مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی معین خواننده و تصاویر معین + معرفی آهنگ ها و آلبوم های معین

در این بخش بیوگرافی معین یکی از تواناترین و خوش صدا ترین خواننده های قدیمی ایرانی را ارائه کرده ایم. بدون شک می توان گفت معین در هنر خوانندگی تبدیل به اسطوره ای بزرگ شده است که هر کسی توان آوازخوانی به سبک و قدرت او را ندارد.

بیوگرافی معین

بیوگرافی معین خواننده و عکس های معین خواننده

نصرالله معین نجف آبادی معروف به معین (متولد ۲۹ دی ۱۳۳۰ در نجف آباداصفهان) خواننده سرشناس موسیقی پاپ ایرانی است. کارهای او بیشتر از نوععاشقانه و احساسی باشد. او بیشتر با نام معین شناخته می‌شود. وی هم‌اکنون مقیم آمریکا است و درانسینو لس آنجلس زندگی می‌کند.

سال‌های ابتدایی

معین در سال ۱۳۳۰ در شهرستان نجف آباد واقع در استان اصفهان در خانواده‌ای کاملاً مذهبی و از نظر مالی در سطح متوسط و پر جمعیت به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی و جوانی قرآن را با صوت و اشعار و غزلیات شعرای بزرگ را می‌خواند. او در همان دوران با دوستان خود در مجالس شادمانی برنامه‌های بسیاری در شهر خود و دیگر شهرهای استان اصفهان اجرا می‌کرد. وی از دوران کودکی علاقه خود را به آواز نشان داد. معین در سن ۱۸ سالگی نزد اساتید آواز آن زمان همچون تاج اصفهانی وحسن کسایی به یادگیری گوشه‌ها و دستگاه‌های آواز ایرانی پرداخت.

معین

از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ در هتل عباسی اصفهان و کاباره هزار و یک شب به اجرای برنامه مشغول شد. درآن زمان معین یک گروه ارکستر که از افرادی هم چون ناصر ریاضی و پیمان سرخوش تشکیل شده بودند در اصفهان برنامه اجرا می‌کرد. معین اولین کار خود را در سال ۱۳۵۹ با عنوان «یکی را دوست می‌دارم» روانه دنیای موسیقی کرد. اما نکته مهم این بود که یکی را دوست می‌دارم با ترانه‌ای از مسعود امینی و آهنگی از معین آن چنان در میان مردم جا باز کرد که این اثر پس از مدتی کوتاه از مرزهای ایران گذشت و توسط خوانندگان ایرانی که پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده بودند خوانده شد. هایده، ابی و عارف از جمله معروف ترین این افراد بودند. معین یک شبه راهی را که بسیاری برای آن سال‌ها کار کرده بودند پیموده بود و اینک تبدیل به آوازه خوانی نامی شده بود. معین تنها خواننده‌ای است که دقیقا بعد انقلاب ظهور کرد وموفقیتش از همان زمانی که از ایران خارج شد، آغاز گشت. معین بعد انقلاب آن چنان موفق بود که عده هم چون فرید زولاند و جهانبخش پازوکی و حسن شماعی زاده بعد انقلاب را دوران معین می‌نامند.

مطلب مشابه: بیوگرافی ابراهیم حامدی (ابی خواننده)

بیوگرافی معین

خارج از ایران

معین در سال ۱۳۶۲ اولین آلبوم مستقل خود را با نام «می‌پرستم» از شرکت ترانه راهی بازار کرد. آلبوم بعدی معین و هایده با نام «گل‌های غربت» پرفروش ترین آلبوم سال شد. معین سال بعد (۱۳۶۴) هم توانست با آلبوم پریچه با آهنگ‌هایی از فرید زولاند و بیژن مرتضوی، عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال را کسب کند.

بیوگرافی معین

معین از جمله خوانندگانی است که کنسرت‌های فراوانی را در طول سال برگزار می‌کند، کنسرت‌های معین در مجلل ترین و با شکوه ترین سالن‌های کنسرت برپا می‌شود.

معین در ترانه‌های خود به تمام ابعاد زندگی اشاره کرده است. مهر به دخترش در اجرای ترانه‌های بابا و پریچهر و مهر و علاقهٔ او به همسرش در اجرای ترانه طناز در آلبوم یکی را دوست می‌دارم.

بیوگرافی معین

اولین آهنگ و شروع شهرت

بیوگرافی معین

معین آهنگ زیبای یکی را دوست می دارم را در سال 1357 در ایران منتشر کرد و این آهنگ چنان شنیده شده که به خارج از مرزهای ایران رفت و توسط خوانندگان بزرگی همچون هایده، ابی و عارف هم خوانده شد ولی معین به قدری زیبا این آهنگ را اجرا کرده بود که دیگر آهنگ ها خیلی معروف نشدند.

نخستین آلبوم

معین اولین آلبوم خود به نام می پرستم را سال 1362 در آمریکا منتشر کرد. تمامی آهنگ های این آلبوم بسیار شنیده شدند و آلبوم پر فروش شد. بعد از مدتی معین با هایده شروع به همکاری کرد و آلبوم گل های غربت را روانه بازار موسیقی کرد.

بیوگرافی معین

ازدواج و طلاق

معین در سال 1368 در سن 38 سالگی با خانمی اسپانیایی ازدواج کرد و چهار سال بعد به جدایی ختم شد. حاصل این ازدواج دختری به نام پریچه می باشد که سال 1372 متولد شد. سپس در سال 1378 با خانمی به نام پانته آ ازدواج کرد و دخترشان ستاره هم به جمع خانواده آنها اضافه شد. او هم اکنون با پانته آ زندگی می کند و در لس آنجلس ساکن است.

بیوگرافی معین

معین نابینا است؟!

معین از ابتدای شروع فعالیت همیشه عینک دودی استفاده می کرد و در ایران شایعه شده بود که او نابینا است. او کاملا بینا است و یکی از پلک هایش کمی غیر متعادل است که به دلیل ضربه اعصاب آن ناحیه دچار مشکل شده است و به همین جهت عینک می زند.

زندگی شخصی

معین در سال ۱۳۶۸ در سن ۳۸ سالگی با خانمی “اسپانیایی” ازدواج کرد. وی در همان سال آلبوم «صبحت به خیر عزیزم» را روانه بازار کرد. دوسال بعد یعنی در سال ۱۳۷۰ اولین فرزند معین پریچه متولد شد.
معین در سال ۱۳۷۴ از همسر خود جدا شد، و تا مدتی در تنهایی به سر برد. وی در سال ۱۳۷۸ برای بار دوم ازدواج کرد. همسر دوم وی خانمی کانادایی به نام «پانته آ» است که از وی دختری به نام «ستاره» دارد. در سال ۱۳۷۹ معین آلبوم «پرواز» را منتشر کرد و دو سال بعد آلبوم «لحظه‌ها» را روانه بازار کرد. در پاییز سال ۱۳۸۶، معین آلبوم «طلوع» را که حاصل همکاری او با بابک بیات، بابک صحرایی، فضل‌الله توکل، صادق نوجوکی، کاظم عالمی، و بابک رادمنش بود منتشر ساخت. وی اکنون رویه کارش را را بر ارائه تک آهنگ گذاشته است.

معین و همکاری با سایر هنرمندان

معین از جمله معدود هنرمندانی است که تمایل به همکاری با دیگر هنرمندان دارد در همین راستا از همان ابتدا و آغاز کار حرفه‌ای خود این امر را اجرا کرده است.(چه در آلبوم‌های خود و چه در اجرای کنسرت‌ها) معین در همین زمینه همکاری بسیار زیادی با هنرمندان برجسته و گران‌قدر ایران داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به نام این افراد اشاره کرد: سیاوش قمیشی، داریوش اقبالی (داریوش)، ابراهیم حامدی (ابی)، هایده، گوگوش، شهره، مهستی، فتانه، کوروس، مرتضی و….

ترانه”سفر”

ترانه “سفر” با مطلع (سفر کردم که از یادم بری دیدم نمی شه…) از ماندگارترین و ناب ترین ترانه‌های معین است. تا آن جا که مصطفی کیایی با ساختن فیلم ضدگلوله قصه فردی را روایت کرد که تحت تاثیر آهنگ سفر معین قرار گرفته و زندگیش تغییر می‌کند.

معین

بازخوانی آهنگ “جدایی” توسط اصفهانی

محمد اصفهانی پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ پس از مدت‌ها دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روی استیج رفت و به اجرای زندهٔ آثار خود پرداخت. در یکی از این اجراها، آهنگ جدایی از معین را خواند. محمد اصفهانی گفت: می‌خواهم در بزرگداشت استاد بیات، ترانه‌ای از ساخته‌های خودشان را بخوانم که من تا به حال اجرا نکردم. این ترانه را یک خوانندهٔ بسیار بزرگ و تکرار ناپذیر خوانده است. سپس قطعهٔ مشهور «جدایی» با مطلع «از جدا شدن نوشتی رو تن زخمی هر برگ…» اجرا شد و استقبال چشمگیر حضار را در پی داشت. همزمان با پخش این قطعه، کلیپی شامل عکس‌های زنده یاد بابک بیات پخش شد. بابک صحرایی نیز در صفحه شخصی اش اعلام کرده این اجرا با رضایت قلبی استاد معین هم همراه بوده است.

حضور معین در ایران!

وزیر ارشاد وقت (هرندی) در مورد حضور معین در ایران به رسانه ها اعلام کرد که او می تواند بدون مشکل در ایران حضور پیدا کند و البته در مورد فعالیت او در کشور، هیچ اطلاعاتی را ارائه نکرد. کاربران به این خبر واکنش نشان دادند و به حضور حبیب در ایران اشاره کردند که اجازه فعالیت و اجرای کنسرت را نگرفت و به دلیل همین مشکلات، فشار زیادی را متحمل شد و در نهایت فوت کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی داریوش اقبالی و عکس های داریوش

مطالب مشابه را ببینید!