مجله تاپ‌ناز‌

برداشتن خال صورت با لیزر + فواید و معایب این روش برای پوست

برداشتن خال صورت با لیزر

برداشتن خاص صورت و خال های پوستی با لیزر هم فواید دارد و هم معایب دارد که در ادامه توضیح می دهیم. ضایعات پوستی بسته به نوع خال با روش های مختلف برداشته می شوند و یکی از روش های رایج استفاده از روش لیزر است که امواج لیزر برای تراش یا تخریب خال استفاده می شود که در ادامه توضیح می دهیم.

وجود خال روی پوست برای بعضی از افراد خوشایند نیست و به همین دلیل به دنبال روشهایی برای برداشتن خال هستند که بسته به نوع خال روشهای مختلف وجود دارد که یکی از این روشها لیزر است و در واقع روشی مطلوب میان مردم است.

بعضی از افراد برای زیباتر شدن تصمیم می گیرند که خال را بردارند و گاهی مواقع تنها با هدف زیبایی نیست و برای آن دسته از افراد که دچار بیماری ملانوم هستند، برداشتن خال ضروری است و در ابتدا پزشک آزمایشات و معاینات دقیق را انجام می دهد و از خال نمونه برداری می کند و در زیر میکروسکوپ وضعیت بافت خال را بررسی می کند و در صورتی که سرطانی باشد، پزشک متخصص برای پخش نشدن سرطان در بدن خال را به صورت کامل بر می دارد.

برداشتن خال صورت با لیزر

بیشتر خالها رنگ قهوه ای تیره  یا مشکی دارند و با شکل و اندازه های مختلف به شکل تکی و یا گروهی ظاهر می شوند که یکی از شایع ترین خالها، خال ملانوسیتی است که از تکثیر سلولهای رنگدانه ساز ایجاد می شود و در حقیقت تومور خوش خیم است، بیشتر خالها بدون ضرر هستند و نیاز به نگرانی و برداشتن آنها نیست، ولی در صورتی که وجود آن روی پوست شما باعث آزار می شود و در صورت ساییده شدن خالها به لباس، پوست شما دچار سوزش می شود می توانید اقدام به برداشتن آن کنید که البته خالهایی که تغییر می کنند خالهایی هستند که حتما باید برداشته شوند زیرا وقتی که در رنگ، اندازه و شکل خال تغییر ایجاد می شود می تواند نشانه هشداردهنده از ابتلا به سرطان پوست در فرد باشد و در صورت مشاهده تغییر در خال بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید که از روشهای مناسب برای برداشتن هر نوع خالی استفاده از روش لیزر می باشد.

استفاده کردن از روش لیزر روشی مناسب برای خالهای صاف و قهوه ای یا سیاه رنگ است که در این روش از امواج لیزر استفاده می شود و به دلیل اینکه در این روش نیازی به برش پوست یا بخیه نیست جراحت یا زخم در این روش وجود ندارد و نیاز به یک تا سه جلسه درمان دارد و برای بی حس شدن ناحیه یک داروی بیهوشی سطحی در ناحیه مورد نظر تزریق می گردد و نور لیزر به صورت مستقیم به خال تابیده می شود تا آن را گرم کند و بترکاند و پس از درمان ناحیه مورد نظر مقداری قرمز رنگ می شود و یک زخم بسیار جزیی ایجاد می شود که پس از چند هفته به صورت کامل درمان می شود و احتمال ایجاد عفونت در این روش خیلی کم است.

مطلب پیشنهادی: درمان 10 مشکل پوستی خانم ها (جوش، لک، خال و …)

روش های مختلف از بین بردن خال

جراحی برای آن دسته از افراد که دارای خال سطرانی هستند تنها روش موثر است ولی اگر فردی با هدف زیباتر شدن تصمیم دارد که خال را با استفاده از لیزر و کرم های برطف کننده خال بردار روش خوبی هستند. استفاده از لیزر دو روش دارد که در یک روش خال را با نیتروژن منجمد و سپس با لیزر بر می دارند و در روش دیگر ابتدا روی خال پماد بی حسی می زنند و پس از اینکه بی حس شد، اقدام به برداشتن خال می کنند و در استفاده از روش لیزر هیچ دردی هم وجود ندارد.

نکته

استنفاده کردن از روش لیرز برای خالهای خیلی بزرگ و یا خالهایی که از پوست بیرون زده اند مناسب نیست و در واقع برای آن دسته از خالهایی که شکل غیر عادی دارند توصیه نمی شود.

برداشتن خال صورت با لیزر

عوارض استفاده از لیزر

به این دلیل که پرتو لیزر قادر نیست به نقاط عمیق پوست برود برای آن دسته از افراد که دارای خال گوشتی با ریشه های عمیق هستند مناسب نیست و به دلیل اینکه پس از برداشتن خال صورت با لیزر پوست جدید خیلی حساس و ملتهب می شود پس از قرار گرفتن در معرض خورشید باید خودداری کنید و حداقل به مدت یک ماه و نیم استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می شود.

انواع خال

خال گوشتی : این نوع خال بر روی پوست رشد کرده و دارای رنگ طبیعی پوست، قهوه ای و مشکی است.

خال گوشتی غیر معمول – خال گوشتی مادرزادی : این نوع خال به دلیل سلول های پوستی هستند که در یک نقطه جمع شده اند که این سلول ها در ابتدا به رنگ طبیعی پوست بوده و با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و در زمان بارداری به رنگ تیره در می آیند.

بخوانید: دلیل زیاد شدن خال بر روی بدن و صورت چیست؟

برداشتن خال صورت با لیزر

نکاتی در رابطه با برداشتن خال با لیزر

  • در زمان استفاده از لیزر بیمار احساس درد کمتری می کند.
  • استفاده از لیزر برای خال های صاف، قهوه ای یا سیاه رنگ مناسب است.
  • در نواحی که احتمال پخش شدن خال وجود دارد و یا امکان دارد جای خال گود شود با استفاده از لیزر این نگرانی ها برطرف خواهد شد.
  • به منظور تسریع در روند بهبود ناشی از استفاده از لیزر می توانید از عسل کمک بگیرید.
  • پس از برداشتن خال صورت با لیزر پزشک پماد و دارو تجویز می کند که طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید.

 

برداشتن خال با لیزر پرتوان CO۲

استفاده کردن از این نوع لیزر باعث برداشته شن خال صورت از ریشه خواهد شد و پس از آن جای بخیه و زخم باقی نمانده و در بعضی از موارد خالهای برجسته و عمیق که با مو همراه هستند از ریشه برداشته نمی شود زیرا ممکن است عود کنند ولی در صورتی که از عمق برداشته شود و زخم در بیمار به خوبی بهبود پیدا کند مشکلی ایجاد نمی شود.

مطالب مشابه را ببینید!