مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه آب جعفری شگفت انگیز + فواید برای زیبایی پوست و مو

در این بخش طرز تهیه آب جعفری را آموزش داده ایم که به چندین روش هم ممکن است. جعفری یکی از سبزیجات بسیار پر خاصیت است که در میان سبزی ها بسیار پرطرفدار است و ترکیب این سبزی خوش طعم با دیگر مواد خواص شگفت انگیزی را به همراه دارد.

بسیاری از افراد به غذای فست فود و نوشیدنی های غیر طبیعی که دارای مود افزودنی و مضر است روی آورده اند و مصرف زیاد این غذاها و نوشیدنی ها می تواند بر عملکرد کبد که نقش سم زدایی در بدن را انجام می دهد تاثیر بگذارد. یکی از سبزی هایی که برای سم زدایی بدن و درمان آن مورد نیاز است و مردم هم آن را به خوبی می شناسند، سبزی جعفری است، این سبزی خوش طعم دارای انواع ویتامین و مواد معدنی مهم مانند آهن و کلروفیل است. هیچ موقع این سبزی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. در ادامه روش تهیه آب جعفری، خواص و  اطلاعاتی در مورد این سبزی را ارائه کرده ایم با ما همراه شوید.

طرز تهیه آب جعفری یک نوشیدنی شگفت انگیز

روش تهیه آب جعفری که دارای فواید زیادی هم است به شرح زیر است:

با استفاده مخلوط کن:

برای اینکه آب جعفری را بگیرید در ابتدا آن را خوب تمیز کنید و بشویید و سپس خرد کنید، حالا این جعفری های خرد شده را با یک لیوان آب درون مخلوط کن قرار دهید و اجازه دهید که خوب ترکیب شود، از صافی آن را رد کنید و به این روش آب جعفری آماده مصرف است.

با استفاده از آب میوه گیری:

دیگر روش تهیه آب جعفری و استفاده از خواص آن، شستن و تمیز کردن سبزی جعفری است و سپس آن را در آبمیوه گیری بریزید و سپس آب جعفری آماده می شود.

با روشی دیگر:

در این روش ساق های جعفری را می توانید استفاده کنید و آنها را در یک لیتر آب جوشیده قرار دهید و بگذارید که دو دقیقه بجوشد و پس از صاف کردن می توانید آن را به عنوان ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه آب جعفری شگفت انگیز

خواص آب جعفری برای زیبایی

مصرف آب جعفری مانند سبزی جعفری دارای فواید زیادی است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم:

 

  • تقویت و افزایش رشد مو :

آب جعفری دارای مواد معدنی مانند مس و روی است که این ماده باعث افزایش گردش خون در سر می شوند و در نتیجه به رشد مو می تواند کمک زیادی کند. آب جعفری تازه گرفته شده را روی موهای سر خود ماساژ دهید و پس از یک ساعت موها را بشویید.

 

  • کاهش وزن :

دیگر ویژگی جعفری این است که باعث کاهش اشتها می شود و می تواند اشتهای شما را در اصل کنترل کند. زیرا دارای فیبر است و البته از انباشتگی چربی هم کم می کند. توصیه می شود که اگر می خواهید لاغر شوید می توانید از این سبزی خوش طعم استفاده کنید.

 

  • ترمیم و طراوت پوست :

جعفری مقداری مناسب ویتامین سی دارد که باعث کاهش چین و چروک پوست می شود و در نهایت باعث طراوت و شادابی پوست شما می شود زیرا می تواند کلاژن تولید کند.

 

  • از بین بردن جوش صورت:

آب جعفری خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و باعث تعادل چربی در سطح پوست می شود که در نهایت باعث از بین بردن جوش و آکنه می شود. یک قاشق غذاخوری آب جعفری را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه، سه قطره روغن درخت چای و سه قطره روغن رزماری با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک پد روی صورت به صورت دایره ای بمالید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

  • درمان سیاهی دور چشم:

آب جعفری میزان زیادی ویتامین C، کلروفیل و ویتامین K دارد و به همین دلیل باعث درمان سیاهی و پف چشم می شود. برای تهیه کردن این ماسک یک قاشق غذاخوری آب جعفری را با یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید و به مدت 10 دقیقه این مخلوط را زیر چشم بمالید و با آب سرد بشویید. برای اینکه نتیجه مطلوبی به دست آورید این ماسک را هفته ای دو بار استفاده کنید تا پف و سیاهی دور چشم از بین برود.

 

  • درمان لک صورت :

برای تهیه کردن  ماسک، آب جعفری تازه گرفته شده را با یک عدد لیمو ترش تازه و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و سپس روی صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.قبل از اینکه این ترکیب را به صورت بمالید باید صورت را خوب بشویید و سپس از این ماسک استفاده کنید.

 

نکته : مصرف آب جعفری برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود، زیرا مصرف آن در دوران بارداری انقباضات رحمی را افزایش می دهد و خطر سقط جنین را به همراه آورد.

 

مطالب مشابه را ببینید!