مجله تاپ‌ناز‌

انواع ماسک جینسینگ + مزیت های این ماسک فوق العاده برای پوست صورت

جینسینگ به دلیل خواص زیادی که دارد برای بانوان، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و در این مطلب اطلاعات و توضیحاتی در مورد ماسک جینسینگ و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم.

هزاران سال است که در طب سنتی چین و کره از جینسینگ استفاده های زیادی می شود زیرا جینسینگ به دلیل انواع آنتی اکسیدانی که دارد ضد پیری است و به همین دلیل اکثر افراد آن را با نام گیاه جوانی می شناسند و از آن به عنوان ماسک استفاده می کنند.

ماسک جینسینگ

جینسینگ جزو گیاهان پر خواص است که محبوبیت آن به دلیل مزیت هایی است که در زمینه زیبایی و دلیل تاثیراتی است که در بدن دارد و به همین دلیل معمولا از آن به عنوان گیاه جوانی یا نوش دارو یاد می کنند.

می توانید با تهیه ماسک جینسینگ  باعث طراوت و شادابی پوست خود شوید و با استفاده از این گیاه مقوی و نیروزا میتوانید نقش فراوانی در سلامتی دیگر اجزای بدن هم بگذارید.

باید بدانید که جینسینگ گیاهی شبیه تمشک با گل هایی با رنگ زرد تا قهوه ای است که دارای بزرگ های بزرگ و گوشتی و ریشه های دوکی شکل می باشد و بیشتر خواص آن به دلیل وجود ریشه آن است. بهترین و سریع ترین راه برای رفع نیزاهای روزانه پوست صورت استفاده از ماسکی ایده آل است و امروزه هم انواع مختلف ماسک در بازار وجود دارند که ممکن است تقلبی باشند.

ماسک جینسینگ جزء پرطرفدارترین ماسک ها است زیرا هم استفاده از آن راحت است و هم نیازی به شستشو ندارد. اگر چه ماسک های جینسینگ به صورت شیمایی در بازار وجود دارند ولی شما می توانید آن را در منزل با مواد طبیعی تهیه کنید.

 ماسک جینسینگ

مزیت استفاده از ماسک جوانی جینسینگ 

جینسینگ فواید بیشماری برای پوست دارد و در ادامه بعضی از این خواص را توضیح می دهیم:

سفت کننده پوست

ترکیباتی که جینسینگ دارد می توانید متابولیسم پوست را فعال کند و باعث تولید کلاژن می شود و در نهایت پوست را سفت می کند. در ماسکی که دارای مقداری جینسینگ ، عسل و روغن آفتابگردان است باید دو بار در طول هفته روی پوست خود بمالید. این ماسک تونر عالی برای پوست به حساب می آید که به زیبایی چهره و رفع لکه های تیره پوست کمک خواهد کرد.

روشن کننده پوست

برگ و ریشه های این گیاه دارای آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین است و برای سلامت عمومی پوست مفید است و سلول های مرده پوست را پاکسازی می کند و باعث تولید سلول های جدید می شود. این گیاه می توانید پوست را آبرسانی کند و تاثیر زیادی بر روشن کردن پوست دارد.

درمان بیماری های پوستی

جینسینگ در واقع برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه مفید می باشد زیرا مواد معدنی و ترکیبات موجود در جینسینگ خیلی سریع توسط پوست جذب می شوند و باعث بهبود گردش خون می شوند. استفاده از ماسک جینسینگ روی پوست می توانید آن را شاداب و زیبا کند.

رفع تیرگی دور چشم

چنانچه سیاهی دور چشم دارید می توانید با استفاده از این گیاه و ترکیباتی که دارد باعث روشن شدن پوست شوید و حلقه های تاریک اطراف چشمک را رفع کنید.

درمان ریزش مو

ریزش مو به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود و ترکیبات مغذی جینسینگ  باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند و با بهبود خونرسانی باعث افزایش رشد مو می شود. می توانید برای درمان ریزش مو آن را با چای جینسینگ  بشویید و یا آن را به رژیم غذایی اضافه کنید.

انواع ماسک های جینسینگ

بهتر است بدانید که انواع مختلفی از ماسک جینسینگ وجود دارد که شما می توانید آن را به صورت خانگی تهیه نمایید و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از آن ها پرداخته ایم:

ماسک عسل وجینسینگ

مواد لازم:

مقداری جینسینگ

عسل

آب

روغن آفتاب گردان

نحوه ساخت و مصرف

اگر به دنبال پاکسازی و ماسک شفاف کننده پوست و رفع چین و چروک های خود هستید حتما از ترکیب جینسینگ و عسل کمک بگیرید. در ابتدا بایستی تمامی این مواد را با هم ترکیب نمایید و به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی صورت بگذارید و پس از آن با آب بشویید.

ماسک گل سرخ وجینسینگ

مواد لازم:

گل سرخ خشک شده حدود ۳۰ گرم

عسل یا موم به اندازه یک قاشق

جو پرک به مقدار لازم

پودر گیاه جینسینگ به مقدار کم

نحوه ساخت و مصرف:

برای تهیه این نوع ماسک بایستی گل سرخ های خشک شده را دم کنید و سپس به عصاره آن مقداری عسل، جینسینگ و جو پرک اضافه نمایید. ماسک به دست آمده را به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک ریشه گیاه

مواد لازم:

پودر یا عصاره ریشه گیاه جینسینگ به مقدار کم

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

نحوه ساخت و مصرف

برای تهیه این ماسک بهتر است مواد بیان شده را با یکدیگر ترکیب نمایید و به مدت زمان ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک چای جینسینگ

مواد لازم:

آب داغ

مقداری پنبه

چای کیسه ای یا پودر جینسینگ

نحوه ساخت و مصرف

توجه داشته باشید که این ماسک خانگی قادر است به رفع انواع بیماری های پوستی مانند آکنه و اگزما بپردازد زیرا ترکیبات موجود در این ماده به سرعت جذب پوست می شوند و گردش خون را بهبود می دهند. برای تهیه ماسک چای بهتر است چای کیسه ای را درون آب داغ قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود و سپس پنبه را به آب جینسینگ آغشته کنید و بر روی پوستتان بمالید و در پایان شب بشویید.

ماسک جینسینگ و موم

مواد لازم:

جینسینگ

موم عسل

نحوه ساخت و مصرف

برای ساختن این ماسک صورت در ابتدا باید تمامی مواد را به خویب با هم ترکیب کنید و بر روی صورت خود قرار دهید. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید تا پوستتان پاکسازی شده و منافذ کاهش پیدا کنند.

ماسک گوجی بری وجینسینگ

مواد لازم:

ریشه جینسینگ

خرما

گوجی بری

نحوه ساخت و مصرف

مواد بیان شده را بایستی حدود یک ساعت بپزید و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند. سپس درون شیشه ای تمیز بریزید و در صورت نیاز روی صورت ماسک کنید.

ماسک روغن زیون و جینسینگ

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

مقداری از پودر یا عصاره ریشه گیاه

نحوه ساخت و مصرف

برای تهیه ماسک روغن زیتون بایستی مواد را با هم ترکیب نمایید و به مدت زمان ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. سپس با آب خنک پوستتان را با دقت بشویید.

مطالب مشابه را ببینید!