مجله تاپ‌ناز‌

تمیز کردن هود آشپزخانه با انواع بدنه استیل، پلاستیکی و شیشه ای

در این مطلب روش های تمیز کردن هود آشپزخانه را توضیح داده ایم. اگر این نکات ساده را بدانید کار شما بسیار راحت تر می شود و می توانید بدون هیچ دردسری ازن بخش از آشپزخانه را که بسیار آلوده می شود تمیز کنید.

تمیز کرد هود آشپزخانه یکی از کارهای سختی است که افراد باید مرتب انجام دهند. این کار سخت است چون که چربی هایی که از غذا خارج می شوند روی آن جمع می شوند و باعث آلودگی هود می شوند. در ادامه روش ها و راهکارهای ساده ای را توضیح می دهیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی چربی هود را از بین ببرید و آن را بسیار تمیز کنید.

تمیز کردن هود آشپزخانه

برای اینکه بتوانید بخش های مختلف هود را تمیز کنید باید به آنها آگاهی داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن هود فقط بدنه خارجی آن کفایت نمی کند بلکه باید بخش های مختلف هود مانند فیلتر هود، موتور و دیگر وسایل دورنی را هم تمیز کنید.

تمیز کردن هود آشپزخانه با انواع بدنه استیل، پلاستیکی و شیشه ای

تمیز کردن فیلتر هود

قبل از هر کاری باید برنامه ریزی مشخصی داشته بشید و سعی کنید فیلتر هود را در زمانی معین تمیز کنید در غیر این صورت باید سعی کنید هر چه سریع تر هود خانه خود را تعویض کنید. فیلتر هود انواع مختلف دارد پس تمیز کردن آنها بنا بر نوعی که دارد مقداری متفاوت است.

فیلتر آلومینیومی

فیلتر آلومینیومی از جمله فیلترهایی می باشد که شما در خانه به راحتی می توانید آن ها را تمیز کرده و سالیان سال از آن ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن این فیلترها می توانید آن ها را خارج کرده و با ترکیب سرکه و جوش شیرین بشویید و دوباره بعد از خشک کردن سر جای خود قرار بدهید.

فیلتر زغالی

این فیلترها برای هودهایی مورد استفاده قرار می گیرد که لوله خروجی در آن ها تعبیه نشده است. این فیلترها نیز مانند فیلترهای الیافی قابلیت شستشو ندارند و اگر احساس می کنید که کثیفی آن ها بسیار بیش تر از قبل شده است باید سعی کنید سریعا آن ها را تعویض کنید تا هود شما خراب نشده و هزینه اضافی برایتان ایجاد نشود.

فیلتر الیافی

این فیلتر ها از جسم الیاف و پشم شیشه می باشد و قابلیت تمیز شدن ندارند و معمولا بعد از مدتی باید آن ها را تعویض کنید. اگر این کار را انجام ندهید و از هود خود استفاده کنید قطعا مشکلاتی را در قطعات هود به وجود خواهید آورد و برای تعمیر این مشکلات باید یک سری هزینه های زیادی را بپردازید.

تمیز کردن هود آشپزخانه با انواع بدنه استیل، پلاستیکی و شیشه ای

تمیزکاری بدنه هود

هودها دارای بدنه فلزی، شیشه ای یا پلاستیکی هستند. تمیز کردن هر کدام از این هودها فرق دارد و می توانید خیلی راحت با استفاده از روش هایی که در ادامه برای شما بیان کرده ایم تمام هودها را از هر جنسی که هستند به راحتی تمیز کنید و به آنها آسیب نرسانید.

هودهای پلاستیکی

این هودها بسیار ساده و کاربردی هستند و در بیشتر منازل دیده می شوند. با ترکیب آب، جوش شیرین و سرکه می توانید برای تمیز کردن این هودها اقدام کنید.

هود شیشه ای

اگر هود منزل شما بدنه شیشه ای دارد نیاز به مواد خاصی برای تمیز کردن ندارید و می توانید از انواع مختلف شیشه پاک کن ها استفاده کنید. بهتر است در موقع تمیز کردن هود فشار بیش از حدی به آن وارد نکنید و سعی کنید خیلی آرام این کار را انجام دهید. شیشه شورهایی که ترکیبات تترا دارند بهترین مواد برای تمیز کردن هودهای شیشه ای هستند.

هود با بدنه استیل

این نوع از هودها حساسیت زیادی دارند و باید در موقع تمیز کردن آنها بیش از سایرین مراقب باشید زیرا استیل از حساس ترین موادی است که در صنعت وجود دارد ولی نیست به مواد دیگر دارای مقاومت بالایی است. سعی کنید برای تمیز کردن هودها از ترکیبات قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است بدنه آن شکل بدی پیدا کند و نمای زیبای آشپزخانه از بین برود. برای تمیز کردن این نوع از هودها و ضد عفونی کردن آنها می توانید از ترکیب سرکه سفید و آب کمک بگیرید.

تمیزکاری داخل هود

داخل هود از قطعات زیادی ساخته شده است و برای تمیز کردن آنها نیاز به بخار آب دارید. برای اینکه بتوانید درون هود را تمیز کنید کمی آب را روی گاز قرار دهید تا به جوش آید و بخار کند و این بخار باید به قطعات درونی هود برسد. پس از اینکه چربی ها و ذرات کثیف روی وسایل درونی هود نرم شد می توانید آنها را با استفاده از یک دستمال تمیز کنید و در صورت نیاز می توانید از اسپری مواد شوینده استفاده کنید.

نکات مهم

اگر می خواهید که در حین تمیز کردن وسایل آشپزخانه به خصوص تمیز کردن ظروف استیل و تمیز کردن سرخ کن به آن ها آسیبی نرسد باید سعی کنید نکاتی را رعایت کنید.

  • برای تمیز کردن هود اگر به بخش های درونی آن آشنایی ندارید بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید.
  • برای تمیز کردن داخل هود آشپزخانه بهتر است از مواد شوینده و ضد عفونی کننده استفاده نکنید.
  • بهتر است برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه خود از ترکیب جوش شیرین و سرکه کمک بگیرید و سعی کنید استفاده از شوینده ها را به حداقل برسانید.

مطالب مشابه را ببینید!