مجله تاپ‌ناز‌

سریال تاریکی شب روشنایی روز خلاصه داستان و عکس بایگران سریال

سریال تاریکی شب روشنایی روز

در این بخش تاپ ناز بیوگرافی بازیگران سریال تاریکی شب روشنایی روز را می خوانید و همچنین عکس های بازیگران این سریال را مشاهده می کنید. سریال تاریکی شب روشنایی روز از تاریخ 23 بهمن از شبکه دوم سیما پخش می شود.

این سریال در مورد شخصی است که زندگی اش از وال عادی خارج شده است و مجبور است مشکلاتش را التیام دهد، تاریکی شب روشنایی روز ساخته حجت قاسم زاده است.

 

خلاصه داستان سریال تاریکی شب روشنایی روز

سریال در مورد وقایع اول انقلای است، فرهاد قائمیان در نقش بهنام طریقت خیر مدرسه ساز، مائده طهماسبی اکرم، بهرام ابراهیمی محمد، بهاران بنی احمد فرشته و … را در این سریال بازی می کنند.

داستان سریال در دو فاز گذشته و حال اتفاق افتاده است.

سریال تاریکی شب روشنایی

این سریال داستان زندگی بهنام طریقت می باشد که جریان روزمره زندگی ازش از مدار عادی خارج شده است. او مجبور است جواج چرایی مشکلات امروزش را در زمان گذشته پیدا کند. بیش از 70 درصد از قصه در زمان حال روایت می شود و 30 درصد از ماجرا در زمان گذشته رخ داده است. بهنام طریقت به همراه همسرش در گذشته دانشجوی دکترا بودند و فعالیت سیاسی هم داشتند.

 

بیوگرافی بازیگران سریال تاریکی شب روشنایی روز


 

بیوگرافی فرهاد قائمیان بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

فرهاد قائمیان درسال 1344 در اردبیل متولد شد. او درسال 1371 ﺍولین تجربه بازیگری حرفهﺍی ﺍش رﺍ با فیلم دمرل شروع کرد و تا کنون در فیلمها وسریالهای زیادی ﺍیفای نقش کرده ﺍست. او فعالیت هنری خودرا از سال 1370 با بازی در فیلم هاي کوتاه آغاز کرد و بافیلم دمرل بـه کارگردانی یدالله صمدی بـه سینمای حرفه اي راه یافت.

سریال تاریکی شب روشنایی

فرهاد قائمیان بازیگر کم حرف و آرامی اسـت. می توان دریک جمله گفت او ازآن دست افرادی اسـت کـه هرگز بـه دنبال هیاهوی مطبوعاتی نبوده و بهمین دلیل همیشه بدون حاشیه کارش را انجام میدهد . وی نقش‌هایش را در هر یک از سریال‌ها متفاوت انتخاب میکند و مخاطبان رسانه ملی همیشه با دیدن او دریک نقش تازه کاملا غافلگیر شوند.

فرهاد قائمیان گرچه بازی موفقی در «نسل سوخته» رسول ملاقلی پور داشت اما با بازی در « قارچ سمی» توانایی خود رابه رخ همگان کشید تا جاییکه نامزد لوح زرین بهترین بازیگر مرد را بدست آورد. اما او پیشتر نیز نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بـه خاطر فیلم هیوا از جشنواره هفدهم فیلم فجر نیز بوده اسـت.

بـه خاطر بازی خاصی كه در فيلم قارچ سمی سال 80 ارائه داد توانست نظر خيلي از كارگردان هاي مطرح رابه خود جلب كند و راه جدیدی برای وی در عرصه بازیگری باز شود. بيشتر شهرت قائميان در بين مردم بـه خاطر بازي در نقش خرچنگ در سريال وفای محمدحسين لطيفی بود كه در نوروز 85 از شبكه سوم پخش شد میباشد.

 


 

بیوگرافی نیلوفر کوخانی بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

نیلوفر کوخانی متولد 2 شهریور 1369 در تهران، بازیگر اسـت. او فارغ التحصیل کارگردانی و دانش آموخته طراحی لباس و فشن دیزاین از مجتمع فنی تهران میباشد، فعالیت خودرا از پشت صحنه عرصه هنر شروع کرد و حالا بازیگری اسـت. نیلوفر کوخانی بازیگری اسـت کـه در کارنامه هنری خود در عرصه سینما و تلویزیون کارنامه پرباری ندارد.

سریال تاریکی شب روشنایی

ولی نیلوفر کوخانی در جدید ترین کارش، کـه سریال تاریکی شب روشنایی روز میباشد یکی از نقش هاي اصلی سریال را بازی می کند و بازی خوب خود می‌تواند پله هاي پیشرفت را سریع طی کند و بـه شهرت و محبوبیت برسد و خود رابه جامعه هنری معرفی کند. از دیگر کارهای او در تلویزیون می توان سریال چرخ و فلک بـه کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد را نام برد.

او بجز بازیگری در سینما و تلویزیون بعنوان دستیار کارگردان نیز فعالیت می کند. از این بازیگری کـه تازه عرصه بازی در تلویزیون وارد شده اطلاعات زیادی در دست نیست کـه بتوانیم برای او بیوگرافی کاملی بنویسیم. همچنین از ازدواج و همسر نیلوفر کوخانی بازیگر سینما و تلویزیون اطلاعات دقیقی در دست نیست.

نیلوفر کوخانی در سریال تاریکی شب روشنایی روز یکی از نقش هاي اصلی سریال را بازی می کند. نقش مقابل وی را دراین سریال روزبه حصاری بر عهده دارد. کوخانی دراین سریال درکنار بازیگرانی چون فرهاد قائمیان، حمیدرضا آذرنگ، سید مهرداد ضیایی، مائده طهماسبی و بهاران بنی احمدی بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 


 

بیوگرافی امیر حسین مدرس بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

امیرحسین مدرس مجری, بازیگر و خواننده ایرانی متولد شهریورماه سال 1349 در تهران میباشد و 47 سال سن دارد. او فعالیت خودرا از سال 1365 در صدا و سیما آغاز نمود و بـه فعالیت هاي هنری مختلف پرداخت اما بیشتر همگی وی را بعنوان مجری میشناسند. تحصیلات: دارای‌ لیسانس‌ زبان‌ و ادبیات‌ پارسی‌ میباشد.

سریال تاریکی شب روشنایی

البته بـه گفته ي خودش کار اصلی اش خطاطی اسـت ودر این زمینه مهارت دارد کـه چندی پیش نمایشگاهی هم برای فروش آثارش بـه همراه همسرش برگزار نمود. جدید ترین برنامه هایي کـه وی اجرای آنرا برعهده داشته برنامه سین مثل سریال نوروز 96 و برنامه ساعت 25 میباشد.

 

ازدواج و همسر

امیرحسین مدرس پیش از این یک ازدواج ناموفق داشته اسـت کـه از همسر سابقش «نازنین اسکندری» طلاق گرفته جدا شده اسـت . وی حدود 4 سال اسـت کـه با بهار بهاردوست ازدواج کرده اسـت و این ازدواج دوم او محسوب می شود. همسر جدید او گفته اسـت:

آشنایی مـا بـه واسطه یک دوست مشترک بود کـه مـا رابه هم معرفی کرد. بعد ازآن رفت و آمد خانوادگی مان شروع شد و چند ماهی بـه این شکل رفت و آمد داشتیم. تا این‌کـه تصمیم بـه ازدواج گرفتیم. امیرحسین مدرس: سال 92 عقد کردیم. ازدواج مـن و بهار ازدواج دوم و مجدد ماست و هردو سال‌ها پس از ازدواج اول مان مجرد بودیم.

امیرحسین مدرس: پیش از ازدواج وقتی با بهار صحبت میکردم بارها تاکید میکردم کـه مـن بـه شدت اهل خانواده‌ام و دلم می خواهد کسیکه قرار اسـت مرا همراهی کند هم همین ویژگی را داشته باشد. شغل مـن بـه شکلی اسـت کـه اگر سرکار باشم تمام حواسم معطوف بـه آن می شود. مـن برای کارم مطالعه، فکر و ایده‌پردازی میکنم ودر کل وقت زیادی میگذارم تا کارم با بـه بهترین شکل انجام دهم.

طبیعتا این روال، کلی انرژی طلب می کند و ممکن اسـت تا مدتی نتوانم بـه خانه و خانواده‌ام رسیدگی کنم. حتی ممکن اسـت کارم در شهرستان باشد و برای مدتی کلا از خانه دور باشم؛ بهمین خاطر دوست داشتم همسری کنارم باشد کـه در نبودم غصه نخورم و با خود بگویم درست اسـت کـه مـن در خانه حضور ندارم اما نیمه دیگر وجودم آن جاست و خیالم آسان اسـت.

 


 

بیوگرافی روزبه حصاری بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

روزبه حصاری roozbeh hesari «متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۶ تهران»، فارغ التحصیل مرکز استعدادهای درخشان و دارای مدرک مهندسی صنایع اسـت.

سریال تاریکی شب روشنایی

وی درسال ۱۳۹۰ در دوره‌هاي بازیگری آموزشگاه کارنامه شرکت کرد و فعالیت هنری‌اش را در تئاتر، با نمایش «پیتزا جهان» آغاز کرد. از آثار این هنرمند می توان بـه بازی در نمایش‌هاي «برداشت آزاد» و «بالاخره این زندگی مال کیه؟» اشاره کرد. او همچنین کارگردانی نمایشی رابا نام «بن‌بست»، نوشته‌ي ریچارد پارسونز، را بر عهده داشته‌ اسـت.

همچنین بازی در تئاتر «تقدیربازان» بـه کارگردانی سیما تیرانداز از دیگر فعالیت‌هاي هنری وی بشمار می آید. این هنرمند، نامزدی جایزه‌ي بهترین کارگردانی و دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد برای نمایش «مرگ در می زند»، را از جشنواره‌ي تئاتر امید در کارنامه‌‌ي هنری‌اش دارد.

حصاری از میان تعداد زیادی متقاضی، برای ایفای نقش علی اعلایی در مجموعه‌ي «یادآوری» «۱۳۹۲» بـه کارگردانی حجت‌الله قاسم‌زاده اصل، انتخاب شد و پا بـه عرصه‌ي تصویر گذاشت. وی از نقش”علی” در سریال یادآوری می‌گوید روزبه حصاری در سریال تلویزیونی «یادآوری» بـه کارگردانی حجت قاسم زاده نقش علی را بازی میکند کـه زندگیاش بهدلیل قتل دوستش سینا دستخوش ماجراهای زیادی میشود.

او اعدام شده و دوباره بـه اذن خدا زنده میشود. علی بعد از بازگشت دوباره بـه زندگی، روحیاتش تغییر میکند و بـه گونهای دیگر بـه زندگی نگاه میکند. بـه گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روزبه حصاری برای نزدیکشدن بـه نقش علی با این شخصیت زندگی کرده و هرروز با تفکر یک آدم اعدامی از خواب بیدار شده تا بتواند نقش را برای مخاطب باورپذیر کند. با او درباره سریال یادآوری و نقش علی بـه گفتوگو نشستیم.

 


 

بیوگرافی بهاران بنی احمدی بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

بهاران بنی احمدی متولد 29 فروردین ماه 1363 در تهران اسـت و همین حالا 33 سال سال دارد. تحصیلات: وی فارغ التحصیل کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران- کارشناسی بازیگری تاتر از دانشگاه سن دونی پاریس- کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه سن دونی پاریس اسـت.

سریال تاریکی شب روشنایی

بهاران بنی احمدی علاوه بر بازیگری بتازگی کتابی از وی توسط نشر چشمه بـه چاپ رسیده تحت عنوان «چیزی بـه تابستان نمانده»کـه این کتاب کمتر از یک ماه انتشار بـه چاپ دوم رسیده اسـت. شروع بازیگری : وی فعالیت در بازیگری را از سال 1386 پس از پایان تحصیلاتش در بيرون از کشور و بازگشت بـه ایران با فیلم اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر شروع نمود.

حضور او در سریال تاریکی شب روشنایی روز در نقش فرشته بـه گفته خودش اولین تجربه اش در مدیوم تلویزیون میباشد. البته وی بعد از این نیز در مجموعه گمشدگان نیز بـه ایفای نقش پرداخت. بهاران بنی احمدی مجرد میباشد و ازدواج نکرده اسـت.

خانم بهاران علاوه بر بازیگری یک نویسنده و فیلمنامه نویس میباشد او همچنین اولین رمان خودرا درسال 95 بـه نام چیزی بـه تابستان نمانده منتشر کرد کـه استقبال خوبی ازآن شد. این رمان روایت زندگی دخترجوانی در تقابل با جامعه و خانواده‌ اش اسـت.

 


 

بیوگرافی مائده طهماسبی بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

مائده طهماسبی، کارگردان تئاتر، مترجم و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر، سال 1336 در بابل متولد شد.  وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته‌ي خبرنگاری با گرایش تئاتر و علوم سیاسی اسـت.  از مهم ترین آثار مائده طهماسبی میتوان بـه بازیگری در فیلم مارمولک، سریال مرگ تدریجی یک رؤیا و سریال قرارگاه مسکونی اشاره کرد.

سریال تاریکی شب روشنایی

مائده طهماسبی اولین بار در سینما حضور یافته و سال 1380 در 44 سالگی در فیلم نورا بـه کارگردانی محمود شولیزاده بازی کرده اسـت. گرچه موفقیت این اثر نسبت بـه آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مارمولک، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مائده طهماسبی محسوب می شود و همکاری با هنرمندانی هم چون محمد عباسی، معصومه یوسفی، فرهاد آئیش و گل‌خاتون شعبانی را تجربه کرد.

مائده طهماسبی درسال 1382 دوره‌ي پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند ودر اثر مهمی بازی کرده اسـت. اثر مهم مائده طهماسبی دراین سال، بازیگری در فیلم مارمولک بـه کارگردانی کمال تبریزی محسوب میشود.  مائده طهماسبی علاوه‌بر فیلم مارمولک، سال 1387 در 51 سالگی در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا نیز بازی کرده اسـت.

مائده طهماسبی این‌بار با فریدون جیرانی یعنی کارگردان سریال مرگ تدریجی یک رؤیا و هنرمندانی چون دانیال حکیمی، پوراندخت مهیمن، سامیه لک و ستاره اسکندری همکاری داشت. با این‌کـه مائده طهماسبی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌هاي دیگر نیز فعال بوده اسـت.

 

ازدواج

بعد از این‌کـه در کنکور قبول نشد دوست داشت برای تحصیل در رشته معماری بـه ایتالیا برود اما در نهایت وقتی 19 ساله بود نزد دایی خود در کشور آلمان رفت ودر معماری ادامه تحصیل داد. در زمان دانشجویی در یکی از برنامه هاي تئاتری فرهاد آئیش با او آشنا شد و بعد از سه سال ارتباط با پیشنهاد فرهاد آئیش باهم ازدواج کردند و بـه خاطر تحصیل همسرش بـه ایالات امریکا رفتند.

 


 

بیوگرافی مهرداد ضیایی بازیگر سریال تاریکی شب روشنایی روز

مهرداد ضیایی «متولد ۱۳۴۷ در اصفهان» بازیگر اسـت. فارغ التحصیل بازیگری از دانشگاه هنر اسـت. وی از سال ۱۳۶۹ حرفه بازیگری را آغاز کرد. سید مهرداد ضیایی بـه واسطه حرفه‌ بازیگری بـه شهرت رسیده اسـت؛ حرفه‌اي کـه نه‌تنها حرفه اصلی او نیست، بلکه علاقه چندانی هم بـه آن ندارد.

سریال تاریکی شب روشنایی

لیست بازیگران سریال تاریکی شب روشنایی روز

 

ضیایی، نویسنده و پژوهشگر اسـت و تاکید می کند بازیگری برای او فقط راهی اسـت برای کسب کمی درآمد بیشتر. او در رشته مهندسی منابع طبیعی با گرایش جنگل فارغ التحصیل شده ودر رشته ارتباطات با گرایش روزنامه‌نگاری نیز درس خوانده اسـت. رشته وکالت را نیمه‌کاره رها کرده و بیش از ۲۰ سال اسـت در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می کند.

ضیایی بعنوان مولف و ویراستار ناپیوسته در دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه ادب پارسی و دانشنامه جهان اسلام فعالیت داشته و فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌هاي بسیاری نوشته اسـت. تا کنون مقالات، داستان‌ها، اشعار و همچنین شش کتاب از ضیایی منتشر شده اسـت کـه یکی از انها با موضوع متون نمایشی دوره پهلوی اول کتاب برگزیده سال شناخته شده اسـت.

بازیگری برای ضیایی از سال ۶۹ و حضور در تئاتر آغاز شد ودر تلویزیون و سینما و بعد در اداره کل نمایش رادیو ادامه پیدا کرد. مهرداد ضیایی تاكنون در سریال‌هایي چون بی‌گناهان و اولین شب آرامش «احمد امینی»، راه شب «داریوش فرهنگ» و كارآگاهان «حمید لبخنده» جلوی دوربین رفته اسـت.

 

اما با این حال این بازیگر را بیشتر با فعالیت‌هاي تئاتری‌اش می‌شناسند. در كارنامه حرفه‌اي او نام نمایش‌هاي مطرحی ازجمله مجلس شبیه در ذكر مصائب… و افرا « بهرام بیضایی»، رومئو و ژولیت،شازده احتجاب، كلفت‌ها «علی رفیعی» و… بـه چشم می خورد.

 


 

بیشتر درباره سریال تاریکی شب روشنایی روز

نخ تسبيح سريال تلويزيونی تاریکی شب روشنایی روز، مجموعه اي از تجربه هاي زیستی و دریافت هاي زندگی از نگاه حجت قاسم زاده اصل اسـت بـه گفته وی مخاطبان با تماشای سریال میتوانند شاهد مفاهیمی هم چون وفاداری و سر پیمان ماندن باشند. سریال روایتگر زندگی بهنام طریقت اسـت کـه با تنهایی هایش کنار آمده اسـت.

او خانواده گرمی دارد، اما حسرت هاي گذشته دور زندگی اش، دست از سرش برنمی دارد. همه ی آدم ها باید زمانی تصمیم بگیرند بین مشهور بودن، محبوب بودن و مفید بودن یکی را انتخاب کنند و شخصیت داستان سریال، مفید بودن را برگزیده اسـت. در مجموع این سریال داستانی عاشقانه دارد کـه در بستری سیاسی تاریخی رخ می دهد.

داستان عشقی کـه سیاست تباهش کرده اسـت. یکی از ویژگی هاي قاسم زاده اصل این اسـت کـه بـه مفهوم دورهمی درخانواده خیلی توجه می کند و همیشه در آثارش این موضوع پررنگ اسـت. او دراین باره تاکید می کند خیلی خانواده دوست و وابسته بـه خانواده اسـت و همیشه جمع خانوادگی برایش ارجحیت دارد و اعتقاد دارد خانواده باید پشتیبان لحظات اشتباه زندگی یک دیگر باشند و از هم حمایت کنند.

 

بنابر این این کارگردان در مجموعه تاریکی شب روشنایی روز هم يك خانواده حامی رابه تصویر میکشد، خانواده اي کـه باوجود همه ی مشکلات یک دیگر را تنها نمی گذارند، زیرا خانواده مهم ترین نهاد هرجامعه اسـت ودر این سریال سعی شده در لایه هاي مختلف بـه این مفاهیم پرداخت شود. اتفاقات اجتماعی زمان این مجموعه مربوط بـه دهه ۵۰ و زمان حال می شود و بـه شکل موازی در قصه روایت می شود.

ضمن این‌کـه اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن روزگار در تار و پود قصه دیده می شود. قاسم زاده ازآن دست کارگردانان اسـت کـه نسبت بـه شخصیت هاي فرعی قصه هم بی تفاوت نیست ودر این سریال هم چون ساخته هاي قبلی اش هریك از این کاراکترها قصه هاي خودشان را دارند، حتی اگر بازیگری در تك سكانس حضور داشته باشد بازهم مخاطبان داستان وی را خواهند دید و بي هدف در قصه نیست.

قاسم زاده هفت ماه مشغول نوشتن فیلمنامه این سریال بوده و دو بار هم بازنویسی کرده اسـت. او هيچ وقت هنگام نگارش بـه بازیگران فکر نمی‌کند ودر مرحله پیش تولید برای هر نقش چند نامزد انتخاب می کند. او نقش جوانی بهنام طريقت، قهرمان قصه را در جوانی بـه روزبه حصاری سپرد و میانسالی رابه فرهاد قائمیان قائمیان کـه تا بـه امروز در سه اثر قاسم زاده با او همکاری داشته اسـت.

 

حصاری هم در سریال یادآوری ساخته این کارگردان نقش جوان اول قصه رابه عهده داشت. البته انتخاب این دو بازیگر برای این کاراکتر دشوار بود، چرا کـه باید بازیگرانی انتخاب شوند کـه بتوانند برای نقش انرژی لازم را بگذارند. با توجه بـه این‌کـه بخشی از قصه در دهه ها می گذرد، عوامل سازنده این سریال تلاش کردند شکل تهران واقعی را طراحی و اجرا کنند تا برای مخاطب هم جذابیت لازم را داشته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!