مجله تاپ‌ناز‌

مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی: استفاده از اسکراب صورت و بدن و پن‌های شستشو

مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی: استفاده از اسکراب صورت و بدن و پن‌های شستشو

از جمله مراقبت‌های پوستی مهم استفاده از اسکراب‌ها است. به طور کل اسکراب‌ها به 2 دسته تقسیم می‌شوند: اسکراب صورت و اسکراب بدن . از دیگر روتین مراقبت‌های پوستی، پن شستشوی صورت است. در این مقاله قصد داریم تا با انواع این محصولات آشنا شویم.

اسکراب چیست؟

اسکراب همان فرایند پاک سازی و یا لایه برداری پوست است. همه انواع پوست، به ویژه پوست‌های چرب، دچار تجمع سلول‌های مرده (سلول‌های شاخی) در قسمت‌هایی از صورت، قوزک پا و زانو می‌شوند. این تجمع به علت مرگ سلول‌های قدیمی است. اسکراب بهترین درمان برای از بین بردن این سلول‌های مرده است زیرا که با پاک کردن آنان از سطح، فرصتی برای آزاد سازی سلول‌های جوان و تازه، به پوست می‌بخشد. چیزی که در نهایت منجر به لطافت و شادابی پوست می‌شود.

به یاد داشته باشید که سلول‌های مرده پوست، چربی‌های بدن، استفاده از لوازم آرایشی، گرد و غبار همگی می‌توانند منافد پوست ما را مسدود سازند. لایه بردارها، بهترین گزینه برای پاک کردن این ذرات از روی منافذ پوستی است. به همین دلیل است که از آنها به عنوان پایه مراقبت‌های پوستی یاد می‌شود.

به طور کل اسکراب‌ها را می‌توان به دو دسته خانگی یا کارخانه‌ای تقسیم کرد. اسکراب‌های کارخانه‌ای معمولا به صورت ژل یا کرم‌هایی با دانه‌های زیر هستند. تنوع آنها در بازار امروز به قدری زیاد است که به سختی می‌توان آن‌ها را تقسیم‌بندی کرد.

مزایای استفاده از اسکراب پوست به عنوان یکی از اساس مراقبت‌های پوستی

اسکراب باعث جوانی، درخشندگی و زیبایی پوست با از بین بردن سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از روی سطح پوست می‌شود. اسکراب کردن اگر با دقت انجام شود نه تنها هیچ خطری برای پوست ندارد، بلکه در جوانی و زیبایی آن نیز موثر است.

 

روش انجام اسکراب


برای مراقبت‌های پوستی لازم است تا هفته‌ای یک یا دو بار، پوست خود را اسکراب نمایید. استفاده روزانه و افراطی از آنان، آسیب‌های پوستی را به همراه خواهد داشت.

  • قبل از شروع فرایند اسکراب، ابتدا پوست خود را بشویید. دقت نمایید پوست شما باید تمیز باشد.
  • اسکراب را به پوست خود آغشته و به خوبی ماساژ دهید.
  • می‌توانید کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب به آرامی و لطافت ماساژ دهید. زیرا پوست این نواحی از بدن حساس‌ است.
  • ماساژ پوست را با حرکات دورانی بیشتری در قسمت‌های پیشانی، بینی و چانه که منافذ باز بیشتری دارند، نسبت به سایر نقاط انجام دهید.
  • بعد از چند دقیقه ماساژ، پوست را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید. مطمئن شوی تمامی مواد اسکراب از سطح پوست به خوبی پاک شده باشد. سپس با حوله‌ای نرم، با لطافت پوست خود را خشک نمایید.

بعد از انجام این عمل، متوجه می‌شوید که پوستتان سبک، خنک و بسیار نرم و لطیف شده است. در صورتی که اسکراب شما، خاصیت مرطوب کنندگی هم داشته باشد، یک ترکیب خوب و کامل برای مراقبت‌های پوستی به شمار می‌آید.

مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی: استفاده از اسکراب صورت و بدن و پن‌های شستشو

باورهایی غلط در مورد اسکراب صورت

  • اسکراب صورت می‌تواند جوش‌های سر سیاه را از بین ببرد.
  • اسکراب می‌تواند آکنه را از بین ببرد.

همواره به یاد داشته باشید درمان جوش‌های سر سیاه یا آکنه با اسکراب‌ها ممکن نیست.

اسکراب بدن

بسیاری از افراد به غلط تصور می‌کنند که اسکراب تنها برای صورت مفید است و بدنشان نیازی به اسکراب یا لایه برداری ندارد. تجمع سلول‌های مرده و آلودگی بر روی سطح پوست، تنها مختص صورت نیست. اسکراب بدن را به عنوان یکی از ارکان مهم در مراقبت‌های پوستی جدی بگیرید.

  • لیف‌ها با توجه به جنس و ضخامتی که دارند، تا حدی عمل لایه برداری را انجام می‌دهند.
  • برای تغذیه بیشتر و بهتر پوست، بهترین درمان، اسکراب بدن و پا می‌باشد.
  • هیچگاه با خشونت و فشار زیاد آن را بر روی پوست خود نمالید.
  • ترکیبات اسکراب باید به گونه‌ای باشد تا بدون آسیب رسانی، تاثیر خود را بر روی پوست بگذارد.
  • در استفاده از اسکراب‌ها و لایه‌بردارها زیاده‌روی نکنید زیرا باعث نازک شدن و ملتهب شدن پوستتان می‌گردد. به طور کل، استفاده 1 یا 2 بار در هفته از اسکراب‌ها کافی است. به عبارتی اسکراب روزانه ممنوع است.
  • اسکراب خود را با توجه به جنس و نوع پوست خود امتحان نمایید.
  • نکته‌ای که بعد از هر اسکراب نباید فراموش شود استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب است.
  • بعد از وکس، شیو، اپیلاسیون از اسکراب استفاده نکنید زیرا که پوست در این مواقع بسیار حساس شده است.

پن شستشوی صورت دیگر فاکتور مهم در مراقبت‌های پوستی

از جمله مراقبت‌های پوستی مهم، شستشوی پوست است. اما متاسفانه بیشتر افراد به این موضوع کاملا بی‌توجه‌اند و پوست خود را با ترکیباتی مانند صابون می‌شویند که نه تنها کمک کننده نیست بلکه کاملا برای پوست آسیب زاست.

صابون زیان‌های بسیاری را به پوست وارد می‌کند زیرا که پوست را یا بیش از اندازه خشک و یا بیش از اندازه چرب می‌کند. در نتیجه زمینه ایجاد چین و چروک یا آکنه را فراهم می‌آورد.

در ادامه این مقاله، قصد داریم تا شما را با پن‌ها، یکی از ترکیبات عالی برای شستشوی صورت به عنوان یکی از ارکان مهم مراقبت‌های پوستی جهت خرید پن صورت آشنا کنیم.  پن‌ها همانند صابون قالبی شکل و جامدند اما ترکیباتشان با صابون کاملا متفاوت است.

 

آشنایی بیشتر با پن شستشوی صورت

پن صورت ظاهری صابونی شکل دارند و PH آنها (نزدیک 6 است) به PH پوست بسیار نزدیک است و باعث برهم خوردن چشمگیر PH پوست صورتمان نخواهد شد.

علاوه بر آن، خاصیت پاک کنندگی بالای دارند؛ باعث افزایش گردش خون در ناحیه‌های مورد شستشو می‌شود؛ عمل اکسیژن رسانی را به بافت‌ها تسهیل می‌بخشد؛ مواد مغذی را به پوست می‌رسانند و آسیب کمتری به چربی پوست می‌زنند.

همچنین از پن‌ها برای درمان برخی از عارضه‌های پوستی مانند قرمزی، التهابات و زخم بستر نیز استفاده می‌گردد.

پن‌ها انواع گوناگونی دارند. پن مناسب برای پوست خشک و پن مناسب برای پوست چرب.

مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی: استفاده از اسکراب صورت و بدن و پن‌های شستشو

چند نکته مهم و بسیار ساده در مورد مراقبت‌های پوستی

  • افراد دارای پوست خشک: اگر از خانه بیرون نرفته‌اند، صورتشان را تنها 1 بار در روز با پن‌ها شستشو دهند.
  • افراد دارای پوست چربی دارند، بهتر است صورت خود را روزی 2 بار با این محصولات بشویند. اما اگر در معرض آلودگی قرار گرفتند، این اجازه را دارند که تا 3 بار صورت خود را با پن‌های مخصوص شست و شو دهند.

استفاده از پن‌ها برای پاکیزه نگاه داشتن پوست

در اینجا قصد داریم تا به شما بیاموزیم چرا از پن‌ها به عنوان یکی از ترکیبات عالی برای شستشوی پوست صورت و مراقبت‌های پوستی یاد می‌شود.

برای شستشوی پوست باید موادی را انتخاب نماییم که تعادل چربی‌ها و مواد ضروری در پوست را به هم نریزد و باعث نشود تا PH پوست از حالت تعادل خارج گردد. PH طبیعی پوست حدود 5.5 می‌باشد که تا حدی اسیدی است. این حالت اسیدی ضعیف پوست، آن را محیطی نامناسب برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها تبدیل می‌کند.

اما برخی از شوینده‌ها PH بالایی دارند، مانند صابون که PH آن حدود 10 می‌باشد و این برای پوست اصلا مناسب نیست. زیرا که PH صورت را از حالت تعادل خارج کرده و زمینه را برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها فراهم می‌آورد.

محصولاتی هم که باعث کاهش PH پوست می‌شوند، حساسیت‌های شدید پوستی را به دنبال خواهند داشت.

بنابراین شستشوی پوست با محصولات مناسب، گامی موثر در جهت حفظ سلامت و زیبایی پوست است.

 محصولات مراقبت‌های پوستی را از کجا تهیه نماییم؟

در صورتی که به پوست خود اهمیت می‌دهید و به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید اسکراب صورت ، بدن و پن شست و شو می‌باشید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی میس و مستر است. میس و مستر مکانی است که کیفیت را با بهترین قیمت و با ضمانت اصل بودن کالا ارائه می‌دهد. پایان رپورتاژ آگهی /

 

مطالب مشابه را ببینید!