مجله تاپ‌ناز‌

دوخت پیشبند نوزاد + آموزش ساده و آسان دوخت یک پیشبند زیبا

در این بخش مراحل دوخت پیشبند نوزاد را با آموزشی ساده و مرحله به مرحله تصویری آماده کرده ایم و در نهایت یک پیشبند زیبا برای نوزاد خواهید داشت.

پیشبند نوزاد یکی از وسایل ضروری در سیسمونی نوزاد است و مادران موقع غذا دادن به کودک خود از آن استفاده می کنند. می توانید این نوع از پیشبند را خیلی راحت در منزل با مدل دلخواه خود بدوزید. برای دوخت پیشبند نوزاد در ابتدا وسایل لازم را آماده کنید سپس با توجه به مراحلی که برای دوخت توضیح داده ایم پیش بروید.

آموزش دوخت پیشبند نوزادی زیبا مرحله به مرحله

اگر شما به دوخت پیشبند برای نوزاد علاقه دارید در ادامه آموزش دوخت پیشبند زیبا و ساده را به شما آموزش می دهیم که بسیار کم هزینه و آسان است.

برای دوخت مرحله به مرحله این مدل پیشبند در ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه کنید سپس با مراحلی که در ادامه بیان کرده ایم می توانید یک پیشبند زیرا بدوزید.

وسایل مورد نیاز برای دوخت پیشبند نوزاد

  1. پارچه
  2. آستر
  3. قیچی
  4. الگو
  5. سوزن و نخ هم رنگ پارچه
  6. سنجاق ته گرد
  7. دکمه جفتی

در ابتدا الگوی دلخواه را تهیه کنید، برای این کار یک مستطیل به اندازه 27 در 9 سانتی متر بکشید در صورتی که لبه بلند مستطیل لبه کاغذ قرار بگیرد و گوشه مستطیل را به شکل نیم دایره رسم کنید.

دوخت پیشبند نوزاد

دوخت پیشبند نوزاد

از بالای مستطیل حدود 12 سانتی متر پایین آمده و علام بزنید، باز از بالای مستطیل سه سانتی متر پایین بیایید. با مداد مشکی یا رنگی گردی حلقه را مانند شکل زیر رسم کنید. این شکل الگو مناسب برای پیشبند است، سپس دور الگو را قیچی کنید.

دوخت پیشبند نوزاد

پشت پارچه از وسط تا کنید و الگویی را که تهیه کردید را روی پارچه قرار دهید و دور الگو را با توجه با یک و نیم سانتی متر برای دوخت قیچی کنید.

مطلب پیشنهادی: آموزش دوخت کوسن عروسکی + مدل های خاص و جذاب کوسن

دوخت پیشبند نوزاد

آستر را هم به همین ترتیب برای هر پیشبند کودک یک بار از آستر و یک بار از پارچه اصلی قیچی کنید. در شکل زیر 2 پارچه آستر و 2 پارچه اصلی را مشاهده می کنید.

دوخت پیشبند نوزاد

همانطور که تصویر می بینید، آستر و رویه پارچه اصلی را سوزن کنید. توجه داشته باشید که پشت پارچه رو به شما باشد و روی پارچه به طرف آستر قرار بگیرد.

دوخت پیشبند نوزاد

دور تا دور پارچه را با چرخ خیاطی با فاصله یک و نیم سانتی متر از لبه بدوزید.

مطلب پیشنهادی: آموزش تصویری دوخت چشم بند زیبا و فانتزی در منزل

دوخت پیشبند نوزاد

باید توجه کنید که برای ریش ریش نشدن پارچه می توانید با چرخ زیگزاگ بدوزید یا اینکه سردوز کنید، حالا شما با لبه قیچی دور تا دور کار را چرت های کوچک بزنید تا موقع پشت و رو کردن کار راحت باشید.

دوخت پیشبند نوزاد

در مرحله بعد دوخت پیشبند حالا از شکاف پایین، به رو برگردانید و اتو کنید، باید توجه داشته باشید که لبه باز پاین را به داخل تا کنید و اتو کنید.

دوخت پیشبند نوزاد

در آخرین مرحله هم لبه پایین را پس دوزی کنید و یک دکمه جفتی به دو طرف پشت گردن پبشبند بدوزید.

دوخت پیشبند نوزاد

دوخت پیشبند نوزاد

مطالب مشابه را ببینید!