مجله تاپ‌ناز‌

ماسک های طبیعی آبرسان مو + طرز تهیه آنها برای زیبایی موها

در این قسمت انواع ماسک طبیعی آبرسان مو را معرفی می کنیم و طرز تهیه آنها برای زیبایی مو را به شما آموزش می دهیم. داشتن موی نرم و درخشان نقش مهمی در زیبایی افراد دارد ولی گاهی بنا به دلایل مختلفی مو دچار خشکی و ریزش می شود و با کمک ماسک های طبیعی و موثر شما می توانید این مشکل را رفع کنید، در این مطلب چند ماسک آبرسان مو را به شما معرفی کرده ایم.

تمام افراد در طول زندگی خود به دنبال روشهایی برای داشتن موی سالم و حجیم هستند زیرا استفاده کردن از مواد شیمای، شامپوهای نامناسب، رنگ کردن مو و … باعث از بین رفتن کراتین و چربی های مو و در نتیجه ریزش و شکستگی مو می شود که با استفاده موادی که در منزل دارید می توانید رطوبت از دست رفته موها را باز برگردانید.

اگر جزو افرادی هستید که از محصولات آرایشی استفاده می کنید پس برای اینکه به موهای شما آسیبی نرسد می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید و ماسک های آبرسان مو را امتحان کنید.

ماسک آبرسان مو

به جای استفاده از درمان های پر هزینه و غیر طبیعی از ماسکهای آبرسان طبیعی استفاده کنید به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید تا با بهترین ماسک های آبرسان که باعث نرمی موهای شما می شوند آشنا شوید.

 

روغن زیتون و آلوئه ورا

یکی از روشهای موثر برای آبرسانی به موها استفاده از روغن زیتن و آلوئه ورا است زیرا آلوئه ورا دارای آنزیمی به نام پروتئولیتیک است که باعث بازسازی سلولهای مرده روی پوست سر می شود و همچنین باعث نرم و براق شدن موها می شود.

نحوه تهیه : یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، پنج قاشق از مغز گیاه آلوئه ورا و یک عدد زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی موهایتان بماند.

 

دارچین و روغن نارگیل

اگر رشد موهای شما کم است می توانید از ماسک دارچین و روغن نارگیل استفاده کنید زیرا دارچین خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث تحریک گردش خون و افزایش رشد مو خواهد شد.

طریقه استفاده : روغن نارگیل و دارچین را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده سپس ریشه مو و پوست سر را با این ماسک ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه بماند، به منظور گرفتن بهترین نتیجه از این روش هفته ای یک بار استفاده نمایید.

ماسک های طبیعی آبرسان مو

تخم مرغ، رزماری و سرکه

یکی دیگر از ماسکهایی که باعث رفع خشکی مو و نرم شدن مو می شود استفاده از ماسک تخم مرغ، رزماری و سرکه است و این ماسک به عنوان آبرسان مو به حساب می آید.

دستور العمل : سه عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق غذا خوری سرکه، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل با هم مخلوط کرده و در نهایت چند قطره اسانس رزماری به آن اضافه کنید سپس به موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی موهایتان بماند و در نهایت با شامپو بشویید.

 

 

ماسک تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ نقش مهمی را در افزایش رطوبت پوست سر ایفا می کند زیرا دارای آنزیم ها و باکتری ها است که به تمیز کردن پوست سر و عاری نگه داشتن آن از چربی کمک شگفت انگیزی می کند.

طرز تهیه : به منظور تهیه این ماسک یک عدد تخم مرغ را بـا روغن زیتون مخلوط کرده و این ماسک را بر روی موهایتان بزنید سپس اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند، به منظور گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک دو یا سه بار در هفته پیش از شستن سرتان استفاده کنید.

نکته : در صورت داشتن موهای چرب ممکن است این ماسک برای شما مناسب نباشد.

 

ماسک سس مایونز

از دیگر روش هایی که سبب نرم، مرطوب، حجیم و براق شدن مو می شود استفاده از سس مایونز است که دارای آب لیمو، سرکه و سویا است.

نحوه تهیه : جهت تهیه این ماسک فقط کافی است یک سوم پیمانه سس مایونز را با چند قطره روغن مانند : نارگیل، گردو، هسته زردآلو، زیتون و کاج ترکیب نمایید سپس مخلوط را بر روی موهایتان به مدت نیم ساعت قرار دهید.

ماسک های طبیعی آبرسان مو

ماسک روغن نارگیل

یکی دیگر از راه های موثر جهت آبرسانی به مو و رفع خشکی مو استفاده از روغن نارگیل است بنابراین نوک انگشتان تان را آغشته به روغن نارگیل کرده و مو و همچنین پوست سرتان را ماساژ دهید از این روش قبل از خواب استفاده کنید و صبح روز بعد سرتان را بشویید.

نکته : بهتر است روغن نارگیل را کمی گرم نمایید.

 

 شکر قهوه ای و روغن زیتون

شکر به دلیل اینکه سبب از بین رفتن سلول های مرده سر می شود و روغن زیتون نیز به نرم کردن موهای خشک کمک می کند به همین خاطر ترکیب این دو به عنوان یک ماسک شگفت انگیز آبرسان مو محسوب می شود و سبب نرم و براق شدن مو و جلوگیری از ریزش و شکستگی مو می شود.

روش تهیه : دو قاشق سوپ خوری شکر قهوه ای را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون با هم مخلوط کرده سپس ترکیب حاصل را از ریشه تا انتها روی مو بزنید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه موهایتان را آبکشی نمایید.

ماسک های طبیعی آبرسان مو

عسل، سرکه سیب و تخم مرغ

در صورت داشتن موهای خشک استفاده از این ماسک گزینه بسیار مناسبی است زیرا، یک روش عالی جهت درخشندگی طبیعی مو است و بسیار مرطوب کننده و مغذی می باشد.

دستور العمل : یک قاشق چای خوری سرکه سیب، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب نمایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه بر روی موهایتان بماند.

نکته : بسته به بلندی موهایتان می توانید میزان مواد گفته شده را دو برابر یا نصف نمایید.

 

 

سفیده تخم مرغ و لیمو

سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن آنزیم های پروتئینی سبب از بین رفتن چربی اضافی مو می شود بنابراین در صورت داشتن موهای چرب استفاده از این ماسک بسیار موثر می باشد.

نحوه تهیه: یک عدد سفیده تخم مرغ و آب نصف یک عدد لیمو را با هم ترکیب نمایید سپس ماسک حاصل را از ریشه تا انتهای مو بزنید و پس از زمان نیم ساعت موهایتان را با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

آووکادو، عسل و روغن زیتون

این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است به همین خاطر با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و سبب ترمیم پوست سر، تقویت و درخشندگی موها می شود.

روش استفاده: به منظور تهیه این ماسک آبرسان مو، یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، نیمی از آووکادو و یک قاشق سوپ خوری عسل را با هم مخلوط کرده و با نوک انگشتان ماسک را به مو های خیس بزنید سپس موهایتان را به مدت ده دقیقه سشوار کرده و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه ماسک بر روی موهایتان بماند.

 

عسل، موز و ماست

موز دارای پتاسیم، روغن های طبیعی، انواع ویتامین و کربوهیدرات ها است که سبب حفظ رطوبت و برطرف کردن وزوزی مو می شود، ماست نیز به خاطر داشتن مقادیر فراوانی اسید لاکتیک باعث درمان موهای آسیب دیده و مات می شود.

نحوه تهیه : دو قاشق سوپ خوری ماست، یک عدد موز خرد شده و یک قاشق سوپ خوری عسل را با هم داخل مخلوط کن قرار دهید سپس ماسک حاصل را از بالا تا پایین بر روی موهای مرطوب بزنید و با کمک یک کلاه موهایتان را بپوشید و در نهایت پس از زمان سی تا چهل دقیقه موهایتان را بشویید.

 

توت فرنگی، عسل و روغن نارگیل

توت فرنگی به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامین سبب تولید کلاژن می شود و در نتیجه به رفع چربی اضافی و براق ساختن موها کمک شگفت انگیزی می کند.

دستور العمل : شش تا هشت عدد توت فرنگی تازه، یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و یک قاشق سوپ خوری عسل را با هم مخلوط کنید سپس مواد را به میزان مساوی بر روی موهای مرطوب زده و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بماند.

مطالب مشابه را ببینید!