مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه دمنوش کندر و توصیه هایی برای مصرف مناسب کندر

در این مطلب شما را با طرز تهیه دمنوش کندر آشنا می کنیم و می توانید توصیه های مهمی را درباره استفاده از کند در ادامه مطلب بخوانید. دمنوش کند برای بسیاری از بیماری ها مانند کرونا، التهاب گلو و سرماخوردگی مناسب است و می توانید با استفاده از این دمنوش از خواص بیشمار آن بهره ببرید.

طرز تهیه دمنوش کندر

دمنوش کندر یکی از مهمترین دمنوش هایی است که می تواند باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شود و التهاب را که در اثر ویروس ایجاد شده است از بین ببرد. ساده ترین راه استفاده از این ماده تهیه کردن دمنوش آن است که در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

مواد لازم

  • کندر یک قاشق چای خوری
  • آب جوش یک لیوان

دستور تهیه

یک لیوان آب جوش تهیه کنید و یک قاشق چای خوری کند درون آب بریزید و هم بزنید تا تمام کندرها در آب حل شوند. درب لیوان را ببندید و اجازه دهید که 15 الی 20 دقیقه این دمنوش دم بکشد. پس از این که دمنوش دم کشید رنگ آن کرم رنگ می شود و شما می توانید آن را با استفاده از کمی نبات یا بدون هیچ نوع ماده شیرین کننده ای میل کنید.

برای اینکه سرفه های شما بهبود پیدا کند می بایست که تا هفت روز این دمنوش را بخورید تا ریه های شما از خلط پاک شود و بتوانید بدون سرفه کردن به خوبی نفس بکشید.

در طرز تهیه دمنوش کندر برای شیرین شدن مزه دمنوش می توانید از عسل هم استفاده کنید. عسل را باید زمانی که به این مواد اضافه می کنید دما زیر 40 درجه باشد. در دمای بالاتر از 40 درجه خواص عسل از بین می رود و حتی ممکن سمی شود.

مطلب مشابه: خواص کندر برای لاغری و نحوه مصرف کندر برای کاهش وزن

طرز تهیه دمنوش کندر

توصیه ها مهم به منظور مصرف کندر

  • برای این که بلغم شما از بین برود روزانه ۳ گرم کندر را باید در آب نم کرده و آن را به صورت ناشتا میل کنید.
  • برای این که آرتروز خود را درمان کنید می توانید از کندر استفاده کرده و و حدودا ۱۰۰ گرم از این ماده را در سه نوبت مورد استفاده قرار دهید.
  • برای این که محیط بیماران کرونایی را تمیز کنید می توانید مقداری کندر را با اسپند دود کنید.
  • بهترین زمانی که می توانید این دمنوش را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید آخر شب و یا ابتدای صبح می باشد.
  • اگر درگیری های حاد ریوی دارید می توانید از این دمنوش به میزان بیش تری تهیه کرده و هر وقت احساس تنگی نفس کردید آن را میل کنید.
  • برای این که خاصیت این دمنوش افزایش یابد بهتر است آن را خالص و بدون هیچ ماده شیرین کننده ای بنوشید.
  •  افرادی که دارای مزاج سرد و خشک می باشند باید در خوردن این دمنوش ها احتیاط را رعایت کنند تا بتوانند از عارضه هایی که بعدا برایشان ایجاد خواهد شد پیشگیری کنند.
  • برای این که بوی بد را از دهان و بینی خود از بین ببرید می توانید این ماده را با عسل و یا صمغ میل کنید.

کندر جزء داروهایی است که می باست از عطاری تهیه شود. مصرف کندر با خیلی از داروهای شیمایی ممکن است تداخل پیدا کند و بهتر است قبل از مصرف آن برای بیماری های ریوی، سرفه و پاکسازی خلط ها، از پزشک خود مشورت بگیرید و در صورت صلاح دید او این دمنویش را استفاده کنید.

مطلب مشابه: معرفی دمنوش های گیاهی برای لاغر شدن همراه با طرز تهیه

مطالب مشابه را ببینید!