مجله تاپ‌ناز‌

آموزش لیفت صورت با انار و آثار خوب و مثبت انار برای زیبایی پوست

انار میوه ای خوشمزه و خوش رنگ است که دارای دانه های ارزشمند است و پوست آن هم سرشار از مواد سودمند است که می توان برای لیفت صورت از آن استفاده کرد. در ادامه اطلاعاتی در مورد لیفت صورت با انار را ارائه کرده ایم.

اگر به زیبایی و شاداب بودن پوست صورت خود با میوه های مختلف اهمیت می دهید باید بدانید که انار یکی از بهترین گزینه ها است. پوست این میوه دارای موادی است که باعث رفع افتادگی پوست صورت می شود و به چهره شما طراوت و تازگی می دهد. در ادامه این مطلب روش لیفت صورت با انار را به شما آموزش می دهیم.

روش لیفت صورت با انار

در حالی که پوست بیشتر میوه ها، خواص مفید و ارزش غذایی بالایی برای سلامت پوست بدن انسان دارند، بیشتر افراد به این موضوع اهمیت نمی دهند و پوست میوه ها را دور می ریزند. در بین میوه های مختلف که پوست ارزشمند برای سلامت پوست و مو دارند، می توان به انار اشاره کرد.

انار در اوایل مهر ماه در بازار عرضه می شود و از قدیم توصیه شده است که تمام قسمت های انار را مصرف کنید و حتی پوست آن را دور نیندازید زیرا می توان برای پوست و مو از آن استفاده کرد. در طب سنتی پوست انار جایگاه مهمی دارد و طرفداران زیبایی پوست و مو می دانند که می توان یک سرم لیفت پوست صورت یا ماسک صورت با پوست این میوه جادویی تهیه کرد.

اگر شما هم علاقمند هستید تا به پوست صورت خود طراوت و شادابی بدهید، می توانید یک بار لیفت صورت با انار را تجربه کنید. این کار باعث می شود که افتادگی پوست صورت را با مواد طبیعی رفع کنید.

آموزش لیفت صورت با انار و آثار خوب و مثبت انار برای زیبایی پوست

افتادگی پوست صورت با بالا رفتن سن

لیفتینگ و کشیدن پوست صورت بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با بالا رفتن سن، پوست دچار افتادگی می شود که یکی از معضلات بالا رفتن سن و پیری می باشد. بسته به شرایط خاص هر فردی از جمله بیماری زمینه ای، سن، مشکلات پوست و … راه حل های درمانی مختلفی مانند عمل کشیدن پوست، لیفت با نخ، کرم های لیفت و ضد افتادگی پوست و … ارائه می شود.

نکته مهم این است که چنین عمل هایی هزینه زیادی دارد و ممکن است تمام افراد قادر به صرف هزینه های زیاد برای عمل زیبایی یا خرید کرم های گران قیمت لیفت صورت نباشند. به همین جهت در این مطلب قصد داریم روشی ساده، کم هزینه و در ضمن اثر بخش را برای لیفت صورت و رفع چین و چروک آن را معرفی کنیم.

 

خواص پوست میوه انار برای زیبایی صورت

خواص پوست انار اگر بیشتر از خود دانه های انار نباشد، کمتر از آن هم نیست. در طب سنتی از پوست این مویه به عنوان یک ضد انگل، تقویت کننده قلب، ضد اسهال، تسکین زخم های معده استفاده می شود. از دیگر خواصی که پوست انار دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محافظت از پوست، بهبود مشکلات مو مانند ریزش و شوره سر
  • بهبود جوش و آکنه
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش
  • کاهش یافتن ترشحات رحمی
  • بهبود بهداشت دهان و دندان
  • پیشگیری از بروز بیماری های قلبی
  • جلوگیری از بروز چین و چروک
  • سم زدایی بدن و محافظت از استخوان ها

به صورت کلی پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل خواص بالایی دارد و در لیفت و جوانسازی پوست صورت تاثیر زیادی دارد. به این نحو که باعث تحریک تولید کلاژن در پوست صورت می شود و می تواند چین و چروک چهره را کمتر کند و به این ترتیب می توان از پوست انار برای لیفت صورت، از بین بردن جوش و آکنه، از بین بردن جوش های سر سیاه، محافظت از پوست در مقابل میکروب، عفونت و باکتری بهره برد.

آموزش لیفت صورت با انار و آثار خوب و مثبت انار برای زیبایی پوست

لیفت صورت با پوست انار

پس از آشنایی با خواص پوست انار در ادامه به شما می گوییم که چطور با پوست انار باعث لیفت صورت شوید. کار بسیار ساده ای در پیش است. فقط نیاز است که پوست اناری را که خورده اید را دور نریزید و آن را به صورت طبیعی خشک کنید. می توانید پوست انار را در هوای آزاد و با نور خورشید یا کنار بخاری و شومینه قرار دهید تا خشک شود.

سپس اگر پوست چربی دارید یک قاشق مرباخوری از پودر پوست انار را با گلاب مخلوط کنید و اگر پوست شما خشک است با شیر مخلوط کنید. بعد از آماده کردن مخلوط مورد نظر آن را روی پوست صورت قرار بدهید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب ولرم آن را بشویید. این کار را هفته ای سه بار تکرار کنید تا اثربخشی را ببینید. به همین راحتی می توانید لیفت صورت را با پوست انار انجام دهید.

اگر پوست انار را با کرم، لوسیون و یا یک روغن طبیعی مانند بنفشه، بادام و … مخلوط کنید. یک ضد آفتاب طبیعی و ارگانیک برای پوست صورت ایجاد کرده اید که بسیار عالی است.

از بین بردن جوش سر سیاه با پوست انار

با پوست انار می توانید جوش های سر سیاه را نابود کنید. پودر پوست انار، یک قاشق شکر، یک قاشق عسل و یکی از روغن های طبیعی مناسب پوست نیاز دارید. تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و روی پوست صورت قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه آبکشی کنید. پس از این کار یک مرطوب کننده استفاده کنید. این روش را چند بار در هفته تکرار کنید تا اثربخش باشد.

برای تهیه پودر پوست انار کافی است که آن را در معرض خورشید قرار دهید تا خوب خشک و سفت شود. سپس آن را در هاون بریزید و خرد کنید تا خوب له شود و به پودر تبدیل شود.

در ادامه با چند نوع ماسک خانگی که می توانید با پوست انار درست کنید، شما را آشنا می کنیم.

 

ماسک پودر پوست انار و شیر

افراد که پوست خشک دارند می توانند از این ماسک استفاده کنند زیرا روشتن کننده و مرطوب کننده است. برای تهیه این ماسک یم قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذاخوری پودر بسان و 2 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید تا خمیر یک دست حاصل شود. ماسک ایجاد شده را روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

 

ماسک پودر پوست انار و ماست

این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی پوست صورت را دارد. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یک دست ایجاد شد. سپس خمیر تولید شده را روی تمام صورت اعمال کنید و پس از 10 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک  پودر پوست انار و گلاب

این ماسک بسیار عالی است و باعث جوانسازی پوست می شود و برای انجام آن به 2 قاشق غذاخوری پوست انار و 1 قاشق غذاخوری گلاب نیاز است. این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود و سپس آن را به صورت و گردن بزنید و اجازه دهید که خشک شود. در نهایت با آب ولرم ماسک را بشویید و پس از خشک کردن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. ماسک مد نظر را دوبار در ماه تهیه کنید و استفاده کنید تا اثرات جوان سازی را روی پوست ببینید.

 

ماسک پودر پوست انار و خامه

این ماسک انار هم باعث زیبایی و جوانسازی پوست صورت و گردن می شود. برای انجام آن یک قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 2 قاشق غذاخوری خامه تازه و یک قاشق غذاخوری آرد بسان مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به تمام نواحی صورت و گردن بمالید. پس از 15 دقیقه ماسک را بشویید و پوست را خشک کنید. مرطوب کننده را نباید فراموش کنید.

 

ماسک پودر پوست انار و روغن گیاهی

خواص این ماسک محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید است. یک قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با چند قطره روغن گیاهی مورد علاقه مانند روغن بادام یا بنفشه ترکیب کنید و 2 دقیقه پیش از استحمام به صورت بزنید. در آخر هم با آب ولرم بشویید.

 

ماسک پودر پوست انار و پنیر

این ماسک باعث خون رسانی به پوست می شود. برای تهیه این ماسک ، ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با با ۱ قاشق غذاخوری پنیر و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. سپس آن را روی پوست صورت بمالید و پس از حدود ۱۵-۳۰ دقیقه ماسک را با آب ولرم تا گرم و حرکات دایره ای شستشو دهید. در پایان مرطوب کننده استفاده شود

ماسک پودر پوست انار و آب لیمو

این ماسک هم خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و باعث رطوبت بیشتر پوست می شود. برای تهیه کردن این ماسک 3 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید و خمیر ایجاد شده را روی صورت بزنید. پس از 20 دقیقه ماسک را با اب سرد بشویید و این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

 

مطالب مشابه را ببینید!