مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کتلت ذرت خوشمزه در منزل به صورت مرحله به مرحله

در این قسمت از آشپزی تاپ ناز طرز تهیه کتلک خوشمزه و عالی ذرت را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم و در آخر می توانید طعم این کتلت خوشمزه و ترد لذت ببرید.

کتلک ذرت یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است و بسیار لذیذ است و شما می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه می توانید از کنسرو ذرت و یا کنسرو بخارپز استفاده کنید.

طرز تهیه کتلت ذرت خوشمره

کتلت از غذاهایی است که با صرف مدت زمان کوتاهی می توانید آن را بپزید و اگر شما زمان کافی برای پخت غذا را ندارید بهتر است که کتلت خوشمزه ذرت را برای وعده ناهار و یا شام آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کتلت ذرت

  • ذرت : دو پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • فلفل سبز : دو عدد
  • آرد ذرت : دو قاشق غذاخوری
  • گشنیز خرد شده : ۱/۳ پیمانه
  • پنیر پیتزای رنده شده : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • زیره سبز : به میزان لازم
طرز تهیه کتلت ذرت

طرز تهیه کتلت ذرت خوشمزه در منزل

برای تهیه کتلت ذرت در ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و ذرت ها را بخارپز کنید. برای بخار پز کردن ذرت ها در قابلمه ای مناسب کمی آب بریزید و سپس قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و روی آب در حال جوش سبد قرار دهید و ذرت ها را در سبد بریزید و درب قابلمه ای را روی سبد بگذارید تا ذرت ها بخار پز شوند. از دستگاه بخار پز هم می توانید برای پختن ذرت ها استفاده کنید.

در ظرفی مناسب ذرت را با زرده تخم مرغ، زیره، پنیر پیتزا، آرد ذرت، فلفل سبز و گشنیز ساطوری شده بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید و سپس ب ترکیل مواد فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید.

سفیده تخم مرغ را در ظرفی مناسب بریزید و با همزن برقی آن را هم بزنید تا حجیم شود سپس تمام مواد را به سفیده اضافه کنید و با استفاده از لیسک مواد را هم بزنید تا مواد یکدست شوند و پف سفیده گرفته نشود.

کمی روغن در تابه بریزید و اجازه دهید که روغن خوب داغ شود و سپس با قاشق از مایه کتلت بردارید و کتلت ها را در روغن سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود. درصورت تمایل می توانید کتلت را در فر هم بپزید که در این صورت باید سینی فر را کمی چرب کنید و به مایه کتلت فرم دهید و سپس کتلت ها را در سینی فر بچینید و سینی را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت قرار دهید.

کتلت ها را در ظرفی مناسب برای سرو بچینید و سپس آنها را با استفاده از روش های تزیین کتلت می توانید تزیین کنید.

طرز تهیه کتلت ذرت

نکات طلایی

به جای استفاده از فلفل سبز برای پخت کتلت ذرت از فلفل دلمه ای کبابی استفاده کنید.

اضافه کردن پنیر پیتزا به مایه کتلت ذرت اختیاری است.

برای پخت کتلت از تابه نچسب استفاده کنید.

جدا کرده زرده و سفیده باعث می شود تا کتلت ها بیشتر پف کنند.

پس از سرخ کردن کتلت ها آنها را روی دستمال روغن گیر بچینید تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

مطالب مشابه را ببینید!