مجله تاپ‌ناز‌

بیشترین سفر خارجی ایرانیان به کدام مقصد است؟

خرید بلیط استانبول به تهران

این روزها با افزایش نرخ دلار، آمار سفرهای خارج از کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. با این وجود هنوز تب سفر ایرانیان به برخی از کشورهای خارج داغ است. از جمله این کشورها می‌توان به ترکیه، عراق، مالزی و تایلند اشاره کرد. هر ساله افراد زیادی با خرید بلیط تهران استانبول و یا پایتخت دیگر کشورهای عنوان شده، یک سفر لذت بخش و متفاوت را تجربه می‌کنند. برای خرید بلیط استانبول به تهران اینجا کلیلک کنید.

چرا ایرانیان به این کشورها سفر می‌کنند؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در میان کشورهای مختلف، چند کشور بیشتر از سایر در میان ایرانیان محبوب بوده و ایرانیان آن را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. از جمله دلایل اصلی در انتخاب مقصد خارجی برای سفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط اخذ ویزا

افراد ترجیح می‌دهند به جای آن که چندین ماه درگیر اخذ ویزا برای سفر خود باشند، کشوری را انتخاب کنند که نیاز به اخذ ویزا نداشته باشد، ویزای آن سریع و به راحتی دریافت شده و یا امکان اخذ اینترنتی آن وجود داشته باشد.

هزینه کم

یک سفر خارجی گاهی می‌تواند ارزان قیمت‌تر از یک سفر داخلی برای شما آب بخورد! در صورتی که بتوانید در زمان مناسب یک تور خوب برای سفر خارجی خود انتخاب کنید، هزینه سفر شما تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. طبیعی است که همه ما دنبال یک سفر با هزینه کم و کیفیت مناسب هستیم.

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی

هدف از مسافرت بیش از هر چیز، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و استفاده از امکانات تفریحی و خرید است. هر شخصی شهر یا کشوری را برای سفر انتخاب می‌کند که بتواند در آن چند روزی را به تفریح و استراحت گذرانده، از جاذبه‌های توریستی آن بازدید کرده و یا از خدمات آن استفاده کند.

خرید بلیط استانبول به تهران

کشورهای پرطرفدار برای ایرانیان

با توجه به 3  فاکتور عنوان شده در بالا و آمارهای به دست امده ترکیه، عراق، امارات و جمهوری آذربایجان از جمله کشورهایی بوده‌اند که ایرانیان بیش از کشورهای دیگر آن‌ها را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

سفر به ترکیه

تهیه بلیط تهران استانبول و یا بلیط استانبول به تهران بسیار ساده است. شما می‌توانید خودتان به صورت آنلاین، زمان پروازها و شرکت هواپیمایی را مشاهده کرده، هزینه بلیط را مشاهده کرده و آن را پرداخت کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سفر به ترکیه برای ایرانیان آن است که شما نیازی به تهیه ویزا ندارید. تا 90 روز شما می‌توانید بدون ویزا در این کشور حضور داشته و یا یک سفر چند روزه هیجان انگیز داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت ترکیه برای ایرانیان، سهولت رفت و آمد به این کشور است. علاوه بر تهیه بلیط استانبول به تهران و پرواز به این کشور، مسافرت‌های زمینی نیز به این کشور انجام می‌شود. شما می‌توانید با هزینه بسیار کم به صورت زمینی به این کشور زیبا سفر کنید.

سفر به عراق

یکی دیگر از کشورهای خارجی که آمار سفر ایرانیان به آن بسیار زیاد است، کشور عراق است. با توجه به وجود شهرهای مذهبی مانند کربلا، نجف و سامرا در این کشور و حرم مطهر چندین امام در عراق این کشور به یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیان تبدیل شده است. نزدیکی عراق به کشور و هم مرز بودن آن نیز یکی دیگر از دلایل سفر به آن است. همچنین از سال 1398 براساس توافق بین دو کشور، صدور ویزا برای زائران و گردشگران عراقی رایگان شده است. این عامل نیز بدون شک بر افزایش سفرهای خارجی بین دو کشور تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

خرید بلیط استانبول به تهران

سفر به تایلند

تایلند بدون شک گوشه ای از بهشت بر روی زمین است. در این کشور جنگل‎های انبوه، سواحل زیبا با آب‌هایی درخشان و کریستالی، جاذبه‌های طبیعی بسیار خاص و متفاوت، مکان‎های تاریخی و قدیمی، جنگل‌های انبوه و حتی مکان‌های مذهبی مسلمانان و ادیان دیگر، می‌تواند یک سفر رویایی را برای شما رقم بزند.

تایلند نه تنها برای ایرانیان بلکه برای اغلب کشورهای جهان، یک مقصد گردشگری پرطرفدار به شمار می‌رود. علاوه بر جاذبه‌های توریستی فراوان در این کشور، سهولت و سرعت صدور ویزا نیز از دیگر علت‌های محبوبیت این کشور به شمار می‌رود. اگر به دنبال دریافت ویزای فوری هستید، اخذ ویزا تنها حدود 4 روز برای شما زمان خواهد برد. ویزای توریستی عادی حدود یک هفته تا ده روز بعد آماده خواهد شد.

سفر به دبی

علاوه بر بلیط تهران استانبول و یا بلیط استانبول به تهران، سفر به دبی و تهیه بلیط آن نیز از جمله سفرهای محبوب در میان ایرانیان است. برای دریافت ویزای فوری شما تنها 3 روز و برای دریافت ویزای عادی 7 روز زمان نیاز دارید.

ویزای دبی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و شما برای اخذ آن نیاز به کفیل دارید. به این معنا که باید از طریق کارگزاران رسمی و یا موسسه‌های مهاجرتی قانونی اقدام کنید. در سفر به این شهر زیبا در کشور امارات می‌توانید از مجلل‎ترین هتل‌ها، بهترین مراکز خرید، لوکس‌ترین برج‌ها و امکانات لاکچری دیگر استفاده کرده و یک سفر رویایی و متفاوت را برای خودتان و اعضای خانواده خود رقم بزنید.

مطالب مشابه را ببینید!