مجله تاپ‌ناز‌

برای زیبایی جنین چه بخوریم + نکاتی برای زیبا شدن نوزاد

برای زیبایی جنین چه بخوریم

زیبایی جنین یکی از مواردی است که پدر و مادر به آن بسیار فکر می کنند. مادر باردار باید طوری تغذیه داشته باشد که تمام مواد مغذی به او و جنین برسد تا جنین و نوزاد او بسیار زیبا شود.

تمام افراد و به خصوص مادران مایل هستند که فرزند آنها هم سلامت جسمی و روحی داشته باشد و هم بسیار زیبا باشد. این مسئه از گذشته های دور هم وجود داشت و البته در آموزه های مذهبی هم پیامبران و ائمه به نکاتی برای زیبا شدن فرزند اشاره کرده اند. تغذیه سالم مادر در دوران بارداری باعث تضمین سلامت مادر و جنین می شود و بر زیبایی نوزاد هم تاثیر می گذارد.

مواد غذایی برای زیبایی جنین

برای زیبا شدن جنین و نوزاد و حفظ سلامت آن، زنان قبل از بارداری و در دوران بارداری نیاز به مواد سالم و تازه بدون مواد نگهدارنده شیمایی دارند.

مصرف مواد غذایی برای کبد مفید و سالم می باشد و دوست کبد است و دیگر مواد طبیعی و سالم هم می توانند بر زیبا بودن جنین تاثیر بگذارند. پس باید در پاسخ به این سوال که باری زیبایی جنین چه بخوریم باید گفت از مواد غذایی که در ادامه معرفی کرده ایم می توانید استفاده کنید.

✅ بخوانید: برای داشتن نوزاد باهوش در دوران بارداری چه باید بکنیم؟

روغن زیتون و روغن ماهی

مادران باید یکی از روغن های سالم را قبل از بارداری و در دوران بارداری برای خود انتخاب کنند. روغن زیتون خواص بی شماری دارد و مواد مغذی و ویتامین های که دارد می تواند باعث سلامتی مادر و کودک شود و باعث زیبایی جنین شود.

کاسنی

عرق کاسنی برای تقویت کبد عالی است. مادرانی که فرزند زیبا می خواهند باید این گیاه را قبل و در طول بارداری مصرف کنند.

کنگر

این گیاه خواص زیادی دارد و از جمله آن می تواند به خاصیت ضد عفونی کنندگی آن اشاره کرد. کنگر اشتها آور است و باعث هضم بهتر غذا می شود. به زنان باردار توصیه می شود برای داشتن جنین زیبا از کنگر استفاده کنند و از خواص آن بهره ببرند. باید در مصرف کنگر اعتدال را رعایت کرد و زیاده روی در مصرف هر ماده ای ممکن است باعث آسیب به سلامت شود.

آب انگور

آب انگور دارای اسید آلفا هیدروکسی است و این ماده برای افزایش رشد جنین تاثیر خوبی دارد و زنان باردار با مصرف 60 میلی لیتر در 2 وعده روزانه می توانند نوزادی سالم، قوی، مقاوم و زیبایی داشته باشند.

بادام

برای اینکه نوزاد شما عضلاتی قوی داشته باشد می توانید در طول بارداری بادام خشک مصرف کنید. مصرف بادام توسط مادر باردار باعث شفافیت رنک پوست جنین می شود و زنان باردار برای نحوه استفاده از بادام خشک می توانند چند عدد بادام را پودر کنند و به شیر اضافه کنند و میل کنند.

شیر و زعفران

در زمان های گذشته گفته می شد که زعفران برای افرادی که باردار هستند ممنوع است زیرا معتقد بودند که باعث سقط جنین می شود. امروزه به این نتیجه رسیده اند که مصرف زعفران به دلیل عطر و طعمی که دارد در دوره بارداری باعث زیبایی و آرامش روان جنین می شود.

مادران باردار باید توجه کنند که نباید در مصرف زعفران زیاده روی کنند زیرا مصرف این ماده باعث بالا رفتن گرمای بدن و تولید گرما می شود و در نتیجه باعث مشکلاتی برای خانم های باردار می شود. تداوم استفاده از زعفران در طول دوران بارداری باعث انقباضات رحم می شود و در این حالت جنین سقط می شود. خانم های باردار تنها در سه ماه سوم بارداری با اظلاع پزشک این ماده غذایی را می توانند استفاده کنند.

✅ مطلب پیشنهادی: خوردن انار هنگام بارداری بچه را زیبا میکند؟

کره

پزشکان متخصص طبق نتایج تحقیقاتی که صورت گرفته است بیان می کنند که زنانی که در دوره بارداری کره آب شده را در برنامه غذایی خود مصرف میک نند در طول زایمان طبیعی دچار درد کمی می شوند. این ماده غذایی باعث تقویت بدن مادران باردار می شود و باعث روشن شدن رنگ پوست جنین می شود. زنانی که چربی خون بالایی دارند باید با تجویز پزشک این ماده غذایی را استفاده کنند.

به جز مواد ذکر شده می توانید هویج، زرشک، شکر و نعناع هم مصرف کنید زیرا در زیبایی جنین تاثیر دارند. مصرف مواد زیر هم باعث زیبایی جنین می شوند.

  • سیب و خربزه و هلو و توت فرنگی , از میوه هایی هستند که خوردن آن برای زیباتر شدن جنین، بسیار توصیه می شود.
  • رب انار یکی از مواد غذایی است که توصیه می شود زنان باردار در طول بارداری برای زیباتر شدن جنین از آن استفاده کنند. علاوه بر این رب انار از ویار مادر باردار جلوگیری می کند.
  • مصرف آب آناناس به همراه عسل می تواند باعث زیباتر شدن پوست مادر و جنین شود.
  • برای داشتن جنینی با موهای پر , مصرف انجیر و شنبلیله توصیه می شود.
  • مصرف رازیانه و بادیان مادر باردار , باعث زیباتر شدن چشمان جنین می شود.
  • مصرف به, علاوه بر موثر بودن در زیبایی جنین, می تواند از خطر سقط جنین جلوگیری کند.

یکی دیگر از نکات مهمی که برای داشتن جنین زیبا باید به آن توجه داشت، تغذیه پدر قبل از بسته شدن نطفه می باشد. قوی بودن و سلامتی اسپرم مرد, در زیباتر شدن جنین تاثیر می گذارد. مصرف برخی از غذاها که قوی جنسی مرد را تقویت می کند و در نتیجه اسپرم قوی تر می شود, عبارت اند از :

  • انار شیرین : مصرف انار شیرین ناشتا می تواند, مایع منی مرد را افزایش داده و فرزند او را زیباتر کند.
  • مصرف انجیر، زیتون و آب لیمو ترش می تواند برای ناتوانی جنسی مرد مفید باشد.
  • مصرف ناشتای یکی از این میوه ها حتی الامکان توصیه می شود: گلابی, به , سیب , انار شیرین.
  • در پاسخ به این سوال که برای زیبایی جنین چه بخوریم باید گفت مصرف معجون شیرگردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی جنین دارد.
  • مصرف مغز بادام بو داده, تخمه ی خربزه باعث قوی شدن قوای جنسی مرد می شود و در نتیجه در زیبایی فرزند او تاثیر گذار است.

به جز این موارد که ذکر کردیم، بهتر است که مواد غذایی ناسالم مصرف نکنید و غذا را به صورت صحیح طبخ کنید. وجود مواد ناسالم در بدن زن باردار، باعث عدم جذب مواد غذایی می شود و سلامتی مارد و کودک را به خطر می اندازد و جنین زشت خواهد شد. از جمله این مواد که بهتر است کم مصرف شوند می توان به مواد غذایی تند اشاره کرد که ممکن است باعث ایجاد لک بر بدن و صورت جمیم شود. غذاهای پر ادویه توصیه نمی شود.

مطالب مشابه را ببینید!