مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی کوردوبا در اسپانیا + عکس های نقاط گردشگری این شهر

کوردوبا یکی از شهرهای تاریخی و زیبای اسپانیا است که دارای چشم اندازهای زیبا شبیه به کارت پستال است. این شهر به وجود تنوع یادی که دارد باعث شده که سالانه گردشگران زیادی هر ساله جذب این منطقه شوند و به همین دلیل در ادامه مکان های دیدنی و گردشگری این شهر زیبا را معرفی می کنیم.

از معروف ترین جاذبه های کوردوبا می توان به کلیسای جامع، رستوران های سنتی و مناظر طبیعی آن اشاره کرد. این شهر دارای پیشنه و قدمتی طولانی است و شکوه و عظمت تاریخی را در این شهر مشاهده خواهید کرد.

اکنون در بناهای تاریخی باقی مانده خلاصه می شود این بناها نه تنها ارزش فرهنگی دارند بلکه به عنوان یکی از دیدنی های کوردوبا از جذابیت توریستی نیز برخوردار هستند. برای سفر به این شهر نیز تورهای مسافرتی مختلفی برگزار می شوند که در سفر خود با این تورها می توانید تجربه های زیادی را کسب کنید این شهر در طول تاریخی یکی از شهرهای پر جمعیتی بوده است مرکز تحصیل حکومت های مور بوده معماری اسلامی که در بسیاری از بناهای این شهر به چشم می خورد به برجسته شدن آن ها کمک می کند یکی از این بناهای تاریخی و شناخته شده بنای مسجد جامع کلیسا است در کنار این جاذبه های تاریخی می توان به جاذبه های طبیعی و مناظر دیدنی اشاره کرد که با استفاده از گل های زینتی به نما آمده اند.

معرفی مکان های تفریحی و گردشگری کوردوبا در اسپانیا

کوردوبا شهری با فرهنگ تمدن خاص خود است بسیاری از سازه های برجسته ای که در این شهر ساخته شده اند از استحکام بالایی برخوردار بوده و در فعالیت های نظامی کاربرد زیادی داشته اند. کوردوبا یکی از جاذبه های اسپانیا است و در معرفی مکان های دیدنی اسپانیا اشاره های زیادی به آن شده است. این شهر در چند سال اخیر بسیار شناخته شده است و از اهمیت بالایی برخوردار است علاقه مندان در ادامه این بخش می توانند با جاذبه های به روزتری از این شهر آشنا شوند.

 

پل رومی کوردوبا:

این پل در قرن اول میلادی ساخته شده است و در دوران ورود مورها نیز بازسازی شده است یکی از جذابیت های شهر کوردوبا نشستن در کنار رودخانه ای است که با اقیانوس اطلس می ریزد و با نام رودخانه گوادالکیویر از آن یاد می شود. مناظر دیدنی و تماشایی این رودخانه و اطراف آن بسیار خیره کننده است بر روی این پل ۱۷ طاق سنگی ساخته شده است که ۲ طاق آن متعلق رومی ها است همچنین می توانید مجسمه رافائل مقدس را در میان پل ببینید توجه داشته باشید که در بازدید از این منطقه حومه های اطراف و طبیعت آن را از دست ندهید.

کوردوبا در اسپانیا

کاخ ویانا:

یکی از مجلل ترین خانه ها و پاسیوهایی که در کوردوبا ساخته شده است متعلق به این بنا است که از دیدنی های کوردوبا است و در قرن ۱۵ ساخته شده است این ساختمان طی چندین سال یک اقامتگاه سلطنتی بوده است برای بازدید از این پاسیوها باید مبالغی را پرداخت کنید. طراحی زیبا و گل کاری های زینتی بر جذابیت این بناها افزوده است. کاخ ویانا به عنوان یکی از کاخ های زیبا و مکان های عمومی شناخته شده در کوردوبا شناخته می شود پیاده روی کردن در فضای این کاخ جذابیت زیادی دارد. معرفی بهترین دیدنی های اسپانیا به ویژه شهر کوردوبای آن می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار گردشگران قرار دهد و علاقه زیادی را در آن ها ایجاد کند.

ببینید: مکان های دیدنی و گردشگری سن سباستین اسپانیا

کوردوبا در اسپانیا

قلعه پادشاهان مسیحی کوردوبا:

این قلعه یکی دیگر از مناطق تاریخی کوردوبا اسپانیا است که در نزدیکی کلیسای این شهر قرار گرفته است و دارای معماری برجسته ای است در ساخت و ساز این قلعه هنر زیادی به کار رفته است و پادشاه کاتولیکی این بنا را در سال ۱۳۲۸ ساخته است. در زمان قدرت این شهر این کاخ به یک کتابخانه عظیم تبدیل شده است تحقیقات نشان می دهد که سازه های این کاخ بر روی دژ های رومی بنا شده است.

کوردوبا در اسپانیا

مدینه الزهرا:

مدینه الزهرا در فاصله ۸ کیلومتری از شهر قرار گرفته است که از دیدنی های کوردوبا است و در قرن ۱۰ پایتخت اندلس بوده است این شهر درخشان دارای جذابیت های بسیار زیادی است ساخت و ساز آن نیز در سال ۹۳۶ انجام گرفته است و غارت های زیادی نسبت به این شهر صورت گرفته است برخی از بقایای باقی مانده این شهر در قرن ۲۰ کشف شده اند.

کوردوبا در اسپانیا

معبد رومی کوردوبا:

این معبد یکی از نقاط گردشگری کوردوبا است تماشای این معماری برجسته رومی برای خیلی از علاقه مندان جذابیت دارد یادمان هایی که در این بنا دیده می شود متعلق به دوره های رومی، مسیحی و موری است. این بنا در سال ۱۹۵۰ گسترش یافته است و یکی از مهم ترین بناهای دیدنی و رومی است در زمان امپراطوری کلادیوس این بنا ساخته شده است و در قرن دوم مورد بازسازی قرار گرفته است. ستون های غول پیکری که ۱۰ عدد از آن ها باقی مانده است در بلوک های آپارتمانی مدرن این بنای تاریخی سر به آسمان برده است و بسیاری از باستان شناسان در سازه های مرمر این بنا شکوه و عظمت زیادی را جست و جو می کنند.

کوردوبا در اسپانیا

پاسیو و حیاط های کوردوبا:

یکی از زیباترین جاذبه هایی که می توانید در کوردوبا مشاهده کنید این حیاط ها و پاسیو هایی است که دارای معماری بی نظیر هستند و یکی از دیدنی های کوردوبا به شمار می آیند. به دلیل آب و هوای گرمی که در این شهر حاکم است بیشتر گردشگران دوست دارند به منطقه ای بروند که کمی خنک تر باشد خانه های پاسیو از زمان رومی ها ساخته شده اند و دارای حیاطی روباز با دیوارهای سنگی هستند که موجب خنک تر شدن محیط داخلی آن ها می شود. سایه هایی که گل های تزیینی در حیاط ایجاد کرده اند خنکای بیشتری دارد و بر جذابیت آن نیز افزوده است.

کوردوبا در اسپانیا

موزه گاوبازی کوردوبا:

یادمان معروفی که از مانولته معروف ترین ماتادور در این موزه بر جای مانده است آن را به یکی از جاذبه های توریستی کوردوبا تبدیل کرده است این موزه در محله قدیمی قرار گرفته است در سمت دیگر می توانید کلیسایی را مشاهده کنید که افراد گاوباز کوردوبا در این کلیسا ازدواج کرده اند. اطلاعات مهمی که در بازدید از این موزه جالب در اختیار شما علاقه مندان قرار می گیرد می تواند تجربه سفر شما را دل انگیزتر کند.

کوردوبا در اسپانیا

مسجد کلیسای جامع:

یکی از بزرگ ترین یادمان هایی که در شهر وجود دارد این کلیسا است و از دیدنی های کوردوبا محسوب می شود که بعد شهر توسط مورها در سال ۷۱۱ بنای قدیمی کلیسا به دو بخس تقسیم شده است که محل عبادت مسلمانان و مسیحیان بوده است و با ویران شدن کلیسا در سال ۷۸۴ این مسجد بزرگ تر شد. ساخت این مسجد باشکوه دو قرن به طول انجامیده است در زمان پادشاهی چالرز پنجم به این کلیسا یک راهرو به سبک رنسانسی نیز افزوده شد که موجب حیرت بازدیدکنندگان می شود.

کوردوبا در اسپانیا

بیشتر مکان های دیدنی شهر کوردوبا وجهه تاریخی دارند و سال های زیادی باستان شناسان و محققان بر روی بناهای تاریخی و ارزشمند این شهر تحقیق کرده اند و به همین دلیل بسیاری از کتاب ها نام این شهر تاریخی و عظیم را اشاره کرده اند. علاقمندان می توانند به شهر مادرید هم سفر کنند و از دیدن این شهر هم لذت ببرند.

مطلب پیشنهادی: دانستنی های جالب و خواندنی در مورد شهر بارسلونا در اسپانیا

مطالب مشابه را ببینید!