مجله تاپ‌ناز‌

جلوگیری از شل شدن پوست با استفاده از 9 نکته طلایی

کلاژن و فیبر می توانند باعث نرم شدن و انعطاف پذیری پوست شوند. در ادامه این مطلب روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید با استفاده از این نکات طلایی پوستی سفت و محکم داشته باشید.

روش هایی برای سفت کردن پوست و جلوگیری از شل شدن پوست

برای اینکه پوست شما شل نشود بهتر است که از روش های طبیعی خانگی استفاده کنید زیرا این روش ها آسیب های جدی به پوست شما وارد نمی کنند. برای لایه برداری پوست صورت و جلوگیری از شل شدن پوست صورت روش هایی ساده و کاربردی وجود دارد و شما می توانید با توجه به نیاز پوست خود از میان روش هایی که مطرح کرده ایم یکی را انتخاب کنید.

روش های مناس برای جلوگیری از شلی پوست

در ادامه روش های مناسب برای سفت کردن پوست را توضیح می دهیم و بهتر است همیشه این نکات را رعایت کنید.

مراقب نور آفتاب باشید.

در معرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث ایجاد آسیب های جدی به پوست شما می شود و بهتر است شما بین ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید و اگر در این ساعت ها تمایل دارید بیرون بروید بهتر است پوست صورت خود را بپوشانید.

داشتن رژیم غذایی متعادل

در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده کنید و غذاهایی استفاده کنید که مواد مغذی و ترکیبات مفید دارن تا پوست شما صاف و سفت شود. خوراکی هایی مانند انبه و کشمش، نخود، تخم مرغ و آجیل برزیلی می توانند چین و چروک های شما را از بین ببرند و اگر شما مایل هستید پوستی سفت داشته باشید بهتر است از پنیر، بادام زمینی، کرفس و انواع میوه های خشک در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

ترک کردن سیگار

اگر سیگاری هستید کشیدن سیگار را ترک کنید زیرا کشیدن 20 نخ سیگار در طول روز باعث می شود که سنا شما 10 سال بزرگ تر به نظر برسد.

خوش اندام بمانید

افزایش وزن بیش از اندازه و از دست دادن وزن باعث شل شدن پوست می شود و به همین دلیل بهتر است شما به صورت منظم ورزش کنید و رژیم غذایی داشته باشید. اگر تمایل دارید وزن کم کنید نباید در هفته بیش از یک یا دو کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

از رژیم های مراقبت از پوست پیروی نمایید

برای داشتن پوستی سف و صاف از کرم هایی که دارای ویتامین A، رتینول و ترتینوئین هستند استفاده کنید زیرا این کرم ها به تولید کلاژن پوست کمک می کنند و پوست را محکم تر نگه می دارند و علاوه بر این رنگ یکنواخت پوست را بهبود می دهند.

در موقع شب به پوست خود کرم هایی که دارای اسید آلفا، هیدروکسی، اسید گلیکولیک یا استروژن هستند را بزنید و تحقیقات نشان داده است افرادی که از کرم های حاوی 8 درصد اسید گیکولیک و ۸ درصد اسید لاکتیک و استروژن استفاده می کنند نشانه هایی از پیری در پوست آن ها کمتر دیده می شود.

جلوگیری از شل شدن پوست با استفاده از 9 نکته طلایی

داشتن تمرینات ورزشی منظم

افرادی که مرتب ورزش می کنند اغلب زمان زیادی را برای از بین بردن چربی ها در قسمت بازو، پا و تنه خود صرف می کنند ولی معمولا از تمرین هایی خاص برای جلوگیری از شل شدن عضلات صورت و گردن استفاده نمی کنند. توجه داشته باشید که این ماهیچه ها باید به صورت منظم به کار گرفته شوند تا سالم بمانند و علاوه بر این ورزش دادن منظم صورت و فک پایینی باعث می شود که از شل شدگی یا افتادگی پوست جلوگیری شود.

 

 

انواع تمرینات برای رفع شلی پوست صورت

ورزش اول :

در موقعیتی راحت و آرام بنشینید سپس سر خود را به سمت عقب خم نمایید و زمانی که چانه را به سمت عقب می برید سعی کنید لب زیری خود را روی لب بالایی تان بیاورید و این کار را به مدت ۵ ثانیه حفظ نمایید و این کار را تا جایی که می توانید انجام بدهید سپس لب ها را آرام نمایید ولی چانه را همان جا نگه دارید. در صورت تمایل می توانید این تمرین را دو تا سه بار در روز انجام بدهید.

ورزش دوم :

زبان تان را بیرون آورید سپس سرتان را به عقب خم نمایید و به سقف نگاه کنید سپس زبان خود را بیرون نگه دارید و به سمت بالا به سمت سقف اشاره نمایید که در این صورت کششی را در پشت زبان و کنار گردن و زیر چانه و فک احساس خواهید کرد سپس موقعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و آرام بگیرید و این تمرین را سه تا چهار بار دیگر تکرار نمایید همچنین می توانید این تمرین را چندین بار در روز تکرار نمایید.

ورزش سوم :

برای رفع شل شدگی غبغب به سمت پشت روی تختخواب یا کاناپه دراز بکشید و سر خود را از انتهای آن آویزان نمایید سپس صورت را به سمت بالا و رو به سمت سقف قرار بدهید توجه داشته باشید که باید بازوها در کنار بدن شما باشند و بدن نیز راحت و آرام باشد.

به صورت آرام و به طور مساوی سر خود را بالا ببرید تا جایی که به بقیه بدن تان برسد شما باید این کشش را در اطراف گلو احساس نمایید و ده ثانیه در این موقعیت بمانید و آرام شوید و این تمرین را چند بار تکرار نمایید. شما می توانید این مدت زمان را بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تمدید کنید.

ورزش چهارم :

برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت ابتدا بایستید یا بنشینید و یکی از مشت هایتان را در زیر چانه خود قرار بدهید سپس به کمک دست فشار به سمت بالا بدهید و دهان تان را باز نمایید و فک را به سمت پایین بیاورید. شما می توانید این حرکت را به سرعت انجام بدهید و بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در این وضعیت بمانید. توجه داشته باشید که این ورزش از شل شدگی پوست صورت جلوگیری می کند.

 

 

لایه برداری پوست

برای رفع سلول های مرده پوست به صورت هفتگی صورت خود را لایه برداری کنید زیرا این کار باعث افزایش گردش خون و کمک به تشکیل فیبرهای کلاژن می شود که همین کلاژن می تواند باعث کشش پوست صورت شود.

استفاده از ژل یا لوسیون

بهتر است که از ژل یا لوسیون دارای عصاره سویا و یا عصاره آلوئه ورا استفاده کنید و پس از هر بار تمزی کردن پوست از این محصولات آرایشی روی پوست صورت خود بزنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!