مجله تاپ‌ناز‌

هنگام طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هنگام طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

همه ما تجربه دریافت هدایای تبلیغاتی را داریم. در همین لحظه که مشغول خواندن این متن هستید، کدام هدیه تبلیغاتی را در ذهن دارید؟ چه ویژگی در این هدیه وجود دارد که باعث شده شما آن را از یاد نبرید؟ واقعیت این است که هر کسی از هدیه گرفتن خوشحال می‌شود. کسب‌وکارها نیز از همین موضوع برای حک کردن نام برند خود در ذهن مشتریان استفاده می‌کنند؛ اما سوال اساسی این است که یک هدیه جذاب سازمانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم به دنبال پاسخ این سوال مهم بگردیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شخصی‌سازی کنید.

هدایای تبلیغاتی باید به‌عنوان ابزار بازاریابی دریافت کننده هدیه را با برند درگیر کنند. این موضوع باعث می‌شود که افراد درباره یک برند فکر کنید و ارتباط عمیق‌تری را با آن برقرار نمایند. برای دستیابی به این هدف باید از هدایای ساده و تکراری پرهیز کرد. اینجاست که می‌توان تفاوت‌ها را با سایر کسب‌وکارها رقم زد.

برای این منظور باید شخصی‌سازی هدایا را در دستور کار قرار دارد. برخی تصور می‌کنند که شخصی‌سازی محدود به درج لوگو و نام برند روی هدایا است؛ اما واقعیت این است که شخصی‌سازی به معنی طراحی و انتخاب هدایایی است که پیام برند و ارزش سازمانی یک کسب‌وکار را به مخاطب انتقال دهد. در این حالت حتی بسته‌بندی که برای هدیه در نظر می‌گیرید نیز اهمیت پیدا می‌کند.

کیفیت را جدی بگیرید.

رایگان بودن هدایای سازمانی آراهنر نباید باعث شود که به‌سراغ گزینه‌های بی‌کیفیت بروید. فراموش نکنید که قرار است با این هدایا نام نیکی از برند خود در ذهن مخاطب به‌جا بگذارید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مواد اولیه باکیفیت برای طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی بهره بگیرید. با کیفیت بودن هدایا باعث ماندگاری آن‌ها می‌شود. بنابراین می‌توان روی اثرگذاری آن  برای طولانی مدت نیز حساب ویژه‌ای باز کرد.

هنگام طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هدایای کاربردی انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم هدایای تبلیغاتی، کاربردی بودن آن‌هاست. البته در کنار کاربردی بودن باید دقت کنید محصولات یکبار مصرف انتخاب چندان مناسبی نیستند. به‌عنوان مثال خودکار شاید هدیه‌ای کاربردی باشد؛ اما معمولا پس از تمام شدن جوهر دور انداخته می‌شود. برای طراحی هدیه تبلیغاتی ایده‌آل باید به سراغ گزینه‌هایی رفت که علاوه بر کاربردی بودن، قابلیت استفاده در طولانی مدت را داشته باشند. به این ترتیب نام و پیام یک برند برای همیشه در ذهن هدیه گیرندگان نقش می‌بندد.

تناسب فرهنگی را در نظر بگیرید.

اگر قرار است یک هدیه روی کسی اثرگذار باشد، بیش از قیمت آن تناسب فرهنگی هدیه با ارزش‌ها و باورهای هدیه‌گیرنده مهم است. به عبارت دیگر باید پرسونای مخاطب به‌خوبی شناسایی شود تا مسیر مناسب برای تحقق اهداف بازاریابی به وجود بیاید. سن و سال، اعتقادات فرهنگی، آدام و رسوم، شرایط اقلیمی، جنسیت و … مواردی هستند که در طراحی هدایای تبلیغاتی باید در نظر گرفت. گاهی اوقات ممکن است که یک کسب‌وکار نیاز به طراحی چند گونه‌ مختلف از هدایای سازمانی برای مخاطبان بالقوه خود داشته باشد.

خلاق باشید.

وقتی صحبت از هدایای خلاقانه به میان می‌آید، الزاما با محصولات گران قیمت سروکار نداریم. مثلا تصور کنید که قرار است یک هدیه سازمانی به مناسب نوروز تدارک ببینید. حتما تجربه گرفتن سالنامه‌ها و تقویم‌های تکراری را از کسب‌وکارهای مختلف دارید. واقعیت این است که چنین هدایایی هرچند هزینه قابل توجهی برای صاحبان کسب‌وکارها به دنبال دارد؛ اما تجربه نشان داده است که اثرگذاری خود را روی مخاطب امروزی تا حدی از دست داده‌اند.

اینجاست که اهمیت هدایای خلاقانه پررنگ می‌شود. شما می‌توانید از ایده‌هایی جذاب برای تولید یک سال‌نما با پایه چوبی و طراحی خلاقانه برای جلب نظر مخاطب استفاده کنید. آن وقت است که شما گوی سبقت را از سایر رقبا خواهید ربود. شک نکنید که مخاطبان تا پایان سال تقویم جذاب شما را در خانه استفاده خواهند کرد.

هدایای مرتبط با موضوع کاری خود را انتخاب کنید.

انتخاب هدایایی که با موضوع کسب‌وکار شما مرتبط باشند، ایده جذاب و کاربردی برای شرکت‌ها به شمار می‌رود. در واقع به دنبال هدیه‌ای باشید که با استفاده از آن کسب‌وکار خود را به مخاطب معرفی کنید. مثلا فرض کنید که شما یک شرکت تولیدکننده محصولات گیاهی و دمنوش هستید. به جای رفتن سراغ خودکار، خودنویس، سالنامه و … می‌توانید مستقیما بسته‌های خلاقانه‌ای از محصولات مرتبط با کسب‌وکار خود آماده کنید. گیاهان دارویی، دمنوش‌های آرامش بخش و معطر را در بسته‌بندی‌های شیک آماده کنید و به عنوان‌ هدیه در اختیار دیگران بگذارید. شک نکنید که اثرگذاری به مراتب بالاتری خواهند داشت.

هنگام طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

قیمت هدایا را در نظر بگیرید.

موضوع مهم دیگری که حتما باید در نظر داشته باشید، قیمت هدایای تبلیغاتی است. تعداد هدایا، اهداف تبلیغاتی و مخاطبان هدیه گیرنده عوامل مهمی هستند که در تعیین قیمت اثرگذارند. وقتی قرار است برای یک جلسه مهم کاری که تعیین کننده سرنوشت کسب‌وکار شماست، هدیه‌ای آماده کنید، باید به سراغ هدایای لوکس بروید و از هزینه کردن در این زمینه هراسی به دل راه ندهید.

اما وقتی قرار است که در یک نمایشگاه عمومی حاضر شوید و هدیه‌ای را برای جلب توجه رهگذران پر تعداد برای آن‌ها در نظر بگیرید، طبیعی است که باید گزینه‌ای ارزان قیمت را انتخاب کنید. حتما باید هزینه و فایده مناسب برای این موضوع در مشورت با طراح هدیه صورت بگیرد.

خلاقیت به سبک آراهنر

برای موفقیت در دنیای امروز باید از منطقه امن خود خارج شوید. دیگر نمی‌توان به‌شیوه‌های سنتی و قدیمی برای پیشرفت کسب‌وکارها تکیه کرد. به قول حضرت حافظ باید فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم. شما هم اگر رویاهای بزرگی برای کسب‌وکار خود در سر دارید، باید حرفه‌ای رفتار کنید. به‌جای انتخاب هدایای تکراری و بی‌هویت، همین امروز برای یک تغییر بزرگ تصمیم بگیرید. هدایای تبلیغاتی اختصاصی برای کسب‌وکار خود طراحی کنید و مشتریان را به تحسین وادارید.

آراهنر به‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و تولید هدایای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. تجربه همکاری با شرکت‌های کوچک و بزرگ در این سال‌ها، آراهنر را به نامی ماندگار در عرصه تبلیغات و بازاریابی تبدیل کرده است. اینجا هستیم تا آنچه شما در سر دارید را به واقعیت تبدیل کنیم. ما در آراهنر، خلاقیت را زندگی می‌کنیم. یک جای خالی هم برای شما در نظر گرفته‌ایم.

مطالب مشابه را ببینید!