مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی قبرس برای گردشگران و جاهای مهم این کشور

مکان های دیدنی قبرس جاهای زیبا برای گردشگران

قبرس جزیره ای است که از شمال تا جنوب آن آثار دیدنی زیادی را در خود جای داده ،در شمال ترکیه واقع شده و آب و هوای آن گرم است. فرهنگ مردمانش شباهت زیادی به فرهنگ اروپایی دارد.

این شهر تاریخی جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده در این مقاله همراه ما باشید تا با جاذبه های گردشگری قبرس به صورت مختصر آشنا شوید.

فاماگوستا

فاماگوستا

فاماگوستا شهری است دارای ساحل که کشتی ها در آن توقف می کنند ، این شهر خانه هایی با دیوار های سنتی داشته که تا به الان باقی مانده اند .

مکان هایی همچون مسجد لالا مصطفی پاشا، صومعه بارناباس از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند ، در جنوب آن واروشا که معروف به شهرک ارواح است واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند.

کوریون باستان

کوریون باستان

یکی از شهرهای باستانی قبرس جنوبی کوریون است ، این شهر منظره های چشم نوازی را خلق کرده که میتوان با مشاهده کردن آنها از ترکیب  دریا، آسمان و تپه ها لذت برد.

قدمت تاریخی این شهر در سده ۸ قبل از میلاد بر می‌گردد و در ۱۸ کیلومتری ساحل لیماسول قرار دارد.

از مکان های دیدنی آن می توان به خانه آشیل، کلیساها، گلادیاتورها ،بازارهای رومی، آگورا و استادیوم کوریون اشاره کرد.

آکاماس پنینسولا

آکاماس پنینسولا

یکی از خلوت ترین مکان های جزیره آکاماس پنینسولا است که در غرب قبرس واقع شده است. بیشتر گردشگران از این منطقه برای پیاده روی یا دوچرخه سواری کوهستانی استفاده می کنند زیرا هیچ جاده آسفالتی در آن وجود ندارد.

همچنین این منطقه با خزندگان و پرندگان خود حیات وحش بی نظیری را به وجود آورده.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی تایوان + جاهای تفریحی و تاریخی کشور تایوان برای گردشگران

قلعه سنت هیلاریون

قلعه سنت هیلاریون

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید یکی از مکان های دیدنی قلعه سنت هیلاریون است،این قلعه از قرن یازدهم به جامانده و در نزدیکی شهر گیرنه است.

برای رسیدن به این قلعه باید کمی پیاده روی کنید تابه ورودی قلعه برسید در آنجا کافه ای وجود دارد که می توانید استراحت کنید‌و سپس از منظره ی  چشم نواز و زیبای قلعه و هوای پاک آن کمال استفاده را ببرید.

نیکوزیا

نیکوزیا

پایتخت قبرس شهر نیکوزیا است این در حالی است که این شهر هیچ نشانی از پایتخت ندارد، از جمله مکان های دیدنی این شهر می توان به موزه های آن اشاره کرد که بیش از ۱۲ مورد است .

از طبقه یازدهم موزه لدرا می توانید خط تقسیم یونان و ترکیه را که معروف به خط سبز است مشاهده کنید، همچنین اگر قصد خرید سوغاتی یا اشیا و وسایل سنتی را دارید از خیابان لدرا در این شهر غافل نشوید.

لارناکا

لارناکا

لارناکا یکی از شهرهای بزرگ قبرس جنوبی است که مکان های دیدنی متعددی دارد و  میتوان کلیسای سنت لازاروس، قنات کاماراس، دریاچه نمک و … را نام برد، در دریاچه نمک فلامینگوهای صورتی در فصل بهار خود را به نمایش می گذارند که واقعاً تماشایی است. بنابراین اگر قصد دارید در فصل بهار به قبرس جنوبی سفر کنید حتماً از دریاچه های نمک لارناکا دیدن کنید و از مناظر زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

پروتاراس

پروتاراس

اگر شما هم از مناطق ساحلی لذت می برید حتما به تفریحگاه ساحلی پروتاراس سفر کنید، در این سفر می توانید در آب های مدیترانه شنا کنید و همچنین از حمام آفتاب لذت ببرید درنزدیکی پروتاراس پارک ملی کاپ گرکو واقع شده که برای استراحت خانوادگی فضای بسیار آرامی را دارد.

شبه جزیره کارپاس

شبه جزیره کارپاس

این شبه جزیره مکان های تاریخی زیادی را در خود پنهان کرده بود و همچنین روستاهای عجیبی را در خود جای داده است، این منطقه  کمتر دیده شده و در شمال شرقی جزیره قبرس واقع شده است.

اگر به دنبال منطقه ای دست نیافتنی هستید حتمااز این شبه جزیزه دیدن کنید و خاطرات ماندگاری را برای خود ثبت کنید.

قلعه کلوسی

قلعه کلوسی

این قلعه سه طبقه است و یک قلعه نظامی است که در قرون وسطا ساخته شده ، قرون سیزدهم تا پانزدهم میلادی در دست شوالیه ها بود و بعد توسط رقبای آنها گرفته شد .

اگر مشاهده داخل قلعه برای شما جذاب نیست می توانید از پله های مارپیچ آن بالا بروید و تاکستانهای اطراف را مشاهده کنید.

دهکده اومودوس

دهکده اومودوس

این دهکده با شراب هایش مشهور است و تاکستان های متعددی دارد ، این دهکده در قبرس شمالی و در منطقه لیماسول واقع شده .

اگر از گردشگری خسته شدید می توانید در رستوران ها و کافه های سنتی آن به خوردن غذاها و نوشیدنی ها مشغول شوید و نهایت لذت برا ببرید.

این روستا با خیابان های سنگ فرش و باغ و تاکستان های فراوان منطقه ی گردشگری خاصی را به وجود آورده ، اگر شماهم به زندگی روستایی علاقه مند هستید می توانید برای سفر این دهکده را انتخاب کنید و از زندگی شهری به دور باشید.

زنوبیا

زنوبیا

کشتی  غرق شده در این منطقه در سال ۱۹۸۰ ، این  بندر را به یکی از مناطق غواصی جهان تبدیل کرده و سالانه تعداد زیادی  غواص را به خود جذب می کند این منطقه در قبرس جنوبی واقع شده اگر شما هم به غواصی علاقه زیادی دارید و می خواهید به عمق ۴۳ متری دریا سفر کنید میتوانید بندر لارنکا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

ساحل نیسی

ساحل نیسی

یکی از معروف ترین سواحل در قبرستان ساحل نیسی است .جالب است بدانید این ساحل به صورت  حیرت انگیز توسط شن های ساحلی به دو قسمت کم عمق و عمیق تقسیم شده است .در این ساحل بارها و کافه های زیادی وجود دارد که محیط های پر هیاهوی و پر شوری را به وجود آورده اند، دی جی ها به صورت شبانه روز مشغول نواختن انواع ساز ها هستند.اگر به شهر ساحلی نیسی سفر کنید سفر مهیجی را تجربه خواهید کرد.

لیماسول

لیماسول

این شهر جنوب قبرس واقع شده و دومین شهر بزرگ آن است، یکی از مقاصد مهم گردشگری  است که  ساحل های آفتابی و ماسه ای خاصی را به خود اختصاص دارد ،اگر قصد سفر به این شهر را دارید حتما سری به قلعه قدیمی این شهر بزنید، از خیابان انکسارتیسیاس غافل نشوید و اگر اهل شبگردی هستید از میدان ساریپولو دیدن کنید.

مطلب مشابه: مکان های گردشگری اوکراین + آشنایی با نقاط دیدنی و تفریحی کشور اوکراین

ساحل لاک پشت ها

ساحل لاک پشت ها

افرادی که در این منطقه زندگی می کنند اغلب روز به ساحل آمده و به تماشای آن می نشیند اگر شما هم اهل معاشرت با افراد محلی هستید می توانید این منطقه را برای گردش خود انتخاب کنید علت نامگذاری این ساحل به ساحل لاکپشت ها این است که در فصل تابستان لاک پشت های سبز رنگ برای تخم گذاشتن بر روی ماسه ها به ساحل می آیند.

کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس

این کلیسا در ارتفاعات قبرس شمالی و در فاصله کمی از شهر گیرنه واقع شده، یکی از زیباترین جاذبه های توریستی است که در قرن سیزدهم ساخته شده و بیشتر باقی مانده این کلیسا از زمان پادشاهی هوگ سوم است. امروزه معماری گوتین به خود گرفته و بزرگ تر و گسترده تر شده، این مکان برای دوستداران کلیسا از نظر معماری فوق العاده است.

مطلب مشابه: تحصیل در قبرس | راهنمای تحصیل و در خواندن در قبرس و مهاجرت تحصیلی به قبرس

ساحل گلپسیدس

ساحل گلپسیدس

این ساحل در قبرس شمالی واقع شده، با شن و ماسه های تمیز و آبی شفاف که ورود عموم افراد را آزاد می داند .

این ساحل دارای امکانات رفاهی متنوعی همچون رستوران‌ها و … است، استفاده از این ساحل برای خانواده هایی که نگران فرزندان خود هستند مناسب است زیرا عمق کمی دارد، و شنا کردن را برای کودکان بی خطر می سازد.

قلعه بوفاونتو

قلعه بوفاونتو

این قلعه در شهر نیوزیکا و ۱۶ کیلومتری گیرنه در ارتفاعات واقع شده ، بلندترین قلعه در این منطقه است که چشم انداز بسیار زیبایی را برا تماشا به وجود آورده، این منطقه بیشتر برای افرادی که طرفدار و علاقمند به کوهنوردی هستند مناسب است ، زیرا تا رسیدن به ارتفاعات ۴۵ دقیقه پیاده روی لازم است، البته باید توجه داشت که با گذشت زمان برخی از قسمت های این قعله از بین رفته اند.

پافوس

پافوس

پافوس، شهر ساحلی است که در جنوب غربی جزیره ی قبرس واقع شده ،  پافوس معروف به زادگاه آفرودیت الهه عشق و زیبایی است که به دو نیم تقسیم شده ، در بخش پایینی آن که معروف به کاتو پافوس است اماکن باستانی متعددی وجود دارد و در مقابل بخش بالایی مغازه ها و رستوران های زیادی وجود که و یک منطقه ای تجاری است.

از جمله مکان های تاریخی آن میتوان به خرابه های رومی مانند مجلس دینیسوس و تسئوس اشاره کرد.

سخن پایانی

سفر به قبرس می تواند پر از جذابیت، شور و هیجان باشد، اگر علاقمند به قلعه ها ، سواحل و اماکن تاریخی و باستانی هستید قبرس را برای سفر خود انتخاب کنید.

توجه کنید که با هر سن و سلیقه ای میتوانید از جاذبه های گردشگری بکر قبرس لذت ببرید.

مطلب مشابه: مکان های دیدنی گرینلند + تصاویر جاذبه های گردشگری سرزمین یخ زده

مطالب مشابه را ببینید!