤالی در زمان و یا بعد از خرید بلیط داشتید، می‌توانید با پشتیبانان در تماس باشید.
بهترین جاذبه‌ های گردشگری استانبول در یک نگاه

هر آنچه باید درباره سفر به استانبول از شیراز بدانید
حال که تصمیم سفر خود را گرفته‌اید، بعد از خرید بلط هواپیما شیراز به استانبول بهتر است با جاذبه ‌های دیدنی استانبول نیز آشنا باشید. استانبول به شهر مسجد‌ها شهرت دارد. مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، مسجد سلطان سلیمان، مسجد رستم پاشا و غیره. این مساجد به غیر از جنبه مذهبی از نطر معماری و تاریخ اهمیت بالایی دارند.
اما استانبول فقط مسجد نیست. کاخ دولما باغچه، کاخ توپکاپی، برج گالاتا از دیگر جاذبه‌ های تاریخی این شهر هستند. در استانبول همه چیز زیبا است. حتی یک قدم زدن ساده در خیابان‌های شهر نیز شما را مشعوف خواهد کرد. خصوصاً اگر این قدم زدن با تماشای ویترین مغازه‌های خیابان استقلال و خرید از مراکز خرید بزرگ استانبول همراه باشد!
بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه استانبول، آب انبار باسیلیکا، دلیفیناریوم، میدان تکسیم، تنگه بسفر، محله اروپایی‌ها، محله آسیایی‌ها، بخشی از دیدنی‌های استانبول هستند که در سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
علاوه بر آن، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، مراکز تفریحی، کافی شاپ‌های زیادی در گوشه و کنار استانبول هست که ارزش دیدن دارند. استانبول تمام تلاش خود را می‌کند تا هر مسافری با لبخندی بر لب، از شهر خداحافظی کند.
استانبول شهری که چندبار ارزش دیدن دارد!
به شخصه اعتقاد دارم که برای سفر به استانبول و دیدن جاذبه‌های آن یک بار سفر کافی نیست. باید چند بار به استانبول سفر کنید تا بتوانید تمامی جاذبه‌های گردشگری شهری که روزگاری مرکز مهمی در امپراتوری عثمانی بوده است، را کشف کنید. شهری که آتاتورک پایه‌های شمایل امروزی آن را بنا نهاد.
استانبول شهری نه تنها برای زندگی، که شهری برای زیستن است. شهری که هر لحظه قدم زدن در آن، خاطره‌ای است که سال‌ها بعد با ‌اندیشیدن به آن لبخند خواهید زد!

مطالب مشابه را ببینید!