مجله تاپ‌ناز‌

سفر به قشم؛ مقایسه سفر زمینی و هوایی

سفر به قشم؛ مقایسه سفر زمینی و هوایی

جزیره قشم به دلیل زیبایی‌های بی‌نظیر خود اعم از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و مراکز خرید در میان مسافران و گردشگران طرفداران زیادی دارد و افراد از نقاط مختلف کشور چند روزی از سال را به این جزیره اختصاص می‌دهند. طبیعت بکر قشم همراه با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری همراه با مراکز خرید در این جزیره همه را شگفت‌زده می‌کند. در این جزیره مردم سبک زندگی متفاوتی دارند. حال این سؤال پیش می‌آید که برای سفر به این جزیره بهتر است از چه طریقی اقدام کنیم؟ جواب این سؤال بدین‌صورت است که به دو روش هوایی یا زمینی سفر به قشم امکان‌پذیر است. البته لازم به ذکر است که در سال‌های قبل سفر به این جزیره فقط از طریق زمینی امکان‌پذیر بوده اما بعدها با افتتاح فرودگاه قشم سفر هوایی نیز به این جزیره زیبا آغاز گردیده است. در این متن قصد داریم هر دو روش سفر را با همدیگر مقایسه کنیم تا بهترین تصمیم را برای انتخاب وسیله نقلیه و سفرتان بگیرید.

سفر هوایی به قشم

ابتدا صحبتمان را با سفر هوایی آغاز می‌کنیم؛ همگی می‌دانیم سفر به مسافت‌های طولانی با هواپیما آسان‌تر است، همچنین سفر هوایی به قشم جزو محبوب‌ترین سفرها محسوب می‌شود و طرفداران زیادی دارد، البته ناگفته نماند که با انتخاب هواپیما برای سفر به قشم در کمترین زمان ممکن می‌توانید به مقصد برسید. همچنین در صورت سفر هوایی دیگر احساس خستگی نخواهید داشت و از همان لحظه ورود می‌توانید نهایت لذت را از این جزیره بی‌نظیر ببرید. با توجه به اینکه بلیط هواپیما تهران قشم نسبت به بلیط سایر وسایل نقلیه گران‌تر است، اما هزینه این بلیط به زمان پرواز، نوع ایرلاین و کلاس پرواز بستگی دارد که ممکن است در زمان‌های مختلف در نوسان باشد. البته اگر در هنگام خرید بلیط هواپیما شانس خرید بلیط لحظه آخری داشته باشید، در هزینه سفرتان نیز صرفه‌جویی خواهد شد، بنابراین گوش به زنگ باشید و به محض دیدن تور قشم خودتان را به فرودگاه برسانید.

در مسیر قشم چندین ایرلاین فعالیت دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از ماهان، تابان، ایران ایرتور، کیش‌ایر، ایران ایر و قشم ایر. انتخاب ایرلاین مربوط به شهر مبدأ شما دارد که در هنگام خرید بلیط هواپیما با ورود به سایت سفرمارکت و با وارد کردن شهر مبدأ و مقصد هواپیماهای آن مسیر را برایتان نشان می‌دهد که شما نیز می‌توانید پرواز مناسب با زمان و برنامه‌ریزی‌تان را انتخاب کنید. فاصله زمانی از تهران تا قشم حدوداً یک ساعت و نیم است و فرودگاه قشم نیز در فاصله یک‌ساعته از مرکز شهر واقع‌شده که از طریق تاکسی‌های فرودگاه می‌توانید به قشم و هتل موردنظرتان بروید. البته اگر هتلی که رزرو کرده‌اید دارای ترانسفر فرودگاهی باشد، بنابراین به راحتی می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای به هتل بروید یا اینکه اگر برای سفرتان از طریق تور قشم اقدام کرده باشید، دیگر نیازی به نگرانی نیست و لیدر تور مسئولیت رساندن شما به هتل را دارد. در این میان نیز انواع مختلف تور در مسیر قشم وجود دارند که برای خرید تور ارزان قشم باید به فکر رزرو هتل‌های ۲ یا ۳ ستاره باشید. اگر در حین رزرو اینترنتی بلیط هواپیما نتوانستید با توجه به زمان درخواستی‌تان بلیط قشم را به صورت مستقیم پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را به شهر بندرعباس بگیرید و بقیه مسیر را از طریق اتوبوس دریایی بپیمایید که در بخش آخر به توضیح اسکله می‌پردازیم.

سفر زمینی به قشم

اگر بنا به دلایلی علاقه‌ای به سفر هوایی نداشته باشید یا اینکه هزینه سفر برایتان زیاد می‌شود، گزینه‌های بعدی دسترسی به قشم سفر زمینی است که با قطار یا خودروی شخصی امکان‌پذیر هستند. مسافت زمینی تهران تا قشم نیز حدوداً ۲۰ ساعت است:

سفر با خودروی شخصی و اتوبوس

در ابتدا بهتر است درباره خودروی شخصی صحبت کنیم؛ در صورت سفر با خودروی شخصی باید سختی جاده‌ها و خستگی راننده را به جان بخرید و راه طولانی را در پیش بگیرید. البته برخی از افراد دوست دارند که با تماشای شهرهای مختلف و با عبور از مناطق گوناگون سفری هیجان‌انگیز تجربه کنند و همین امر سبب می‌شود تا با ماشین شخصی اقدام به سفر کنند، اما بهتر است از سختی‌های این انتخاب مطلع باشید. برای رفتن به این جزیره و جاهای دیدنی قشم با ماشین شخصی در ابتدا باید به بندرعباس بروید و سپس با طی کردن مسیر ۷۰ کیلومتری به بندر پل برسید. در این منطقه نزدیک دریا خواهید شد که باید بقیه مسیر را از طریق لندیگراف (شناور خودروبر) ادامه دهید، یعنی خودتان همراه با خودروتان سوار کشتی شوید و بعد از ۲۰ دقیقه به جزیره قشم برسید. اتوبوس نیز همانند ماشین شخصی بوده و از مسیر آسفالته و از شهرهای مختلف عبور می‌کند. با انتخاب اتوبوس برای رفتن به قشم باید طولانی بودن مسیر را بر روی صندلی‌های اتوبوس تحمل ‌کنید تا اینکه به بندرعباس برسید که مطمئناً خسته خواهید شد و چنین سفری پیشنهاد نمی‌شود.

سفر به قشم؛ مقایسه سفر زمینی و هوایی

سفر با قطار

ممکن است برخی از افراد به سفر هوایی علاقه‌ای نداشته باشند یا اینکه دوست دارند در طول مسیر از مناظر لذت ببرند ولی با ماشین شخصی خسته می‌شوند که در این صورت سفر با قطار را انتخاب می‌کنند. البته در هنگام سفر با قطار باید زمان سپری‌شده برای مسافران اهمیت نداشته باشد، بنابراین برای خرید بلیط قطار می‌توانند به سایت سفرمارکت مراجعه کرده و در آن سایت وارد بخش بلیط قطار شوند، از هر جای ایران که باشند باید مقصد بندرعباس را انتخاب کنند که مسیر تهران تا بندرعباس از طریق قطار حدوداً ۱۸ ساعت طول می‌کشد. سپس بقیه مسیر را باید از طریق قایق‌های مسافربری استفاده کنید.

سفر به قشم؛ مقایسه سفر زمینی و هوایی

لندیگراف جزیره قشم

همان‌طور که از ابتدای متن چندین بار به حمل ماشین و افراد از طریق قایق اشاره‌شده است؛ برای دسترسی به جزیره قشم باید در بندرعباس به اسکله قایق‌های تندرو شهید حقانی بروید. فاصله اسکله شهید حقانی بندرعباس تا اسکله شهید ذاکری جزیره قشم حدوداً ۳۰ کیلومتر است که از طریق قایق‌ تقریباً یک ساعت طول می‌کشد. توجه داشته باشید که ساعت کاری این اسکله همه‌روزه از ۶ صبح تا ۱۱ شب است، بنابراین ساعت رسیدنتان به بندرعباس را طوری تنظیم کنید تا از قایق جا نمانید. یکی از موارد دیگر و مهم در رابطه با اسکله حقانی این است که اگر دریا طوفانی باشد، این اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کند، بنابراین در هنگام رفتن به این منطقه از آب‌وهوا و شرایط جوی اطمینان حاصل کنید و اینکه بهتر است ساعت حرکت لندیگراف را از قبل بدانید. نکته حائز اهمیت این است که در این وسیله هزینه بابت حمل خودرو دریافت می‌شود ولی برای حمل مسافر هیچ‌گونه هزینه‌ای نباید پرداخت کنید.

سخن آخر

در هنگام سفر به جزیره قشم اولین سؤال که ذهن مسافران را درگیر می‌کند، انتخاب وسیله نقلیه مناسب است تا هم خسته نشوند و هم اینکه از این سفرشان لذت ببرند. در این متن سعی بر آن شد تا به این سؤال شما پاسخ داده شود و هر دو روش سفر زمینی و هوایی با همدیگر مقایسه و توضیح داده شد تا در ذهن مسافران مورد مبهمی نمانده باشد. در نهایت نیز تصمیم با خود مسافران است که با برنامه‌ریزی خوب و دقیق می‌توانند با انتخاب وسیله نقلیه مناسب و رزرو محل اقامت خوب و بازدید از جاهای دیدنی و گردشگری و خرید از جزیره قشم سفری به‌یادماندنی برای خود و خانواده‌شان خلق کنند.

مطالب مشابه را ببینید!