مجله تاپ‌ناز‌

داروی دیکلوفناک داروی موثر برای کاهش درد آرتروز

داروی دیکلوفناک داروی موثر برای کاهش درد آرتروز

برای کاهش درد آرتروز داروی دیکلوفناک می تواند موثر باشد. البته باید از استفاده زیاد دیکلوفناک پرهیز کرد زیرا عوارض جانبی نیز دارد.

دیکلوفناک برای کاهش دردهای آرتروز

در این موارد داروهایی مثل ایبوپروفن یا دیکلوفناک در کوتاه مدت بیش تر به درد می خورد.

دکتر سون ترل از دانشگاه برن سوییس که در این تحقیق شرکت داشته، در این باره گفت:«فارغ از دوز دارو، دیکلوفناک که با نسخه داده می شود، موثرترین دارو در بین مسکن هایی است که برای کاهش درد در آرتروز به کار می رود.» البته بیماران باید به یاد داشته باشند که دیکلوفناک اثرات جانبی دارد و خطر بیماری قلبی و مرگ را افزایش می دهد.

داروی دیکلوفناک داروی موثر برای کاهش درد آرتروز

عوارض استفاده دیکلوفناک و استامینوفن

این تحقیق با واکنش شرکت سازنده استامینوفن در آمریکا روبرو شده. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است:«ما با تحلیل محققان از این اطلاعات مخالف هستیم. استامینوفن برای میلیون ها مصرف کننده هم چنان آرام بخش مهمی است، به ویژه آن هایی که داروهایی مثل دیکلوفناک ممکن است برایشان مناسب نباشد، از جمله بیماران قلبی و عروقی، کسانی که دچار خونریزی دستگاه گوارشی هستند و بیماران کلیوی. ایمنی و کارایی استامینوفن، پشتوانه بیش از 150 تحقیق در طول 50 سال گذشته را دارد…»

با مشاهده هر کدام از این علائم باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرد

حساس شدن به نور آفتاب می تواند از عوارض داروی دیکلوفناک باشد. پس هنگم مصرف این دارو باید زیر نور افتاب قرار نگیرید و از برنزه کردن پوست با لامپ فلوتورسنت دوری کنید. وقتی زیر نور خورشید قرار دارید بدنتان را بپوشانید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

آلرژی قرمزی پوست، خارش، کهیر و آسم از علائم دیکلوفناک

دیکلوفناک باعث سردرد، وزوز گوش، افزایش فشار خون و نارسایی قلبی می شود مصرف دیکلوفناک مانند دیگر داروهیا ضد التهاب ممکن است ریسک سکته قلبی و مغزی را بیشتر کند. احتمال این عوارض در افرادی که از قبل مشکل قلبی دارند و یا در افرادی که سیگار مصرف می کنند، سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند، فشار خون بالا دارند و یا دیابت دارند بیشتر می باشد. احتمال بروز این عوارض در مصرف های طولانی مدت این داروها بیشتر است. سکته قلبی می تواند خود را به صورت درد قفسه سینه، ضعق و تنگی نفس نشان دهد و سکته مغزی به صورت اختلال در دید و تعادل در تکلم باشد.

اشکال دارویی دیکلوفناک

دیکلوفناک بصورت قرص های 25 و 50 و 100 میلیگرمی و شیاف 50 و 100 میلیگرمی و آمپول 75 میلیگرمی و ژل موضعی یک درصد و قطره چشمی یک دهم درصد در دسترس است. این دارو را میتوان بصورت 3-2 بار در روز مصرف کرد. حداکثر دوز مصرفی دیکلوفناک 150 میلیگرم در روز است.

دیکلوفناک داروی موثر برای کاهش درد آرتروز

همچنین بخوانید : قرص آلفن ایکس ال 100

مطالب مشابه را ببینید!