مجله تاپ‌ناز‌

فیلم های الهام بخش معروف که حتما باید ببینید (معرفی 22 فیلم)

اگر احساس می کنید به تغییرات اساسی نیاز دارید و خواهان زندگی جدیدی هستید به شما پیشنهاد می کنیم کمی از وقت خود را به فیلم های الهام بخش اختصاص دهید، زیرا قهرمانان بسیاری از این فیلم ها احساسی مشابه احساس شما را داشتند. این موضوع را فراموش نکنید که متحول ساختن زندگی هیچگاه دیر نیست همواره می توانید ذهنیت خود را تغییر داده و نگاه جدید و عمیقی به زندگی داشته باشید، معرفی فیلم های الهام بخش در راستای کمک به شما عزیزان است تا دنیای جدیدی را به روی خود بگشاید و از آن لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید تا به برسی فیلم های الهام بخشی که تماشای آنها دنیای جدیدی را به روی شما می گشاید، بپردازیم.

فیلم های الهام بخش و معروف دنیا

 در ادامه بیش از 22 فیلم الهام بخش و بسیار پر بیننده را به شما معرفی می کنیم که می توانید با خواندن مقداری از داستان ها در ادامه مطلب، هر روز یکی از آنها را مشاهده کنید. پیشنهاد می کنیم مطالب بهترین فیلم های ورزشی، بهترین فیلم های عاشقانه و بهترین فیلم های موزیکال جهان را نیز در تاپ ناز مشاهده کنید.

یک ذهن زیبا | A Beautiful Mind

یک ذهن زیبا | A Beautiful Mind

این فیلم در سال ۲۰۰۱ ساخته شده و روایتگر یک داستان واقعی میباشد و به زندگی دانشمند برنده جایزه نوبل اقتصاد، جان نش میپردازد. داستان فیلم بر اساس کتاب سیلویا ناسار بوده و موفقیت، تعهد و حماقت ذهن انسان را برسی میکند. شخصیت اصلی داستان به اسکیزوفرنی پارانوئید مبتلا است و این موضوع تماشای شخصیت پر تلاش او در فیلم را نفس گیر میکند.

در این فیلم شما شاهد به کنترل گرفتن بیماری و تا حد امکان پنهان کردن تعادل روانی توسط شخصیت اصلی فیلم میباشید. سختی این کار برای این شخصیت مهم نبود و فقط علاقه ای که داشت را دنبال میکرد. شخصیت اصلی در جریان این فیلم به برسی قسمت های مختلف احساسات انسانی میپردازد. جان نش که در حال رسیدن به شهرت بین الملل میباشد، جنبه ای از خود را کشف میکند که تا الان از آن اطلاعی نداشته است.

 

امیلی | Amélie

امیلی | Amélie

فیم امیلی از دیگر آثار الهام بخش سال ۲۰۰۱ است که در به تصویر کشیدن رمز و راز پاریس امروز به طرز هوشمندانه ای میپردازد. امیلی با روشی خاص مردم و جهانی که در اطرافش قرار دارد را تصور کرده و دنیایی را به دست خودش می آفریند. دنیای امیلی یک دنیای الهام بخش از قسمت زیبای تخیل انسان است.

امیلی شادی دوست دارد شادی را به زندگی اطرافیانش بیاورد و با روش خودش به روایت داستان عشق، معصومیت و جادو میپردازد. و این موضوع همان چیزی است که میتواند الهام بخش انسان های ناامید از زندگی باشد.

 

فارست گامپ | Forrest Gump

فارست گامپ | Forrest Gump

این فیلم در سال ۱۹۹۴ ساخته شده ولی هیچوقت قدیمی نمیشود. داستان درباره یک ستاره فوتبال کالج به نام فارست است. این شخصیت چه در کاپیتانی قایق میگو، چه به عنوان دونده یا در جنگ ویتنام، تاثیری بسیار الهام بخش در ذهن مخاطب میگذارد.

فارست با مهربانی ذاتی و معصومیت کودکانه ای که دارد، نقش یک بمب انرژی را در بین اطرافیانش دارد. گرچه او به عنوان فردی کند هوش شناخته میشد که بزرگ شدنش نتیجه مراقبت های مادرش بوده، ولی هرگز خودش را فردی تنها و محروم در نظر نمیگرفت. وی با روش های کوچکی به خوشحال کردن اطرافیانش میپرداخت، اما در حال نجات معشوقه دوران کودکی خودش، به گیجی و سردرگمی دچار میشود. اما در نهایت پاکی و عشق او را به هدفش میرساند. این فیلم عشق و معصومیت را به شما یادآوری میکند. این که به شادی های ساده زندگی خود بیشتر توجه کنید.

 

 ۱۲۷ ساعت | 127 hours

 ۱۲۷ ساعت | 127 hours

این اثر در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و به شدت مورد توجه قرار گرفت. این فیلم مثل بیننده را با این پرسش رو به رو میکند که بین مرگ و قطع شدن دستش باید یکی را انتخاب کند. این تصمیمی است که شخصیت اصلی این داستان در طول ۱۲۷ ساعت باید میگرفت.

شما در این اثر پنج روز از زندگی یک کوهنورد تنها را شاهد خواهید بود که در طبیعت به دام می افتد و بازگشت او به تمدن انسانی به شکل معجزه آسایی اتفاق می افتد. در این فیلم موضوع بقا برسی میشود که هم خیلی الهام بخش است، هم بیننده را به فکر فرو میبرد تا به سپاسگذاری چیزهای بدیهی برسد، چیزی مثل زندگی!

 

سریع ترین ایندین جهان | The World’s Fastest Indian

سریع ترین ایندین جهان | The World’s Fastest Indian

این فیلم محصول سال ۲۰۰۵ بوده و یک زندگی نامه نیوزلندی است که زندگی موتور سوار مشهور برت مونرو و موتور ساخت کمپانی ایندین او میپردازد. ایندین در اینجا به معنای سرخپوست است. رکورد سرعت های متعددی توسط این شخصیت در اواخر ده پنجاه و ده شصت میلادی زده میشود. در واقع این داستان تلاش میکند که نشان دهد در صورت داشتن اعتقاد، تسلیم نشوید. این فرد نیوزلندی سالهای زیادی برای ساخت موتور خود تلاش کرد اما نا امید نشد و حتی توانست رکورد سرعت زمینی در سال ۱۹۶۷ هم بشکند. شما شاهد داستان فردی هستید که از رویای خود دست نکشید و بارها آن را انجام داد. همین موضوع این فیل را به یکی از بهترین فیلم ها الهام بخش تبدیل میکند.

 

رستگاری در شاوشنک | the Shawshank redemption

رستگاری در شاوشنک | the Shawshank redemption

این فیلم برگرفته از داستان کوتاهی است که استیون کینگ آن را نگارش کرده ،داستان این فیلم در رابطه با چگونه زیستن و امید بی نهایت است .شخصیت اصلی فیلم (اندی دوفرسن) با بازی درخشان تیم رابینز که به ناحق راهی زندان شده و آنجا با (رد ) با بازی مورگان فریمن آشنا می شود، که آن هم محکوم به حبس ابد است.

اما جایی درخشش این فیلم به اوج می رسد که اندی نه تنها حاضر نشد که خود را در برابر بی عدالتی ها تسلیم کند بلکه به دیگر زندانیان نیز آموخت که باید امید داشت و در مقابل فساد و بی عدالتی جنگید ، چیزی که او را تسلیم نکرد فقط و فقط آزادی بود او فرار از زندان را تنها هدف خود می دانست حتی اگر این امر ممکن نبود اما تنها هدفش آزادی بود.یادتان باشد زمانی که فکر میکنید همه چیز از دست رفته اما باز هم امید وجود دارد. این فیلم به کارگردانی فرانک دارابونت در سال ۱۹۴۴ با بازی ستارگانی مثل مورگان فریمن، تیم رابینز، ساخته شد. خوب است بدانید که امتیاز راتن تومیتوز به این فیلم ۹۱ از ۱۰۰است، همچنین امتیاز IMDb این فیلم ۹.۳ میباشد.

 

دست نیافتنی ها| Intouchables

دست نیافتنی ها| Intouchables

جالب است بدانید که این فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده ،شخصیت اصلی فیلم (فیلیپ) با بازی فرانسیس کلوتز که خانه نشین و سر و کارش با ویلچر است، بهترین و شادترین دوران زندگی خود را با دوست غیر منتظره اش که به شدت دوست داشتنی  را تجربه می کند.

در این فیلم (دریس) با بازی عمر سی، تازه از زندان آزاد شده و فقیر نشین است، او پرستاری از فیلیپ را بر عهده می گیرد… هرچند که در نگاه اول اشتراکی میان فیلیپ که نجیب زاده است با دریس که فقیر نشین است  وجود ندارد اما وجود این دو دوست در کنار هم امید به زندگی فیلیپ را بالا میبرد و او یاد می گیرد که باید از زندگی خود لذت ببرد و به آینده نیز امیدوار باشد. زندگی همچون نقاشی است پس خودش را با امید بکش و اشتباهاتش را به آرامی پاک کن. این فیلم در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی الیویه ناکاش و اریک تولدانو با بازی فرانسیس کلوتز، عمر سی و آی نای ساخته شده و امتیاز راتن تومیتوز به این فیلم ۷۴ از ۱۰۰ میباشد.

 

گران تورینو|Gran torino

گران تورینو|Gran torino

در این فیلم (والت کوالسکی ) با بازی ایستوود، داستان پیرمردی را روایت می کند که در ایام جوانی در جنگ با کره شرکت داشته و در حال حاضر نیز از آسیایی ها(کره ای ها) متنفر است او متوجه می شود که همسایگانش آسیایی و کره ای هستند و محله ی زندگی اش مهاجران بسیاری از کره دارد، هرچند که تعصبات شدیدی دارد اما در کنار همسایگان خود می آموزد که باید با یکدیگر مهربان بود و انسانیت به خرج داد.

فیلم، درام آمریکایی است که جزء بهترین فیلم های تاریخ سینماست. این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۸ و با بازی ستارگانی مثل خود کلینت ایستوود و کریستوفر کارلی، بی وانگ ساخته شده و امتیاز ۷۹ را از راتن تومیتوز گرفته است.

 مطلب مشابه: معرفی فیلم هایی با نقش مکمل فوق العاده که حتما باید دید +تصاویر

ویل هانتینگ نابغه | Good will hunting

ویل هانتینگ نابغه | Good will hunting

ژانر این فیلم درام روانشناختی است و در داستان آ» ویل هانتینگ که از طبقه کارگر میباشد و در دانشگاه ام آی تی سرایدار است و نبوغی در زمینه ریاضیات دارد اما او خودش را باور ندارد، اشکار‌سگورد در نقش جرالد پروفسور ریاضی دانشگاه بوستون است که نبوغ ریاضی ویل هانتینگ را کشف میکند.

ویل هانتینگ در اوایل فیلمنامه با دوست خود چاکی سالیوان شب های خود را در میخانه می گذراند عیاشی ،خوشگذرانی، بی هدفی، از خصیصه های ویل هانتینگ در اوایل فیلمنامه است. ویل هانتینگ برای پی بردن به استعداد عجیب خود در جلسات روانشناسی شرکت می کند و این روانشناس کسی نیست جز رابین ویلیامز که سعی میکند ویل هانتینگ را از خود ماندگی نجات دهد. این فیلم با امتیاز ۹۷ از ۱۰۰راتن تومینوزدر سال ۱۹۹۷، با کارگردانی گاس ون سنت با درخشش ستارگانی همچون رابین ویلیامز، مت دیمون و مینی درایور است.

 

دختر میلیون دلاری | Million Dollar Baby

دختر میلیون دلاری | Million Dollar Baby

این فیلم در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و داستان دختری را روایت میکند که  پشتکارش  همه را به وجد آورده و درس بزرگی برای سایر است. سختی کشیدن، فشارهای زیاد و همچنین روابط انسان ها از خصیصه های این فیلمنامه است .تاکنون فیلم های متفاوتی در ارتباط با ورزش بوکس ساخته شده ، اما نکته قابل تمایز فیلم دختر میلیون دلاری با سایر فیلم ها (گاو خشمگین و باشگاه مشت زنی و…) در این است که بوکسور یک زن است ،و به دلیل علاقه زیاد به هدف خود تنها به این وسیله است که می تواند خودش را ارضا کند.

شخصیت اصلی این فیلم مگی ،هر چند که خانواده دارد اما به خاطر کم لطفی ها و نامهربانی ها از سوی خانواده اش به مربی اش فرانکی پناه آورده و او را همه کس خود می داند. مگی رویایی میلیون دلاری شدن را با خود در سر می پروراند و تنها از طریق مشت زنی می تواند به هدف و آرزویش برسد. این فیلم به کارگردانی کلینت ایستوود و با نقش آفرینی بازیگرانی مثل هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن ساخته شد و در راتن تومیتوز امتیاز ۹۱از ۱۰۰ گرفت.

 

راکی | Rocky

راکی | Rocky

راکی یک فیلم کلاسیک به یاد ماندی است که به انسان روحیه می بخشد این فیلم به عنوان یک فیلم مستقل با هزینه و بودجه کم شروع به کار کرد نقش اول این فیلم راکی به نماد شکستن سختی ها و قدرت مبدل شد، راکی داستان مردی است که از  تمام موانع جلوی راهش گذشت و استقامت خود را ثابت کرد. این فیلم امتیاز ۹۳ را از سایت راتن تومیتوز گرفت و با کارگردانی جان جی آویلدسن ساخته شده بود. ستارگانی مثل سیلوستر استالونه و تالیا شایر در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

 

چه زندگی شگفت‌انگیزی است | it’s a wonderful life

چه زندگی شگفت‌انگیزی است | it’s a wonderful life

در این قسمت به معرفی فیلمی از دوران طلایی هالیوود یعنی اثری از سال ۱۹۴۰ میپردازیم. ستارگان این فیلم جیمز استوارت و دانا رید در سال ۱۹۴۶ در این فیلم درخشیدند، فرشته ی  نجات که از راه میرسد که تاجر ناامید ما یعنی جیمز استوارت را  نجات دهد ، فیلمنامه این پیام را میرساند که هر انسانی در جهان هستی جایگاه ویژه خود را دارد و نحوه رفتار هر انسانی تأثیر قابل توجهی بر دیگران می گذارد اگرچه ممکن است که در باور ما نگنجد اما همه ما این فرصت را داریم که برای یک بار هم زندگی فوق العاده ای را تجربه کنیم.

 

به سوی طبیعت وحشی | into the wild

به سوی طبیعت وحشی | into the wild

شخصیت اول داستان دانشجوی است که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه زندگی خسته کننده خود و همه اموال و دارایی هایش را رها کرده و یک سفر پر از هیجان به آلاسکا را در پیش می ‌گیرد، جالب است بدانید این فیلم بر اساس داستان واقعی و کارگردانی شان پن ساخته شده  است.

 

انجمن شاعران مرده | dead poet society

انجمن شاعران مرده | dead poet society

جان کیتون، معلم زبان انگلیسی در آکادمی ولنتون است ،او به برنامه درسی و عادت های معمول در آکادمی ها توجه نمیکند ، او می خواهد دانشجویان درس های بیشتری در ارتباط با زندگی بیاموزند و همچنین  به دانشجویان خود یاد می دهد تا دنیا را از منظر جدید ببینند و روزهای خود را غنیمت بدانند و همچنین زندگی خود را با لذت بگذرانند. این فیلم در سال ۱۹۸۹ به کارگردانی پیتر ویر ساخته شده است. در این فیلم شاهد درخشش دوباره ی رابین ویلیامز هستیم که بازخورد خوبی بین منتقدین و دوستداران سینما داشت.

 

ویپلش | whiplash

ویپلش | whiplash

فیلم ویپلش به کارگردانی دیمین شزل با ستارگان همچون مایلز تلر، جی کی سیمونز، پل ریزر است که موضوع فیلمنامه آن در ارتباط با یک درامر با اعتماد به نفس بالاست که رویای خود را برای تبدیل شدن به یک موزیسین دنبال می کند، رهبر ارکستر تعلیم و آموزش اورا بر عهده دارد ،همچنین افتخار همراهی گروه خود را به اون اعطا می کند اما موفقیت به سادگی کسب نمی شود و این معلم و شاگرد در طول مسیر خود پیج و تاب های زیادی را تحمل می کنند. این فیلم در واقع روایتی درباره پیروزی بر ناملایمات زندگی است.

 

بیلی الیوت | Billy Elliot

بیلی الیوت | Billy Elliot

شخصیت اول فیلمنامه دانش آموزی است که  علاقه زیادی به باله دارد اما پدر و خانواده او معتقد هستند که پسرشان حتی نباید به چنین رقصی فکر میکند ،گاها با تمسخر و انتقاد مواجه می شود اما او در برابر این تمسخرات تسلیم نمی شود و سرسخت تر به جنگ با موانع میرود از خصیصه های مهم این فیلم محدودیت هایی است که گاهاً جامعه ،خانواده و حتی زندگی برای افراد ایجاد میکند. این فیلم محصول سال ۲۰۰۰ با امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ با بازی درخشان جیمی بل، جولی والترز، جری لوئیس و به کارگردانی استیون دالدری است.

 

گرگ وال استریت | the wolf of wall Street

گرگ وال استریت | the wolf of wall Street

این اثر یکی از بهترین آثر لئوناردو دیکاپریو میباشد. جالب است بدانید این فیلم بر اساس واقعیت داستان بلفورت ساخته شده و در ژانر کمدی سیاه است که تا بالاترین سطح موفقیت صعود کرد و تا پایین ترین سطح شکست سقوط کرد، از خصیصه های مهم این فیلم اولویت و همچنین معنای درست و واقعی موفقیت است.

 

میلیونر زاغه نشین | slumdog millionaire

میلیونر زاغه نشین | slumdog millionaire

داستان این فیلم ایمان و پیروزی را به تصویر می کشد مالک که جوانی زاغه نشین است و از اوضاع زندگی خود ناامید شده تلاشش را در برنامه تلویزیونی «چه کسی میخواهد میلیونر شود »به نمایش می گذارد، داستان فیلم بر اساس رمانی از ویکاس سواروپ است که ژانری درام دارد. قبل از سوال ۲۰ میلیون روپیه ایی مالک بازداشت میشود زیرا معتقدند که مالک در این برنامه تقلب کرده ،مالک نیز برای جلوگیری از این اتهام زندگی خود را بازگو می کند و توضیح می دهد که جواب سوال ها را چگونه می دانسته. این فیلم را دنی بویل کارگردانی کرده است.

 

در جستجوی خوشبختی | the pursuit of happiness

در جستجوی خوشبختی | the pursuit of happiness

این فیلم در سال ۲۰۰۶ با بازی ویل استمیت است. داستان فیلم از این قرار ایست که همسر کریس خانواده اش را ترک میکند تا زندگی بهتری داشته باشد ،کریس و پسر کوچکش که  ۵ ساله دارد به مدت یکسال در خیابان زندگی می کنند او در یک شرکت معتبر بدون کارمزد مشغول به کار میشود که به دلیل کمبود درآمد خانه ‌ای برای زندگی ندارند ، او در برابر ناعدالتی های روزگار تسلیم نمیشود و از تلاش برای زندگی بهتر در کنار پسرش دست نمیکشد.

 

زندگی پی | life of pi

زندگی پی | life of pi

داستان بدین شکل است که خانواده تصمیم میگیرند هند را ترک کنند و برای رفاه بیشتر به کانادا بروند، از آنجا که شغل خانوادگی شان مدیریت باغ وحش است در سفر خود از طریق دریا تصمیم می گیرند برخی از حیوانات را همراه خود ببرند که با دریای طوفانی مواجه شده و کشتی باری آنها غرق میشود، که بازماندگان این سانحه چند حیوان و یک ببر پنگال به نام ریچارد پارکر است. در این فیلم شاهد بازی خوبی از عرفان خان بودیم و کارگردان آن آنگ لی بوده و امتیاز ۸۷ از ۱۰۰ را از راتن تومیتوز گرفته است.

مطالب مشابه را ببینید!