مجله تاپ‌ناز‌

سوپری کابینت چیست و چطور به مدیریت فضای آشپزخانه کمک می‌کند؟

سوپری کابینت چیست و چطور به مدیریت فضای آشپزخانه کمک می‌کند؟

 

این روزها با کوچک تر شدن متراژ آپارتمان‌ها شاهد کوچک شدن آشپزخانه‌ها هم هستیم. درحالی‌که تعداد وسیله‌های موجود در هر آشپزخانه نه‌ تنها کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده است. بنابراین باید به دنبال راه هایی باشیم که تعداد زیاد وسایل ما را در فضای کم آشپزخانه جای دهند. برای مدیریت فضای آشپزخانه راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها سبد سوپری است. سوپرمارکت کابینت به شما کمک می‌کند که فضای محدود کابینت هایتان را بهینه سازی کنید، می‌پرسید چطور؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سوپری آشپزخانه چیست؟

یک لحظه کابینت‌های معمولی را در ذهنتان تجسم کنید. آن‌ها یکپارچه هستند و ارتفاعی خاص دارند. مثلاً ارتفاع کابینت 50 سانتی‌متر است؛ اما شما ظرف‌ها و خوراکی‌هایی را در کابینت قرار می‌دهید که گاهی ارتفاع آن‌ها به 50 سانتی‌متر هم نمی‌رسد. حالا تکلیف چیست؟

سه راه حل پیش روی شماست.

  1. کابینت‌ها را همان‌طور که هستند بگذارید و فضای زیادی را از دست بدهید.
  2. وسایل یا خوراکی‌ها را بر روی همدیگر قرار ‌دهید و هر بار برای برداشتن یک وسیله زمان زیادی را صرف کنید.
  3. فضای کابینت را به چند بخش تقسیم کنید و هر وسیله یا مواد غذایی را قسمت مناسب خودش قرار دهید.

قطعا راه حل سوم بهترین و کاربردی ترین راه حل است. چرا که مزیت‌های بسیاری از جمله مدیریت فضا را در پی دارد. البته شما می توانید از روش های مختلفی تقسیم بندی کابینت هایتان را انجام دهید؛ مثلا خودتان دست به کار شوید و با کمک چند تخته ی محکم و خارطبقه کابینت هایتان را تقسیم بندی کنید و یا از همان ابتدا از سبد های آماده ی نظم دهی کابینت که با نام سوپر مارکت کابینت شناخته می شوند استفاده کنید. البته نظم دهنده کشو هم یکی از انواع مختلف همین سبدهای سوپری است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

images 1659250435 e1660034189617

انواع سوپرمارکت کابینت

سبد سوپر مارکت کابینت انواع مختلفی دارد و متناسب با مواد و وسیله‌هایی که در آن نگهداری می‌کنید، تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از مزایای سوپری کابینت اینست که کابینت ها را به گونه ای بهینه سازی می کنند که در فضایی بسیار کم بتوانید وسایل زیادی را به صورت تفکیک شده از هم جایگذاری کنید. در ادامه به معرفی مدل های مختلف سوپرمارکت کابینت می پردازیم:

سوپری کنار یخچال

سوپری کنار یخچال که به کابینت یخچالی هم معروف است، معمولا جای مناسبی برای نگهداری از مواد غذایی خشک است. در واقع سوپر یخچالی دقیقا شبیه یک یخچال است که علاوه بر طبقات معمولی، یک سری طبقات کوچک تر بر روی درب آن قرار گرفته تا فضای مناسبی برای بطری ها یا وسایل پر کاربرد شما باشد. به این ترتیب آن دسته از مواد غذایی که نیازی نیست در یخچال نگهداری شوند مثل ماکارانی، برنج، روغن، عرقیجات، حبوبات و… معمولاً در این سوپری کنار یخچال قرار داده می شوند. کابینت یخچالی را معمولاً کنار یخچال می‌گذارند اما الزامی در این مورد وجود ندارد.

images 1659250477 e1660034205282

سوپر وسط کابینت

سوپر وسط یک سبد سوپرمارکت قدی است که طبقات متحرک فلزی دارد. این نوع سوپری آشپزخانه کارکردی مشابه به کشوهای کابینت دارد؛ با این تفاوت که از قسمت بالا و پایین توسط دو ریل به بدنه کابینت متصل می شود و در مواقع نیاز به راحتی بیرون می آید تا وسایلی که در آن قرار داده اید در دسترس شما قرار بگیرند.

سبد سوپرمارکت ریل بغل

همان طور که از اسم سوپری ریل بغل پیداست، این نوع سبد ها از یک یا دو سمت، توسط ریل به بدنه کابینت متصل می شوند و به وسیله ریل ها در دسترس شما قرار می گیرند. از این نوع سبد ریل بغل معمولا برای کابینت های باریک یا طبقات تکی کابینت استفاده می شود.

سبد مواد شوینده

مواد شوینده باید از مواد غذایی دور باشند؛ به همین دلیل معمولاً این مواد را در کابینت زیر سینک ظرف‌شویی یا کابینت دستشویی نگهداری می‌کنیم. اما به دلیل اینکه مواد شوینده اغلب موادی مایع هستند، ممکن است واژگون شده و باعث آلوده شدن کابینت ها شوند. سبد سوپری مواد شوینده در کنار کابینت نصب می شود و به ریلی ز کابینت بیرون می آید؛ شما می توانید تمام مواد شوینده ی خود را در این سبد یک یا دو طبقه قرار دهید و مطمئن باشید که دیگر امکان افتادن و ریختن آن ها وجود ندارد؛ از طرفی سوپری مواد شوینده به شما کمک می کند که در فضایی کم، مواد شوینده ی بیشتری را جای دهید.

سبد رخت چرک

بسیاری از افراد با محل نگهداری لباس های کثیف خود مشکل دارند، در واقع اغلب این لباس ها را هر کجا که قرار دهیم در معرض دید هستند و صحنه ناخوشایندی را ایجاد می کنند؛ از طرفی اگر آن ها را کیسه یا کمد های در بسته قرار دهیم باعث ماندگاری رطوبت و رشد قارچ ها و باکتری ها خواهیم شد.

سبد رخت چرک یکی از انواع سبد های سوپری آشپزخانه است که در کابینت نصب می شود و با گردش هوای مناسب از بو گرفتن و رطوبت بیشتر لباس ها جلوگیری می کند؛ به این ترتیب لباس های چرک شما علاوه بر اینکه در معرض دید نیستند، به راحتی در دسترس شما قرار می گیرند. همچنین با استفاده از سبد رخت چرک می توانید لباس های رنگی و سفید خود را از همان ابتدا جداسازی کنید تا در هنگام شستن لباس ها راحت تر باشید.

images 1659250508 e1660034218739

سبد لمن کرنر

این نوع از سوپری کابینت آشپزخانه معمولا برای نگهداری ظرف و ظروف در کابینت استفاده می‌شود؛ از آن جایی که دسترسی به کابینت های کنج و گوشه بسیار سخت است و استفاده از همه ی فضاها در کابینت اهمیت زیادی دارد، با استفاده از سبد لمن کرنر یا سبد کنج کابینت می توانید دسترسی بسیار راحتی را به وسایل چیده شده در کابینت های کنج داشته باشید.

نظم دهنده کشو کابینت

کشو ها همیشه بهترین قفسه های کابینت هستند و در دسترس ترین فضا را در اختیار ما قرار می دهند، به همین دلیل نیز گاهی تمام وسایل پرکاربرد آشپزخانه را در کشو ها میریزیم و همین باعث بهم ریختگی آن ها می شود؛ به این ترتیب به جای اینکه وسایل خود را سریع تر پیدا کنیم، ناچاریم که در بین انبوهی از وسایل کوچک و بزرگ به دنبال آن ها بگردیم.

برای حل این مشکل از نظم دهنده کشو استفاده کنید. نظم دهنده کشو کمک می کند تا وسایل را به صورت تفیک شده و منظم بچینید تا در هنگام لزون آن ها را به سرعت پیدا کنید. دقت کنید که نظم دهنده های کشو تنها به جا قاشقی ها ختم نمی شوند. با توجه به اینکه امروزه کشوهای بزرگ نیز در کابینت ها تعبیه می شوند، بسیاری از این نظم دهنده ها نیز مخصوص سازماندهی بشقاب یا قابلمه ها هستند تا تمام کشوی شما منظم و زیبا و کاربردی باشد.

سبد سوپری و مدیریت فضای آشپزخانه

آشپزخانه قسمتی از منزل است که وسایل زیادی را در خود جای داده و زودتر از هرجای دیگری کثیف می شود؛ البته که هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که آشپزخانه‌ای به‌هم‌ریخته و آشفته داشته باشیم. داشتن قفسه‌ها و کابینت‌های مختلف به شما کمک می‌کند که فضای بیشتری در اختیار داشته باشید و وسیله‎های خودتان را نظم بدهید. هرچند تصور نکنید که استفاده از سبد سوپرمارکت و مدیریت فضا فقط برای آشپزخانه‌های کوچک لازم است (اگرچه در آشپزخانه‌های کوچک این کار اهمیت بیشتری دارد).

سوپری کابینت آشپزخانه وسیله ایست که برای سازماندهی بهتر در آشپزخانه های بزرگ نیز ضروری به نظر می رسد. به یاد داشته باشید که دیگر مد نیست وسایل برقی روی کابینت یا بالای کابینت ها چیده شوند و سطوح آشپزخانه هرچه ساده‌تر و تمیزتر باشند، ظاهر آشپزخانه شما هم شیک‌تر خواهد بود. ازاین‌رو با استفاده از سبدهای سوپری می‌توانید بهترین استفاده را از فضای کابینت آشپزخانه داشته باشید و تمام وسایل خود را (بدون اینکه آن ها را روی هم بچینید) در کمترین زمان ممکن پیدا کنید.

سوپری کابینت چیست و چطور به مدیریت فضای آشپزخانه کمک می‌کند؟

نکات مهم هنگام خرید سوپری آشپزخانه

قبل از آنکه یک سبد سوپری بخرید، بهتر است به این نکات توجه داشته باشید.

  • سایز سوپری: سبد های سوپری آشپزخانه در سایز های متفاوتی تولید می شوند. بنابراین لازم است تا ارتفاع، طول و عرض کابینت خود را به طور دقیق اندازه بزنید و سپس اقدام به خرید سوپرمارکت کابینت کنید.
  • کیفیت: هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم سبد سوپرماکتی را بخریم که بعد از مدتی بشکند، تغییر رنگ دهد و یا به هر دلیل دیگری عملکرد و ظاهر اولیه ی خود را از دست بدهد. ازاین‌رو همان ابتدا به کیفیت سبدها دقت خاصی داشته باشید تا بعداً پشیمان نشوید.
  • ضمانت: اگر سبد خریداری شده، ضمانت یا گارانتی داشته باشد، خیالتان بابت کیفیت آن راحت می‌شود. به این ترتیب در صورت بروز مشکل به‌سادگی می‌توانید از گارانتی سبد سوپری کابینت خود استفاده کنید.
  • قیمت: خرید یک محصول با کیفیت بالا، نیاز به پرداخت هزینه بالایی هم دارد اما نه قیمت‌های نجومی! به دنبال فروشگاهی باشید که محصول با کیفیت را با بهترین قیمت ممکن به شما عرضه می‌کند. به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست، در مقابل هم نمی‌توان گفت هر جنسی که قیمت بالایی دارد، لزوماً باکیفیت‌تر است.
  • انتخاب مرکز معتبر: هنگامی‌که یک فروشگاه معتبر را برای خریدتان انتخاب می‌کنید، دیگر مطمئن هستید که یک محصول با کیفیت را به همراه ضمانت و بهترین قیمت ممکن خریداری کرده‌اید، یعنی همان چیزی که به دنبالش هستیم.

images 1659250576 e1660034248338

سبد سوپر مارکت کابینت را از کجا بخریم؟

اگر شما هم با کمبود فضا در آشپزخانه مواجه هستید، با خواندن مطالب بالا احتمالاً می‌پرسید که این سبدهای کار راه‌انداز را از کجا می‌توانیم بخریم.

فروشگاه های عرضه کننده یراق آلات و اکسسوری کابینت سبد سوپرمارکت آشپزخانه را در مدل های متنوعی عرضه می کنند و شما می‌توانید متناسب با نیازتان و ابعاد کابینت های آشپزخانه یک یا چند تا از آن‌ها را بخرید.

فروشگاه تجهیز یراق یکی از معتبر ترین فروشگاه های عرضه کننده اکسسوری و یراق آلات کابینت است که تمام محصولات با کیفیت از بهترین برند های روز دنیا را با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند. همچنین کارشناسان خبره‌ای در این فروشگاه مشغول به کار هستند که می‌توانید از آن‌ها به صورت رایگان مشورت بگیرید تا انتخاب آگاهانه تر و درست تری داشته باشید.

در بعضی از موارد ما نمی‌دانیم که چه چیزی برای آشپزخانه ما بهتر است، باید سوپری کنار یخچالی داشته باشیم، یا سبد های ریل از بغل نیازمان را برطرف می‌کند؟ در چنین حالتی است که اهمیت وجود کارشناس‌های حرفه ای به‌خوبی مشخص می‌شود.

البته فروشگاه تجهیز یراق علاوه بر محصولاتی که ذکر شد، عرضه کننده محصولاتی نظیر آبچکان، سطل آشغال کابینتی، تجهیزات نورپردازی کابینت و … نیز هست تا به راحتی بتوانید تمام محصولات مورد نیازتان را به صورت یک جا تهیه نمایید.

شما می توانید سری به فروشگاه تجهیز یراق به نشانی www.tajhizyaragh.com بزنید و اطلاعات مورد نیازتان را در صفحه ی هر محصول مطالعه فرمایید. پس از انتخاب محصول مورد نظرتان، از طریق گزینه ی خرید در صفحه سایت، تماس با شماره 02177343556 و مراجعه حضوری به فروشگاه تجهیز یراق، سفارش خود را ثبت کنید تا با گارانتی معتبر و بسته بندی ایمن و محکم برای شما ارسال گردد.

با کسب اطلاعات بیشتر درباره مجموعه تجهیز یراق خودتان مطمئن می‌شوید که بهترین فروشگاه برای خرید، همین ‌جاست.

مطالب مشابه را ببینید!