مجله تاپ‌ناز‌

برای تصفیه هوای منزل از چه گیاهانی در خانه قرار دهیم؟

تصفیه هوای خانه توسط گیاهان خانگی

هوای شهرها به دلیل وجود بیشمار خودروها و کارخانه ها بسیار آولده شده است. برای پاکیزه نگه داشتن هوای خانه می توانید از گیاهان انرژی بخشی که در این مطلب معرفی می کنیم استفاده کنید.

 

هوای منزل تان را با این گیاهان تصفیه و سالم کنید

اگر با مشکل کمبود خواب مواجه هستید، بهتر است بدانید که شما از این نظر تنها نیستید و کمبود خواب مشکلی کاملا رایج است. افرادی که با مشکل کمبود خواب مواجه هستند هزاران دلار برای حل این مشکل خرج می‌کنند. برخی نیز برای فرار از مصرف داروهای شیمیایی به جایگزین های طبیعی مانند چای موز یا حتی تعویض تشک و انجام تمرین‌های مدیتیشن روی می‌آورند. اگر شما هم روش های فوق را امتحان کرده اید اما همچنان از این مشکل رنج می‌برید، پس بهتر است ادامه گزارش را بخوانید.

پیشنهاد ما این است که شما باید کمی از “طبیعت” را داخل منزلتان بیاورید. احتمالا در مورد تاثیر کیفیت هوا بر روی کیفیت خواب و سلامت کلی بدن شنیده باشید. بسیاری از بیماری‌ها توسط انواع قارچ و آلاینده های هوازی منتقل می‌شوند.

بنابراین وجود گیاهان در منزل می‌تواند علاوه بر تصفیه هوای خانه به درمان برخی بیماری ها نیز کمک کند. به طور خلاصه، فواید گیاهان خانگی عبارتند از: کیفیت مطلوب تر هوای خانه، کاهش استرس، کاهش اضطراب، بهبود کیفیت خواب، بهبود خلق و خوی فردی، پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های دیگر، پیشگیری از سردرد، بهبود عملکرد مغز و بوی بهتر بدن.

آثار آرام بخش گیاهان و خواص تمیزکنندگیِ آن ها اخیرا در پژوهشی توسط دانشمندان نیز مورد توجه قرار گرفته است. برای بهبود کیفیت خواب و درمان مشکلات کم خوابی، ما پنج گزینه برای شما داریم.

 

گیاه زبان مادر شوهر

نام اصلی این گیاه «مار» است که به نام زبان مادر شوهر نیز معروف شده است. این نوع گیاهان از جمله محبوب ترین گیاهان تزئینی هستند که می توانند علاوه بر تصفیه هوا، کیفیت اکسیژن موجود در آن را نیز بهبود دهند. نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که وجود این گیاه در منزل می‌تواند در درمان مشکلات تنفسی، سردرد و بهبود سطح بازدهی کمک کنند و همچنین مانع خارج چشم ها شوند.

برای تصفیه هوای منزل از چه گیاهانی در خانه قرار دهیم؟

 

گیاه یاسمین

به این گیاه یاس یا یاسمن نیز گفته می‌شود. یاسمین گلی است خوشبو به رنگ سفید یا زرد یا کبود؛ بوی خوب این گیاه کیفیت خواب را بهبود داده و بازدهی و هوشیاری فرد را نیز تقویت می کند. همچنین با بو کردن این گل، سطح استرس و اضطراب فرد کاهش پیدا می کند.

 

برای تصفیه هوای منزل از چه گیاهانی در خانه قرار دهیم؟

 

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه کاملا مفید برای منزل است که بسیار ساده و بی‌دردسر رشد می‌کند. این گیاه در طول شب اکسیژن تولید می‌کند که همین مسئله موجب بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی می‌شود. نام دیگر آن «گیاه فناناپذیر» است که به سادگی قابل تکثیر است. بنابراین شما می توانید چندین گلدان از یک گیاه تهیه و در جاهای مختلف خانه بچینید.

 

برای تصفیه هوای منزل از چه گیاهانی در خانه قرار دهیم؟

گیاه پاپیتال

پاپیتال یا پیچک معمولی بسیار کارآمد است و حتی ناسا آن ها را به عنوان قویترین گیاه تصفیه کننده هوا معرفی کرده است. اگر مشکلات تنفسی یا آسم دارید حتما از این گیاه استفاده کنید. حتی انواع آلرژی که توسط آلاینده های هوا منتقل می‌شوند نیز توسط این گیاه از بین می روند. بنابراین برای بهبود کیفیت خانه حتما به آن فکر کنید.

 

برای تصفیه هوای منزل از چه گیاهانی در خانه قرار دهیم؟

 

گیاه اسطوخودوس

اسطوخودوس یا لوندر در همه اشکال خود گیاهی کامل مفید است. این گیاه می‌تواند در بهبود کیفیت خواب، درمان اضطراب، کاهش استرس، کاهش تپش قلب و حتی کاهش میزان گریه کودکان مفید واقع شود.

به طور کلی، اگر شما بتوانید هوای خانه را تصفیه کنید، از خواب بهتری برخوردار خواهید شد. در این صورت شما در طول روز فعالیت بیشتری خواهید داشت. پرورش گیاهان در منزل فواید بی شماری دارد که به سلامت کلی بدنتان نیز کمک خواهد کرد.

برای تصفیه هوای منزل از چه گیاهانی در خانه قرار دهیم؟

مطالب مشابه را ببینید!