مجله تاپ‌ناز‌

مادرانی که به دنبال شکوفایی استعداد فرزندشان هستند؛ بخوانند!

مادرانی که به دنبال شکوفایی استعداد فرزندشان هستند؛ بخوانند!

کودکان مانند جوانه ای هستند که نیاز به مراقبت دارند و برای مراقبت و رشد آن ها باید شناخت کافی در مورد رفتار و خواسته های کودک خود داشته باشید. شما وظیفه تشویق کودک برای استعداد یابی دارید و باید به طوری با کودک خود رفتار کنید و او را تربیت کنید که از هوش خود به درستی استفاده کند. کودکی که از هوش بالایی برخوردار است باید از هوش خود بهترین استفاده را بکند تا در آینده به اهداف خود برسد. اما وظیفه والدین در این راستا ایجاد شرایطی است که موجب ترغیب کودک برای رسیدن به اهداف باشد. با ما همراه  باشید تا اطلاعات کافی در رابطه با هوش کودکان و ساخت کاردستی های مختلف در اختیارتان قرار دهیم.

فواید ساخت کاردستی راحت برای هوش

کودکان سرشار از استعداد و خلاقیت هستند و بروز این استعدادها نیاز به آگاهی دارد. آگاهی دادن به کودکان برای بروز هوش و استعداد آن ها هم وظیفه والدین و مربیان است. ساخت کاردستی موجب استفاده همزمان از دست ها و مغز به صورت هماهنگ است و این کار منجر به تقویت هوش کودکان در سنین کم خواهد شد. مهارت های حرکتی در ساخت کاردستی، پرورش ذهن را به همراه دارد و همزمان خلاقیت کودک را نیز در او بیدار می کند، و این موضوع، نتیجه مثبتی را برای آینده فرزندتان به همراه خواهد داشت.

کودکان علاقه بسیاری به نشان دادن خود به اطرافیان دارند و ساخت یک کاردستی راحت و خلاقانه حتی اگر از ابزار کمی تهیه شده باشد، اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد. حتی ساخت یک کاردستی موش ساده هم به کودک کمک می کند تا توانایی خود را به دیگران ثابت کند و حتی تمایلات و اهداف آینده کودک نیز به نوعی در به خرج دادن خلاقیت در کارهای هنری مشخص می شود. ساخت کاردستی می تواند به قدرت تخیل کودک پروبال دهد، به طوری که بیشتر با دنیای اطراف خود وقت بگذراند و به کشف و جستجو برای داشتن خلاقیت بیشتر بپردازد. استفاده از رنگ و کاغذ، انرژی کودک را نیز افزایش می دهد و داشتن انرژی، کمک بسیاری به پرورش ذهن و مغز می کند.

مادرانی که به دنبال شکوفایی استعداد فرزندشان هستند؛ بخوانند!

انتخاب کردن و تشخیص دادن برای کودکان بسیار سخت است و والدین باید به نوعی رفتار کنند که کودک اعتماد به نفس کافی برای تصمیم گیری را داشته باشد. حال این موضوع چه ارتباطی با ساخت کاردستی و هوش دارد؟ زمانی که کودک باید به تنهایی تصمیم بگیرد که مثلا از چه رنگی برای ساخت کاردستی استفاده کند، باید اعتماد به نفس کافی داشته باشد. نکته دیگر این است که کودک باید بتواند ایراد کار خود را تشخیص دهد و در ارائه کار خود اطلاعات کافی و اعتماد به نفس خوبی داشته باشد.

یکی از مهم ترین مباحث رشد از لحاظ هوشی در کودکان، افزایش حافظه است. اینکه کودک بتواند یک کاردستی را به خوبی بیاموزد و هرآنچه آموخته را روی کاغذ یا مقوا پیاده کند، در واقع بخش مهمی از ذهن خود را به کار گرفته و از حافظه خود برای یادگیری تهیه یک کاردستی استفاده کرده و همین کار می تواند در آینده برای او مفید باشد. افزایش تمرکز و حافظه با ساخت یک کاردستی ساده امکان پذیر است و کودک می تواند به راحتی طراحی های پیچیده را روی ساخت یک کاردستی انجام دهد. در تهیه و ساخت یک هنر دستی، شرایط و حالات مختلفی وجود دارد و کودک باید بتواند با اسستفاده از هوش خود این حالت ها را در نظر بگیرد، با احتمالات مختلف روبرو شود و انعطاف پذیری در کار را درک کند.

تاثیر کاردستی بر مراحل مختلف رشد

همانطور که در قسمت بالا خواندید؛ ساخت کاردستی برای کودک فواید بسیاری به همراه دارد. کاردستی می تواند موجب رشد جسمانی کودک گردد و قدرت عضلانی، توانایی کنترل فیزیکی و ارتباط حواس با یکدیگر، از جمله فوایدی است که برای رشد جسمانی کودک در ساخت کاردستی راحت ایجاد می شود. نوع دیگر رشد در ساخت کاردستی، رشد عقلانی است که از هدف دار بودن ساخت کاردستی سرچشمه می گیرد و نتیجه آن فرآیند تجزیه وتحلیل در مغز و رشد آن است. ساخت کاردستی بر روح و روان کودک نیز تاثیرگذار است و باعث می شود کودک بیکار نباشد و سرگرم بماند تا در نهایت شادابی را تجربه کند.

در این اوضاع نابسامان کرونا، کودکان بیشتر نیاز دارند که در خانه سرگرمی هایی برای آن ها فراهم باشد. خانه تنها یک اجتماع کوچک و اولیه است و این والدین هستند که باید بتوانند کودک را آماده ی ورود به اجتماعی بزرگتر کنند تا آسیب جدی در جامعه نبیند. همین که کودک در اثر ساخت یک کاردستی راحت با دیگران ارتباط داشته باشد و کاردستی را به آن ها ارائه دهد، تمرینی برای ورود به جامعه است و در هنگام ورود به مدرسه دچار مشکل نمی شود و کارگروهی و ارتباط با دیگران را به راحتی می آموزد. بسیاری از والدین در جستجوی راحت ترین مسیر برای رشد هوش و استعداد کودک هستند و نمی توانند به راحتی به آموزش های آنلاین اعتماد کنند؛ اما وبسایت وولک همراه با مجرب ترین کارشناسان کودک در خدمت شماست تا شما را در این راه همراهی کند. علاوه بر این سایت وولک سرگرمی های جذاب مخصوص کودکان از جمله نقاشی، کارتون، فیلم و کاردستی های راحت را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا کودکانی شاد و با استعداد پرورش دهید.

 

مطالب مشابه را ببینید!