مجله تاپ‌ناز‌

چگونه به کیش ارزان سفر کنیم؟

کیش، جزیره‌ای فوق‌العاده در جنوب کشور است که به تفریحات آبی ویژه‌اش شهرت دارد. تجربیاتی که از سفر به کیش کسب می‌کنید کاملا متفاوت با سایر نقاط کشور است. اما مشکل اینجاست که اکثر افراد سفر به کیش را پرهزینه تصور می‌کنند و به همین خاطر بازدید از این جزیره‌ی رویایی را کنار می‌گذارند. شایان ذکر است که با برنامه‌ریزی درست و مدیریت زمان و هزینه می‌توانید سفری ارزان به کیش داشته باشید. این مقاله قصد دارد شما را در این خصوص راهنمایی کند.

چگونه به کیش ارزان سفر کنیم؟

معیارهای تعیین‌کننده در هزینه‌ی صفر

برای سفر به کیش ابتدا لازم است تمام مواردی را که خرج برمی‌دارند، بشناسید و با گزینه‌هایی ارزان‌تر جایگزین کنید. حمل‌ونقل‌، محل اقامت، زمان‌بندی، خوردوخوراک و امکانات تفریحی، هزینه‌های اصلی سفر را تشکیل می‌دهند. اما با برنامه‌ریزی درست و انتخاب دقیق هریک، می‌توان سفر ارزان به کیش را تجربه کرد.

حمل‌ونقل

درست است که هواپیما، راحت‌ترین راه برای سفر به کیش است، اما بدون شک گزینه‌های دیگری هم وجود دارند. برای کاهش هزینه‌ها توصیه می‌شود سفر با قطار را مدنظر قرار دهید. برای این کار لازم است به بندرعباس رفته و از آن‌جا با لنج خود را به جزیره برسانید.

سفر به کیش با قطار، مدت زمان زیادی را به‌خود اختصاص می‌دهد اما بی‌تردید خاطرات شیرین بسیاری از خود به جا می‌گذارد. علاوه ‌بر این به مدیریت هزینه‌ها هم کمک می‌کند. جهت تردد در سطح جزیره هم توصیه می‌شود مینی‌بوس‌ را جایگزین تاکسی کنید.

چرا که کرایه‌ تاکسی در کیش بالاست و هزینه زیادی برمی‌دارد. مینی‌بوس‌های جزیره در ایستگاه‌های مختلف توقف دارند و انتخابی عالی برای رفت‌وآمد گردشگران‌اند.

محل اقامت

اجاره‌ محل اقامت، بیشترین هزینه‌ی سفر را به‌خود اختصاص می‌دهد. با این حال مسافران می‌توانند با انتخاب مکان مناسب، سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند. عمده‌ی هتل‌های جزیره‌ی کیش، لوکس و پرهزینه هستند. اما نمونه‌هایی هم هستند که ضمن ارائه‌ خدمات رفاهی مناسب، هزینه‌ معقولی هم دریافت می‌کنند. هتل سان رایز کیش، یکی از آن‌هاست.

هتل سان رایز کیش، یک اقامتگاه سه ستاره است که با ارائه‌ خدمات 24 ساعته، آماده‌ پذیرایی از گردشگران است. این هتل از 49 واحد اقامتی برخوردار است که دارای اینترنت پرسرعت، حمام و سرویس بهداشتی هستند. هم چنین دسترسی خوبی به جاذبه‌های گردشگری جزیره دارد و در نزدیکی بازار پردیس واقع شده است.

چگونه به کیش ارزان سفر کنیم؟

ترانسفر، رستوران، کافی‌شاپ و کافه‌ سنتی، شماری از امکاناتی هستند که هتل سان رایز کیش به مهمانان خود ارائه می‌دهد. این هتل در سال 1382 ساخته شده و جهت ارتقای کیفیت خدمات، در سال 1397 مورد بازسازی قرار گرفته.

از دیگر هتل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ کیش می‌توان به هتل گلدیس اشاره کرد. این هتل دو ستاره، از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های جزیره است که در نزدیکی دریا واقع شده است. این هتل مقرون‌به‌صرفه، خدمات فوق‌العاده‌ای به مسافران ارائه می‌دهد و طی دوران فعالیت خود، رضایت مهمانان را جلب کرده است.

استفاده از خدمات کافی‌شاپ و رستوران از امکانات هتل گلدیس کیش است. لازم به ذکر است که فضای اتاق‌ها، دلباز و زیباست و اسباب و اثاثیه آن با سلیقه چیده شده‌اند. هر اتاق بین یک تا چهار نفر ظرفیت دارد و کیفیت عالی آن همواره مورد توجه مهمانان قرار گرفته است.

علاوه‌ بر این، صبحانه در هتل گلدیس جزو خدمات رزرو اتاق محسوب می‌شود و نیازمند پرداخت هزینه‌ی مجزا نیست. اقامت در این هتل به تمام کسانی که قصد دارند سفری مقرون‌به‌صرفه به کیش داشته باشند، توصیه می‌شود.

زمان‌بندی سفر

بهترین زمان برای سفر به خطه جنوبی کشور، فصول سرد است. چرا که جزیره‌های این منطقه در این فصول، آب‌وهوایی مطبوع و دلپذیر دارند. اما سفر در زمان‌هایی که مسافر زیاد است، پرهزینه‌تر هم می‌شود. در نتیجه اگر مدیریت هزینه‌ها برای شما حائز اهمیت است، بهار و پاییز، زمان خوبی برای سفر ارزان به کیش است.

سفر به کیش در تابستان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا هوای گرم و شرجی جزیره، مانع لذت بردن از سفر می‌شود. اما نمی‌توان انکار کرد که هزینه‌ی اقامت و حمل‌ونقل در این فصل، به‌ طرز فاحشی کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه اگر با گرما و رطوبت مشکلی ندارید، می‌توانید سفر به کیش در تیر و مرداد را مدنظر قرار دهید و با خرج هزینه‌ای اندک، به گشت‌وگذار در جزیره بپردازید.

خوردوخوراک ارزان در کیش

سرتاسر جزیره‌ کیش پر شده از رستوران‌های مختلفی که غذاهای خوشمزه ارائه می‌دهند. اما برای این‌که بتوانید یک وعده‌ غذای باکیفیت بخورید و در عین حال مبلغ زیادی هم نپردارید، کیترینگ‌ها و رستوران‌های محلی بهترین گزینه هستند. این رستوران‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردارند و در کاهش هزینه‌های سفر موثر واقع می‌شوند.

چگونه به کیش ارزان سفر کنیم؟

رستوران‌های اختصاصی شماری از هتل‌ها هم با منویی محدود، غذاهایی به مهمانان خود ارائه می‌دهند که مقرون‌به‌صرفه است.

اگر هم قصد اجاره‌ سوئیت یا آپارتمان را دارید، بهترین گزینه این است که در آشپزخانه‌ اختصاصی خود، غذاهای ساده بپزید. این کار می‌تواند تا میزان قابل توجهی هزینه‌های سفر را کاهش دهد.

تفریحات ارزان در جزیره‌ی کیش

در آخر نوبت می‌رسد به جذاب‌ترین بخش سفر به کیش. اگر در فصل تابستان و مواقعی که مسافر کمتری در کیش وجود دارد سفر کنید، می‌توانید در ازای پرداخت مبلغی اندک از تمام امکانات تفریحی جزیره استفاده کنید. اما بدون شک هزینه تفریحات در فصل زمستان با هزینه‌ی بیشتری همراه است.

اما شما می‌توانید برای مدیریت هزینه‌ها، شماری از تفریحات ارزان‌تر را انتخاب کنید. در این راستا توصیه می‌شود بازدید از مراکز تاریخی جزیره و پارک دلفین‌ها را از دست ندهید. جزیره‌ هندورابی، شهر زیرزمینی کاریز و کشتی یونانی، شماری از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی کیش هستند که بازدید از آن‌ها نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

دوچرخه‌سواری، کشتی‌های تفریحی، غواصی، جت اسکی، پاراسلینگ، فلای‌بورد و سافاری هم  امکانات تفریحی جزیره‌ هستند که توصیه می‌شود با انتخاب چند نمونه از آن‌ها، هزینه‌های سفر را مدیریت کنید.

سفر ارزان به کیش، رویا نیست!

در پایان می‌توان نتیجه گرفت که اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و با کسب اطلاعات کاربردی، می‌توانید به هر مکانی با پرداخت هزینه‌ای محدود سفر کنید. جزیره کیش هم از این قاعده مستثنا نیست. گردشگران می‌توانند با پرواز تهران کیش ارزان و اقامت در هتلی مقرون‌به‌صرفه، رفت‌وآمد با قطار و انتخاب ارزان‌ترین فصول سال، از جاذبه‌های این جزیره دیدن کنند.

پس اگر تاکنون به علت محدودیت بودجه به کیش سفر نکرده‌اید، هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی کرده و با پرداخت هزینه‌ای معقول، شگفت‌انگیزترین جزیره‌ی ایران را کشف کنید.

مطالب مشابه را ببینید!