مجله تاپ‌ناز‌

ارتقا کیفیت اسپرم و حل مشکل نعوظ با این خوراکی ها

ارتقا کیفیت اسپرم و حل مشکل نعوظ با این خوراکی ها

10 خوراکی جادویی برای بالا بردن سطح سلامت جنسی مردان را معرفی میکنیم :

آجیل و مخصوصاً گردو

سلنیوم موجود در آجیل علاوه بر افزایش تعداد اسپرم های سالم و فعال در بدن، روند حرکت و فعالیت اسپرم را نیز بهبود می بخشد. سلنیم همچنین باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون و قدرت باروری می شود. آجیل همچنین یک منبع غنی از ویتامین «ای» است؛ آنتی اکسیدانی که از سلول های اسپرم در مقابل آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. محققان ایتالیایی می گویند خوردن 7 عدد آجیل در روز قدرت باروری، کیفیت و تعداد اسپرم مردان را افزایش می دهد.

دکتر اسپنسر نادولسکی، پزشک خانواده و کاهش وزن می گوید: اگر بخواهم یک غذا برای سلامت مردان توصیه کنم آن گردو است. گردو نه تنها کیفیت اسپرم را بالا می برد، بلکه عملکرد اندوتلیال (سلامت پوشش رگ های خونی) را نیز بهبود می بخشد. وقتی از عملکرد اندوتلیال صحبت می کنیم همیشه به یاد بیماری های قلبی عروقی می افتیم اما این عملکرد به اختلال در نعوظ نیز مربوط می شود. غذاهایی که به عملکرد اندوتلیال کمک می کنند رگ های خونی را باز و به نعوظ کمک می کنند. گردو همچنین سرشار از آلفا لینولنیک اسید (امگا 3 اسید چرب ضروری گیاهی)، آنتی اکسیدان و منیزیم و خیلی چیزهای دیگر نیز است. گردو حاوی آرژنین است. این ماده حجم و تعداد اسپرم ها را بالا می برد، همچنین حاوی امگا 3 است که جریان خون را در بیضه ها تسریع می کند. این آجیل قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و از اسپرم ها محافظت می کند.

هندوانه

این میوه ی خوشمزه و آبدار سرشار از سیترولین است، که می تواند اختلال در نعوظ را کم کند، مخصوصاً اگر به دلیل فشار خون اتفاق افتاده باشد. سیترولین تبدیل به آرژنین می شود، که تولید طبیعی اکسید نیتریک را بالا می برد و اکسید نیتریک جریان خون به بافت های عضلانی را بهبود می بخشد که شامل اندام تناسلی آقایان نیز می شود. به این شکل است که هندوانه عملکرد جنسی را در آقایان تقویت می کند.

هلو

جویی تورمن، متخصص تغذیه و تناسب اندام می گوید: هلوها نه تنها بسیار لذیذ هستند بلکه حاوی ویتامین C نیز هستند که برای بالا بردن کیفیت اسپرم انتخاب مناسبی است. در یک تحقیق مشخص شد مردانی که بیشتر زندگی خود را سیگاری بودند و به همین دلیل دچار ناباروری شده بودند با اضافه کردن ویتامین C دریافتی دوباره توانایی خود را به دست آوردند. به علاوه ویتامین C سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را نیز پایین می آورد. کورتیزول و تستوسترون خیلی راحت از تعادل خارج می شوند و هرچقدر سطح کورتیزول بالا برود، سطح تستوسترون پایین می آید. این دو هورمون بر علیه یکدیگر عمل می کنند. پس پایین آوردن کورتیزول باعث بالا رفتن و درخشش تستوسترون در مردان می شود.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات سبز برگ سرشار از مواد مغذی هستند اما این تمام چیزی نیست که آن ها دارند. این سبزیجات سرشار از منیزیم نیز هستند، یکی از ویژگی های خوبی که منیزیم دارد این است که رگ ها را گشاد می کند، که دقیقاً همان کاری است که ویاگرا انجام می دهد؛ افزایش جریان خون به اندام تناسلی برای نعوظ بهتر. پس بروکلی، اسفناج، کلم و هر کدام از سبزیجات سبز برگی را که می شناسید دقیقاً همین کار را انجام می دهند. با این سبزیجات یک سالاد تهیه کنید و در آن از مقداری چربی سالم استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اضافه کردن چربی سالم به سالاد به جذب لیکوپن و مواد مغذی کمک می کند، پس سس سالاد را خودتان درست کنید تا مطمئن شوید در آن چربی سالم به کار رفته است. روغن زیتون به علاوه مقدار مساوی سرکه بالزامیک بسیار خوش طعم می شود.

زرده تخم مرغ

ویتامین D برای نگه داشتن تستوسترون در سطح مناسب بسیار مهم است، و زرده تخم مرغ نه تنها حاوی ویتامین D است بلکه مقادیر زیادی مواد مغذی دیگر را نیز در بر دارد: پروتئین، فولات، فسفر، ویتامین B12 و سلنیوم. اما اگر زرده تخم مرغ دوست ندارید، می توانید به جایش ماهی های چرب (قزل آلا) و یا شیر و آب پرتقال غنی شده با ویتامین D مصرف کنید.

افزایش باروری با مواد غذایی

شکلات

هر زمان شکلات را برای مزایای قلبی و عروقی اش مورد تحقیق قرار می دهند متوجه مزایای جدیدی در آن می شوند. پس بدون اینکه احساس گناه کنید می توانید مقداری شکلات تلخ را وارد برنامه غذایی خود بکنید. شکلات جریان خون را بهبود می بخشد که باعث بهتر شدن جریان خون در اندام تناسلی می شود و در نتیجه نعوظ بهبود می یابد. فنیل اتیل امین موجود در شکلات می تواند روی سطح سروتونین و ایندورفین مغز تأثیر بگذارد. شکلات تیره دارای آرژنین هیدروکلراید است و شمار اسپرم ها و میزان مایع منی را دو برابر می کند.

مارچوبه

مارچوبه گیاه بسیار مفیدی است که حاوی مقادیر زیادی از فولات، ویتامین K و ویتامین C است، حتی تحقیقات نشان داده مادران بارداری که در طول بارداریشان از این گیاه استفاده می کنند، کمتر نوزادانی با ناهنجاری های مادرزادی به دنیا می آورند. وجود ویتامین C در بیضه ها نقش محافظتی دارد. ویتامین C رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. همچنین از چسبیدن اسپرم ها به یکدیگر جلوگیری می کند.

آووکادو

آووکادو میوه ای گرمسیری است، این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین E، ویتامین B6 و اسید فولیک است. ویتامین های گفته شده به خصوص ویتامین E باعث افزایش تحرک اسپرم و بالا رفتن قدرت نفوذ آن داخل تخمک می شود.

ویتامین D برای نگه داشتن تستوسترون در سطح مناسب بسیار مهم است، و زرده تخم مرغ نه تنها حاوی ویتامین D است بلکه مقادیر زیادی مواد مغذی دیگر را نیز در بر دارد.

موز

موز حاوی ویتامین B1، ویتامین A و ویتامین C است. همچنین موز حاوی آنزیمی به نام بروملین است که موجب تعدیل هورمون های جنسی مردانه می شود.

سیر

سیر ماده غذایی مفیدی است که جریان خون را سرعت می بخشد. بهبود جریان خون قدرت و توان اسپرم ها را بالا می برد. همچنین موادی مانند سلنیوم و ویتامین B6 مانع آسیب به اسپرم شده و سطح هورمونی را متعادل می کند.

از این ها دوری کنید

مردانی که دچار اختلال در کیفیت اسپرم هستند، بهتر است از خوردن این مواد اجتناب کرده یا میزان آن را به حداقل برسانند. ثابت شده غذاهایی مانند شیرینی جات، قند و شکر، غذاهای فست فودی شامل پیتزا، سوسیس، کالباس، سس، غذاهای سرخ کرده (چیپس، پفک و…)، سیگار و الکل و دیگر مواد مخدر در حرکت و میزان آن ها تأثیری منفی می گذارد.

مطالب مشابه را ببینید!