مجله تاپ‌ناز‌

خرید دوج کوین؛ مهربان ترین ارز جهان

خرید دوج کوین؛ مهربان ترین ارز جهان

شاید یکی از جذابیت‌های دنیای کریپتوکارنسی برای افراد گوناگون این است که علاوه بر وجود رمز ارزهایی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT) و… در این دنیا، ارزهایی با ماهیت شوخی و اهدافی به غیر از معاملات وجود دارند. شاید معروف‌ترین این مدل از ارزها دوج کوین (DOGE) باشد. در این مقاله به تاریخچه، نحوه ایجاد و نحوه خرید دوج کوین خواهیم پرداخت؛ پس حتما تا انتهای این مقاله مفید همراه ما باشید.

تاریخچه دوج کوین

پس از تولد بیت کوین و رشد بی نظیری که طی چند سال این ارز دیجیتال تجربه کرد؛ خیلی از کارشناسان و افراد وارد به دنیای رمز ارزها با این واقعیت که بیت کوین در حال جا باز کردن در زندگی روزمره مردم است، کنار نیامدند و هر کدام به نوعی مخالفت خود را نشان دادند. توسعه دهندگان دوج کوین نیز از این موضوع دور نماندند و در سال ۲۰۱۵ با الهام گرفتن از تصویر سگی که در فضای مجازی برای شوخی و میم استفاده می‌شد، رمز ارز خود را بر بستر بلاک چین توسعه دادند. در زمان عرضه اولیه این توکن قیمتش حتی به یک صدم سنت هم نمی‌رسید و جالب است بدانید هدف این کوین اصلا معامله‌گران نبودند! مخترعان دوج صرفا خواهان این بودند تا به عنوان کادو در تولد یا مراسم این چنینی از دوج کوین استفاده شود. در کنار این موارد این ارز دیجیتال موفق شد تا در امور خیرخواهانه بسیاری نام خود را به ثبت برساند؛ به همین خاطر بود که به دوج کوین لقب «ارز مهربان» داده شد. البته یادمان نرود که شوخی با بیت کوین نیز در میان اهداف DOGE وجود داشت. از نکات مهمی که در جهت توسعه دوج کوین باید بدانیم این است که توسعه دهندگان دوج از لایت کوین برای برنامه نویسی اش بهره مند شدند؛ بنابراین الگوریتم این ارز به لایت کوین فوق‌العاده نزدیک است. حال زمان آن است که برای ادامه بحث خود به نحوه به دست آوردن و خرید دوج کوین بپردازیم.

چگونه دوج کوین بخریم؟

تنها راه به دست آوردن دوج کوین خریداری آن نیست! احتمالا با واژه ماینینگ یا استخراج رمز ارز آشنا باشید. ارزهایی همانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین به دلیل الگوریتم PoW که در ساختار تولیدشان وجود دارد، قابلیت ماینینگ را دارا هستند. در نتیجه شما با اسمبل کردن یک سری سخت افزار کامپیوتری ویژه قادر هستید تا این مدل از ارزها را به راحتی به دست بیاورید.

اما ممکن است خرید سخت افزارهای گران قیمت برای خیلی از ما مقدور نباشد و مجبور باشیم فقط از راه خرید از صرافی ارز دیجیتال، دوج کوین خود را به دست بیاوریم. بنابراین وقت را هدر نمی‌دهیم و به سرعت به سراغ مراحل خرید دوج کوین می‌رویم.

2 1 e1641640700964

مراحل خرید دوج کوین

به عنوان گام اول وارد وب سایت اوکی اکسچنج که یک صرافی قدیمی و معتبر ایرانی است، شوید. پس از آن به سراغ ثبت نام و انجام احراز هویت خود بروید. کافی است تا با توجه مراحلی که در خود وب سایت این پلتفرم معاملاتی ذکر شده است، مراحل را طی کنید. پس از آن به سراغ بخش تریدر یا تبادل سریع بروید. تفاوتی که تریدر و تبادل سریع با هم دارند در زمان خرید و فروش ارز دیجیتال و واریز آن به کیف پول شماست. واضح تر بخواهیم بگوییم شما هنگامی که از تریدر استفاده می‌کنید باید در صف خرید و فروش قرار بگیرید و با دیگر کاربران حاضر در سایت به معامله بپردازید. اما هنگامی که وارد تبادل سریع بشوید به صورت کاملا آنی خرید ارز دیجیتال شما یا فروش آن انجام می‌شود و اصلا نیازی به ماندن در صف خرید و فروش نیست.

بررسی قیمت لحظه ای دوج کوین

پیش از خرید دوج کوین، مهمترین کاری که هر تریدر و معامله‌گر انجام می‌دهد، بررسی و تحلیل قیمت لحظه ای دوج کوین است. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار باید بتوانید نمودار قیمتی یک ارز دیجیتال را بررسی کنید. اما اگر توان تحلیل و وقت آن را ندارید در نهایت می‌توانید از دوستان با تجربه خود در زمینه رمز ارزها مشاوره بگیرید.

مورد مهمی که پیش از خرید و فروش ارز دیجیتال توجه زیادی باید به آن داشته باشید، تحلیل فاندامنتال است. به این معنا که اخبار حوزه کریپتو و ارزی که مایل به خرید یا فروش آن هستید را دنبال کنید و بر اساس آن پیش بینی قیمتی مناسبی را برای ارز خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا و SpaceX) در رابطه با دوج کوین تا به الان توییت‌های زیادی را زده است و در بیشتر موارد پس از توییت ایلان ماسک، قیمت دوج کوین رشد زیادی را تجربه کرده است. در نتیجه کسانی که حوزه فاندامنتال دوج و به ویژه ایلان ماسک را رصد می‌کردند توانستند سود بسیار زیادی را از خرید دوج کوین به دست بیاورند.

کلام آخر

خرید دوج کوین و بسیاری از میم کوین‌ها همیشه با ریسک بسیار همراه بوده است. اما اگر بتوانید با توجه به توضیحاتی که در جملات پیشین دادیم، تحلیل فاندامنتال مناسبی را از آن داشته باشید می‌توانید به راحتی با ترید کردن بر روی این ارزها سود شگفت انگیزی کسب کنید. البته هیچگاه طمع نکنید! امیدواریم که موفق باشید و پرسود؛ سپاس از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید.

مطالب مشابه را ببینید!