مجله تاپ‌ناز‌

رونمایی از جنسیس G80 هیوندای

جنسیس G80 هیوندای

عکس های جنسیس 2017 

قیمت و مشخصات جنسیس G80 هیوندای

جنسیس که اکنون دیگر تبدیل به برندی مستقل از هیوندای شده است از سدانG80 رونمایی کرد. این خودرو در خانواده‌ی محصولات جنسیس پس از G90 قرار می‌گیرد و جایگزین هیوندای جنسیس خواهد شد. G80 از سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد. با زومیت همراه باشید.

طی این هفته، شرکت هیوندای از خودروی سدان لوکس جنسیس G80 رونمایی کرد. جنسیس G80 را باید جایگزینی برای هیوندای جنسیس سدان دانست؛ این خودرو نخستین مدلی است که با برند مستقل جنسیس عرضه خواهد شد. البته با وجود این که هیوندای تصمیم به تفکیک برند جنسیس از هیوندای گرفته است، اما فروش محصولات جنسیس همچنان از طریق نمایندگی‌های فروش هیوندای انجام خواهد شد.

جنسیس G80 هیوندای

با این که قبلا نیز تصاویری از این مدل منتشر شده بود، اما در جدیدترین رونمایی صورت گرفته از جنسیس G80، هیوندای دو نکته‌ی بسیار مهم در مورد این خودرو اعلام کرده است؛ وجود پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و دیگری تولید مدل اسپرتی از این خودرو با نام G80 Sport است.

جنسیس G80 هیوندای

پیشرانه‌ی ۳.۳ شش سیلندر وی شکل مجهز به توربوشارژر که در مدل G80 به کار خواهد رفت، پیش از این برای مدل بزرگتر و لوکس‌تر جنسیس G90 نیز در نظر گرفته شده بود. این پیشرانه توانایی تولید ۳۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۹ نیوتون متر گشتاور را دارد.

هنوز جزئیاتی در خصوص توانایی‌های حرکتی جنسیس G80 اعلام نشده است اما هیوندای اعلام کرده که این خودرو می تواند در ۶.۲ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

برای مقایسه بد نیست بدانید که جنسیس G90 با پیشرانه‌ی ۵ لیتری هشت سیلندر دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر با ۵.۷ ثانیه و جنسیس G80 نیز با همین پیشرانه‌ دارای رکورد ۵.۴ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. به همین دلیل ثبت زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۶ ثانیه برای مدل G80 با پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری چندان دور از انتظار نخواهد بود.

جنسیس G80 هیوندای

پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳.۳ لیتری در مدل اسپرت G80 نیز استفاده خواهد شد، این مدل دارای تغییراتی نسبت به نمونه‌ی استاندارد است تا بتواند رکوردهای سریع‌تری را از خود بر جای بگذارد. در بخش ظاهری نیز مدل اسپرت دارای تغییراتی مانند جلوپنجره‌ی مشکی براق، رینگ چرخ‌های جدید، سپرهای جلو و عقب جدید مجهز به دیفیوزر و چهار عدد خروجی اگزوز است.

جنسیس G80 هیوندای

جنسیس G80 به احتمال بسیار زیاد از جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار مشابه با مدل G90 استفاده خواهد کرد. همچنین همانند قبل، امکان سفارش G80 با پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر وی شکل با قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۳۳ اسب بخار و ۳۹۴ نیوتون‌متر و پیشرانه‌‌ی هشت سیلندر وی شکل به حجم ۵ لیتر با قدرت و گشتاور خروجی به ترتیب ۴۳۰ اسب‌بخار و ۵۰۰ نیوتون‌متر، وجود دارد. نکته جالب توجه نیز این است که پیشرانه‌ی ۵ لیتری نامبرده، تنها برای مدل‌های فرمان چپ جنسیس در نظر گرفته شده است.

زمان عرضه‌ی G80 به بازار از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

مطالب مشابه را ببینید!